Mr.Buell
Ny medlem
- Gick med
- 28 Jan 2006
- Ort
- Norrtälje
- Hoj
- Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
Jag har för mig att deras lilla tank ligger på typ 9,5 liter, men om det inte står på deras hemsida så vet jag inte vart jag kan ha fått den siffran ifrån!? (Så ta den siffran med en nypa salt tills du fått den bekräftad från säkra källor! ) Jag var dock själv sugen på den tanken när jag hade min hoj så det är inte omöjligt att jag forskade fram den siffran på något sätt, dvs inte drömde ihop den själv alltså....
När jag kollade på mina bilder kom jag på mer saker ang. fotpinnarna! Först kom jag ihåg att bromslänkaget tog i undersidan av ljuddämparen, inte mycket alls iofs... Det berodde säkerligen på att jag flyttat ut systemet en anings, de hade jäkligt tajta marginaler överallt vill jag minnas! Växelföraren låg sjuukt nära derby covern Och apropå det så fick jag första vändan hem fel växelförare, jag fick till en äldre sportster vilket medförde att den låg emot just derby covern! Jag vet inte vilken du ska ha dock? Jag kommer inte ihåg exakt vart brytpunkten kom, men det står ju på hemsidan för vilka årsmodeller kiten passar!
Trots det skulle jag lätt rekommendera detta kit ändå! Grejorna är superlätta och väldigt fint gjorda med perfekt passform!!! (delarna emellan alltså, sen att det tog i lite här och där på hojen är ju sånt man får ta om man vill vara sportig!! )
Och ang. markfrigången tror jag inte det kommer att bli några problem alls!!!! Inte med dem små fotpinnarna som medföljer kitet åtminstone! Nu hade jag rätt så smala däck på min hoj iofs men där var det snarare dem som satte begränsningarna, trots mina BAUTA-stora A.R.T fotpinnar
Och jag undrar hur bekvämt det skulle bli att ha fötterna högre!? Jag är skeptisk.... Dock har jag i ärlighetens namn aldrig sett ett lowpipe-kit så det är ju svårt att sia om då... Har för mig att de hade väldigt få bilder på kitet på Storz hemsida, iaf då när jag kollade (nu kanske de lagt in fler bilder? Måste kollas upp! )
Här syns det hur tajt det var mot ljuddämparen plus att man ser deras rör som de använt som distanser, inte riktigt samma ytfinish där som för resten av grejorna. Det var rätt så smala rör så jag kan tänka mig att de tog nån aluminium där som var väldigt stark och seg men inte hade samma kvalitéer när det gäller ytan...
Här ser, trots en inte alltför bra bild, hur fotpinnen sitter fast i transkåpan plus länkaget som används vid normalt växelläge. Det var väldigt fint gjort med tajta toleranser! Här ser du också avståndet emellan fotpinne-växelpinne, du får klura ut själv om det kommer passa dig eller måste moddas
MVH
Björn
När jag kollade på mina bilder kom jag på mer saker ang. fotpinnarna! Först kom jag ihåg att bromslänkaget tog i undersidan av ljuddämparen, inte mycket alls iofs... Det berodde säkerligen på att jag flyttat ut systemet en anings, de hade jäkligt tajta marginaler överallt vill jag minnas! Växelföraren låg sjuukt nära derby covern Och apropå det så fick jag första vändan hem fel växelförare, jag fick till en äldre sportster vilket medförde att den låg emot just derby covern! Jag vet inte vilken du ska ha dock? Jag kommer inte ihåg exakt vart brytpunkten kom, men det står ju på hemsidan för vilka årsmodeller kiten passar!
Trots det skulle jag lätt rekommendera detta kit ändå! Grejorna är superlätta och väldigt fint gjorda med perfekt passform!!! (delarna emellan alltså, sen att det tog i lite här och där på hojen är ju sånt man får ta om man vill vara sportig!! )
Och ang. markfrigången tror jag inte det kommer att bli några problem alls!!!! Inte med dem små fotpinnarna som medföljer kitet åtminstone! Nu hade jag rätt så smala däck på min hoj iofs men där var det snarare dem som satte begränsningarna, trots mina BAUTA-stora A.R.T fotpinnar
Och jag undrar hur bekvämt det skulle bli att ha fötterna högre!? Jag är skeptisk.... Dock har jag i ärlighetens namn aldrig sett ett lowpipe-kit så det är ju svårt att sia om då... Har för mig att de hade väldigt få bilder på kitet på Storz hemsida, iaf då när jag kollade (nu kanske de lagt in fler bilder? Måste kollas upp! )
Här syns det hur tajt det var mot ljuddämparen plus att man ser deras rör som de använt som distanser, inte riktigt samma ytfinish där som för resten av grejorna. Det var rätt så smala rör så jag kan tänka mig att de tog nån aluminium där som var väldigt stark och seg men inte hade samma kvalitéer när det gäller ytan...
Här ser, trots en inte alltför bra bild, hur fotpinnen sitter fast i transkåpan plus länkaget som används vid normalt växelläge. Det var väldigt fint gjort med tajta toleranser! Här ser du också avståndet emellan fotpinne-växelpinne, du får klura ut själv om det kommer passa dig eller måste moddas
MVH
Björn
Tack för snabba och bra svar, som vanligt.
Ja ngn bild vore kul att se om det inte är för mycket jobb. Jag har sett Lasse Hellmacs Storz-pinnar för några år sedan. Ty han ville sälja dessa till mig då, han hade haft dem på sin dragbike-HD. Men jag köpte inte då vilket var klantigt, så han sålde dem till ngn annan. Nu får jag beställa från USA istället.
Vet du vad det är för skillnad mellan kiten för low resp high pipe? Jag tänkte handla kitet för high pipe eftersom jag ska fortsätta med upplagda rör. Men vet du vad skillnaden är? Jag vill ju inte handla ett kit för upplagt system om det är så att markfrigången för dessa är väsentligt sämre än hos kiten för low pipe.
Jag har skrivit ett brev till Storz och ställt frågan i början på veckan men de är mig svaret skyldiga. Jag frågade dom även kring volymen på deras flattrack alutank till min sportstermodell. Vet du möjligtvis hur många liter eller gallons den är på?
Mvh
J