Slangläsa radialdäck måste tydlligen slipas rätt omsorgsfullt på insidan, ty de är inte släta nog att härbärgera en innerslang. Det lär tydligen bli skavsår på innerslangen. Men jag har fått tips av en motardåkare att det finns en teknik som bygger på att man tätar en ekerfälgar med ett speciellt belag. Sedan ska det tydligen gå bra med slanglöst.
Jag måste flytta bak pinnarna för att de skrapar i marken, men vad menar du med "en till synes jättelång människa spretande på alla håll ". Det är ju inget mot när sporthojsåkare klättrar ned på hojsidan och fläker ut sig i spagat för att får dutta knäet i marken Min knävinkel blir ju samma om jag flyttar bak pinnarna 150 mm samt upp ca 30 mm.
Det ska vara lite äppelknyckarstuk över sittställningen på en sån här hoj.
/J
Vad finns att massuppfitta i det citatet? Ser för kul ut när du sparkar omkring i garaget på en bmx 1640. Brett roder, låg hoj, ben rakt ut som en spinnackerbom, say no more. Till saken hör att undertecknad är tämligen kort i rocken.Ska jag backa ålar jag mej ner från hojen och leder den baklänges, sällan två tåspetsar i marken.
Har samma sittställning på i stort sett alla hojar, modell slips på tanken. Håller i mej för glatta livet med bara händerna. Hade jag nått fram till fotpinnarna hade jag givetvis kört glidare, (fniss). Så några knäskrap eftersträvar jag inte. Minns en bild på nån jättelång mcskribent vid namn Henrik nåt, som roade sej med peta ner knät i backen med hojen upprätt. Körde sån BMW Adventurer, tror jag de heter. Streetfighters mag hade också nån sån bild i mitten på 90-talet med texten; "This shows how you can piss about and still get your knee in".
Synd om det är som du säjer med den råa ytan, skavsår på innerslangen låter ju inte skoj.... Hoppas motardkillen har rätt, öppnar ju lite möjligheter, eller hur?
Samt den här choppermannen, lågt tryck och max fäste, bär ju syn för sägen.
Last edited: