Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Ort
- ...på taket
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det borde väl gå att byta ut bromspumpen och ha en separat behållare för bromsvätskan. Funderar på det själv nån gång då det inte ser så snyggt ut med den bakvända orginalpumpen/behållaren. Sen ser det ju iof ut på bilden som att pinnen måste komma ut längre med upplagda så att foten får plats.
Min vänstra fotpinne fästs genom att man fästet går in under hojen och skrivas fast i de två aktre/undre motorfästena under svingen.
Ironi?
Eller det kanske är bra på ett vibrerande vidunder?
Känslan och kvaliteten känns mycket bra i alla fall. Inget spel i länkaget för växelföraren trots normal växling.
Jo men jar har ju en ISR-pump för flera tusen, det är ju bättre att köpa fotpinnar som passar för upplagda rör tycker jag.
Precis, vi diskuterade ju detta med att rören hänger över pinnarna längre upp, det beror på att MrBuell samt jag använder bredare bakfjädrar än original, Öhlinsdämpare i mitt fall. MrBuell har ju som han skrev löst detta genom att använda längre pinnar från ART. Som du ser så skiljer sig också storz-pinnarna för upplagda rör såtillvida att de sitter monterade längre ut från hojen jämfört med LSL samt Storz-pinnarna för low pipe.
Jag å andra sidan står ju som sagt i begrepp att bygga om mitt avsgassytem i vinter och kan då tillse att rören klättrar närmare hojens centerlinje, det är ju detta som är orsaken till att jag väljer att byta till tillbakaflyttad först nu.
Aha, det är så din vänstar fotpinne sitter fast, så brukar även Storz sitta på de gummiupphängda motorerna från -03 och framåt. Är det en gummiupphängd motor du har?
Ja lite ironi var det, men de flesta saker går sönder som inte är HD-proof. En H4-lampa håller kanske 1/4 säsong.
Last edited: