Byggtråd: "Jörgens Sportster"

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Unt was ist das? Mekaniskt insprut eller? :va

Japp, einspritzung alá stenålder, satt på prestandavagnar som BMW 2002tii och någon Pega...

Väldigt populär i trimkretsar på den gamla analoga tiden.
Ständigt för mycket var "grundmappen" sen fick man shimsa och byta pumpkolvar om man ville finlira...
Många rallycrossåkare körde med den, jag såg bland annat en fyrhjulsdriven Saab V4'a med det systemet.

Tandremmar är sexigt!
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Mikunis HSR-serie är nämligen ju trots allt en amerikansk förgasare helt utvecklad för just trimmade Harleys.

/J

Mikuni är Engelskt.
Allt bra är från UK.
Mannen som startade företaget, jobbade tidigare åt AMAL.
Flyttade till japan (låga produktionskostnader på den tiden) och startade företaget tillsammans med sin fru.
Hette Michael, frugan var japanska. Uni hette hon..

Onödigt vetande.
Tycker bara det är skoj att se hur många uppfinningar/konstruktioner som gjorts av engelsmän och fransoser.
Finns en fantastisk tradition av nyskapande i dessa länder.
Dessvärre så verkar de inte kunna producera något som fungerar.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nej HSR förgasaren är utvecklad i USA av den amerikanska delen av Mikuni-bolaget, precis som Yamahas Customhojar med Warriormotorn är utvecklad av amerikander i USA av Yamahas bolag där.
http://www.mikuni.com/fs-carburetor.html

"Mikuni American Corporation is a subsidiary of Mikuni Corporation, headquartered in Tokyo, Japan. Mikuni American Corporation was established on April 17, 1968. Originally, it was established to purchase aircraft parts in the United States and export them to Japan. In due time since we were a carburetor manufacturer, we started to import carburetors and other engine related products into the United States. At the present time, there are approximately 65 employees. We have 15 employees in Chicago, Illinois, and 6 in McAllen, Texas. Our Chicago offices are for our O.E.M. operations and our Texas office is for the manufacturing plant in Reynosa, Mexico. Mikuni Corporation, our parent company in Japan has been in business for over 75 years and has more than 5,000 employees worldwide. Mikuni's primary business is to manufacture various types of carburetor and other automotive related products. It is well known as one of the leading manufacturers in the industry."

Det jag ville åt var just att den är helt byggd av jänkare för just trimmade harleys och därför förmodligen mappar motorerna rätt bra.

Amal Concentric hade jag på min BSA M20 från -44, den funkade rätt bra.

Mikuni är Engelskt.
Allt bra är från UK.
Mannen som startade företaget, jobbade tidigare åt AMAL.
Flyttade till japan (låga produktionskostnader på den tiden) och startade företaget tillsammans med sin fru.
Hette Michael, frugan var japanska. Uni hette hon..

Onödigt vetande.
Tycker bara det är skoj att se hur många uppfinningar/konstruktioner som gjorts av engelsmän och fransoser.
Finns en fantastisk tradition av nyskapande i dessa länder.
Dessvärre så verkar de inte kunna producera något som fungerar.
 
Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
......
Det jag ville åt var just att den är helt byggd av jänkare för just trimmade harleys och därför förmodligen mappar motorerna rätt bra.

Amal Concentric hade jag på min BSA M20 från -44, den funkade rätt bra.

Skillnaden är väl att passformen är lite sämre och några kronor dyrare. Ser inte varför den skulle vara bättre att ge rätt A/F till just en HD. Sålänge det inte är fasta munstycke så är det ju helt mapbart i en förgasare, de är ju ganska adaptiva gällande applikation.

Själv skulle jag vilja testa 2 Keihin FCR 39/41 på en större Vmotor. Tror gasresponsen skulle bli väldigt trevlig.
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Skillnaden är väl att passformen är lite sämre och några kronor dyrare. Ser inte varför den skulle vara bättre att ge rätt A/F till just en HD. Sålänge det inte är fasta munstycke så är det ju helt mapbart i en förgasare, de är ju ganska adaptiva gällande applikation.

Det är ju mer komplext än så, visst går det utmärkt att få HSR att funka bra på andra motorer men det är uten tvekan den förgasare som funkar bäst till en HD. Accpump, nålar, emulsionsrör, längd på förgasaren, venturits utformning, placering åtkomlighet av alla delar är helt dedikerat HD-motorer på HSR-serien. HSR-serien med 42, 45 och 48 mm är ju skapt för just som eftermarknadsförgasare för trimmade motorer av Harleytyp.
Det finns ingen annan förgasare som ger lika hör effekt på HD utan att man måste extramontera powerjets och delvis bygga om förgasaren för att få karaktäristiken rätt på venturieffekten. Det är ju intrikata fenomen i insuget på HD, speciellt i varvtalsområden och trottelkombinationer där man har backpuls som ju blir speciellt på Hd. När främre burkan evakuerat gasen i det gemensamma insugets tennisbollsstora plenum så dröjer det sedan blott 315 vevaxelgrader innan cyl 2 tar sin tugga, därtill är det ånyo 405 vevaxelgrader till cyl 1 igen. Mycket på HSR, slidens och trottelhusets utformning etc är utformat för att undvika de ofullständigheter och problem som andra spjäll- och trottelförgasare haft.
Likaså är flottörhuset designat för att undvika skumningsproblem och draining som jag uppstå annars pga vibrationerna.

Själv skulle jag vilja testa 2 Keihin FCR 39/41 på en större Vmotor. Tror gasresponsen skulle bli väldigt trevlig.

Jo många har ju provat såna tvåportsarrangemang med separata insug till varje burk till HD, bla Holley. Men portarna får då så felaktig fom och vinkel att det inte brukar ge högre toppeffekt än ett gemensamt insug, iaf med förgasare.

Det bästa i det läget är nog snarare Harley original EFI-insug som man portar upp till sina trimtoppar och sedan S&S EFI-spjällhus med avstämda längder på rören uppströms.
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Glöm inte Lectron PowerJet som marknadsförs av Paul Gast under namnet "Fast by GAST" används flitigt av V-twin eliten i dragbike även i Sverige.

Huvuddelen av de japanska dragracingmotorerna i Pro Stock Bikes i USA har Lectronförgasare.
Säger http://www.sorman-racing.com/vedbod_file/forgasare.pdf

Jo den är ju bra, den glömde jag bort, den var poppis på trepiparna när jag höll på med dom.

Jag undrar om inte HSR är inspirerad delvis av lectron, de är ju ganska lika i konstruktionen, men HSR är ju mycket enklare att bestycka för en amatör som jag. Dessutom vet jag inte om jag skulle vilja ha en lectron i en gat-HD. Ingen acc-pump som på HSR, och dessutom ingen returvajer så man kan tvångsstänga förgasaren som på HSR.

HSR är mer dedikerad för HD än Lectron om jag får tycka.

Mvh
Jörgen
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Lite uppdatering.

Idag beställde jag varvräknaren med inbyggd hastighetsmätare och programmerbar, shiftlight,tidtagning på 60 fot och 402
plus en massa mer finesser. Det är samma mätare som på bilden men jag beställde förstås med svart mätartavla då det passar bättre på min hoj.
http://www.denniskirk.com/jsp/produ...catId=216&productId=pH40630&leafCatId=&mmyId=

"Speedometer, odometer, tripometer ,tachometer, shift light, voltage meter and stop watch all in one handsome gauge
Uses OEM transmission drive and electronic speedo sensor
Comes with wiring harness and users manual
Fits in OEM and aftermarket gauge mount for 83-94 gauges
Digital display features: speed, mileage, trip mileage, acceleration (0-60 and standing start 1/4 mile times)
Unit features: 3-stage programmable shift lights, low volatage warning, switchable backlight with user-set intensity, stepper-motor-drive tach for accuracy and definition, peak recall"

Idag har jag ju bara min OEM vajerdrivna hastighetsmätare, ska bli skönt att bli av med den fula vajern ned till framhjulet. Den nya mätaren tar sin hastighetsmätarsignal från S&S-motorn vilken har en hastighetsgivare på växellådan till skillnad från min gamla 1200-motor.

Handlade även en programmerbar dosa med vars hjälp jag kan ställa in rätt hastighet oavsett vilken slututväxling och däck jag för tillfället gör med.
http://www.denniskirk.com/jsp/produ...n&catId=2&productId=p407403&leafCatId=&mmyId=

Övriga delar jag väntar på från USA är rejskoppling med korg och nav från Bandit Machineworks, tillbakaflyttade fotpinnar från Storz, rörkrökar till de nya steppade krökarna från Burns Stainless

Vad gäller bromsningen av sprutet verkar den bli offer för julen, det blir sannolikt bänkning första eller andra veckan i januari istället för denna vecka.

/J
 

Bifogat

  • h40630.jpg
    h40630.jpg
    98.2 KB · Visningar: 133
  • e22100056.jpg
    e22100056.jpg
    35.6 KB · Visningar: 130
Last edited:

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Lite uppdatering.

Idag beställde jag varvräknaren med inbyggd hastighetsmätare och programmerbar, shiftlight,tidtagning på 60 fot och 402
plus en massa mer finesser. Det är samma mätare som på bilden men jag beställde förstås med svart mätartavla då det passar bättre på min hoj.
http://www.denniskirk.com/jsp/produ...catId=216&productId=pH40630&leafCatId=&mmyId=

"Speedometer, odometer, tripometer ,tachometer, shift light, voltage meter and stop watch all in one handsome gauge
Uses OEM transmission drive and electronic speedo sensor
Comes with wiring harness and users manual
Fits in OEM and aftermarket gauge mount for 83-94 gauges
Digital display features: speed, mileage, trip mileage, acceleration (0-60 and standing start 1/4 mile times)
Unit features: 3-stage programmable shift lights, low volatage warning, switchable backlight with user-set intensity, stepper-motor-drive tach for accuracy and definition, peak recall"

Idag har jag ju bara min OEM vajerdrivna hastighetsmätare, ska bli skönt att bli av med den fula vajern ned till framhjulet. Den nya mätaren tar sin hastighetsmätarsignal från S&S-motorn vilken har en hastighetsgivare på växellådan till skillnad från min gamla 1200-motor.

Handlade även en programmerbar dosa med vars hjälp jag kan ställa in rätt hastighet oavsett vilken slututväxling och däck jag för tillfället gör med.
http://www.denniskirk.com/jsp/produ...n&catId=2&productId=p407403&leafCatId=&mmyId=

Övriga delar jag väntar på från USA är rejskoppling med korg och nav från Bandit Machineworks, tillbakaflyttade fotpinnar från Storz, rörkrökar till de nya steppade krökarna från Burns Stainless

Vad gäller bromsningen av sprutet verkar den bli offer för julen, det blir sannolikt bänkning första eller andra veckan i januari istället för denna vecka.

/J

Jag bytte till den riktiga tråden istället, (så kan vi spamma fritt:)
Så rostfriska ekrar håller bättre? borde inte vanliga järnekrar vara tåligare:va
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Lite uppdatering.
Varmkörde hojen igårkväll och justerade tomgångsvillkoren i sprutet samt kollade lite andra parametrar i programvaran. Tog sedan ut hojen ur garaget för första gången med sprutet monterat och provade lite på de torra men kalla gatorna. Passade på att sticka ut och prova olika mappar i sprutet eftersom det var torra gator i city, gasade lite i Vasastan och Kungsholmen. Mycket halt :hihi.

Provade en mapp som var för mager och en som var för fet. Sedan fann jag en mapp för 130 hk som verkade stämma ngtsånär bra. Måste dock justera insprutningspulsens längd på tomgången ty den går för rikt på tomgång, stiften svartnar.

Den medföljande tändmappen som spruttillverkaren PFI ansåg vara optimal för min motor och kam har 25 grader förtändning på tomgång och sedan 32 grader till ca 3000 rpm och därefter 34 hela vägen för allal trottelöppningar vilket förbryllade mig :va

Jag mailade tillverkaren av sprutet och undrade över tändningsmappen idag ty min gamla Dyna 2000i-tändning har en mycket snällare kurva även i den aggressivaste kurvan (kurva 1 som jag körde på med gasaren), den framgår av bilden nedan. För små trottelöppningar skiftar en vacumventil (voes-grounded) till kurvan med rak brant ramp. Syns på bilden. MAn ser ju tydligt att tom med kurva ett så är Dyna2000i tändningen kurva mycket snällare än den jag fick med sprutet.

I min nuvarande mapp i sprutet som ska passa min motor så är det nämligen 25 graders förtändning på tomgång, över 1150 rpm skiftar den direkt till 33.25 grader för att sedan vid 1000 till 1500 rpm rampa upp till 35 graders förtändning där den ligger hela vägen till varvstopp vid 7000 rpm.

Eftersom man i princip kan bygga vilket tändmapp man vill i sprutprogramvaran(systemet intepolerer mellan en kurva för 0% trottelöppning (TPS) och 100% TPS) så undrade jag varför de lagt bägge kurvorna så högt. Men de sade att det var en race-mapp och att jag skulle prova och köra så om det inte spikade. Den spikade inte igår men vi får se i bänken sedan.

Det är ju iaf en anna karaktär på hojen nu kan jag iaf konstatera, om det beror på sprutekniken eller den aggressivare tändmappen återstår att se i bänk när vi börjar justera. Den mer prostock-ystra gången på tomgång måste ju iaf bero på förtändningen i sprutet. Den är mycket rappare på gaspådrag än med gamla tändningen och gasaren. Den hickar igång och börjar dra starkt ca 500 rpm lägre ner i registret nu kan jag säga. Fulleffekt gick inte att känna ty det bara spann även på trea pga av den kalla asfalten. Sveavägen var ju ingen bra bana att gasa på heller :näsblod.

/J
 

Bifogat

  • dynaadvance.jpg
    dynaadvance.jpg
    77.3 KB · Visningar: 316
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag bytte till den riktiga tråden istället, (så kan vi spamma fritt:)
Så rostfriska ekrar håller bättre? borde inte vanliga järnekrar vara tåligare:va

Jo jag tycker det, men Sigge sa att just den typen av kromade stålekrar jag hade tidigare var av dålig kvalle och sprödare än de rostfria han föreslog. Men annars har du ju rätt i att kolstål ska ha högre E-modul än austenitiskt.

Dessutom innebär sportsterekringen att det bara är en 45-graders bock på ekern vid navet eftersom det är liggande flänsar på sporsternavet, inte vertikala som på mitt tidigare nav.
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Jo jag tycker det, men Sigge sa att just den typen av kromade stålekrar jag hade tidigare var av dålig kvalle och sprödare än de rostfria han föreslog. Men annars har du ju rätt i att kolstål ska ha högre E-modul än austenitiskt.

Dessutom innebär sportsterekringen att det bara är en 45-graders bock på ekern vid navet eftersom det är liggande flänsar på sporsternavet, inte vertikala som på mitt tidigare nav.

Har bara läst 000.2% av tråden:D Men fatta va bra en japs hoj måste gå om man bara la ner någon % av tiden o kärleken som du lagt ner på ett gammalt sportsnöre:D Heder:tummenupp
 

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Jo jag tycker det, men Sigge sa att just den typen av kromade stålekrar jag hade tidigare var av dålig kvalle och sprödare än de rostfria han föreslog. Men annars har du ju rätt i att kolstål ska ha högre E-modul än austenitiskt.

Dessutom innebär sportsterekringen att det bara är en 45-graders bock på ekern vid navet eftersom det är liggande flänsar på sporsternavet, inte vertikala som på mitt tidigare nav.

Jag har ingen som helst erfarenhet av ekrade fälgar, men kan tänka mig att om man spänner en eker lite för mycket så borde det ju visa sig? Kanske lite utav angenäma problem? för det handlar väl om att fördela kraften jämt?
Altså inget för den lokala bonnsmeden kan jag tänka mig:D
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Har bara läst 000.2% av tråden:D Men fatta va bra en japs hoj måste gå om man bara la ner någon % av tiden o kärleken som du lagt ner på ett gammalt sportsnöre:D Heder:tummenupp

Tack! Jag gjorde det på 80-talet när jag var 18-22 :) (Har visat de bilderna förut i tråden, sorry för det alla andra)

"Nackdelen" för trimmare med dagens sporthojar är dock att de är så optimerade att man inte på samma vis som med HD kan ge sig ut i kubikökningsparadiset. Ska man få in mer luft i en sporthoj så måste man nuförtiden ta till andra knep. DEt var skillnad med tex gamla katanor. Det är väl därför turbo är så poppis bland dagens sporthojstrimmare. Det är nästan tvunget med en så tunnväggig och kompakt konstruktion som dagens sporthojsmotorer är om man ska nå en väsentlig procentuell effektökning. ...och turbo gillar jag inte riktigt på hojar. Sedan tycker jag det är kul med en så bisarr och gammalmodig motorkonstruktion som HD. :hihi
 

Bifogat

  • bikereportagesid1.jpg
    bikereportagesid1.jpg
    16.9 KB · Visningar: 845
  • bikereportagesid2.jpg
    bikereportagesid2.jpg
    15.9 KB · Visningar: 862

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag har ingen som helst erfarenhet av ekrade fälgar, men kan tänka mig att om man spänner en eker lite för mycket så borde det ju visa sig? Kanske lite utav angenäma problem? för det handlar väl om att fördela kraften jämt?
Altså inget för den lokala bonnsmeden kan jag tänka mig:D

Många gamla trampcykelmekaniker är faktiskt gudomliga på att ekra även motorcykelhjul. Det är nämligen mer fingertoppskänsla att ekra upp de betydligt vekare cykelfälgarna. Men precis som du säger så är det ju ett hantverk, så för att utesluta mänskliga faktorn så ekrar jag inte själv utan låter som många andra ekerhjulsgurun Sigge Erling http://www.ladanmc.com/racing/hojen.html ekra alla mina hjul. Hans kompis Kjelle på Wheeler Dealer är även mycket duktig på ekerhjul.
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Tack! Jag gjorde det på 80-talet när jag var 18-22 :) (Har visat de bilderna förut i tråden, sorry för det alla andra)

"Nackdelen" för trimmare med dagens sporthojar är dock att de är så optimerade att man inte på samma vis som med HD kan ge sig ut i kubikökningsparadiset. Ska man få in mer luft i en sporthoj så måste man nuförtiden ta till andra knep. DEt var skillnad med tex gamla katanor. Det är väl därför turbo är så poppis bland dagens sporthojstrimmare. Det är nästan tvunget med en så tunnväggig och kompakt konstruktion som dagens sporthojsmotorer är om man ska nå en väsentlig procentuell effektökning. ...och turbo gillar jag inte riktigt på hojar. Sedan tycker jag det är kul med en så bisarr och gammalmodig motorkonstruktion som HD. :hihi

Jo det e sant, e ju optimerat det mesta idag för att få ut mest effekt till minsta möjliga matrial/energiåtgång.View attachment 217712 Den här har en polare köpt,hemmabygge med en 1900cc maskin låter o går som fan 140 decibel sa dom på bilprovningen:D
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jo det e sant, e ju optimerat det mesta idag för att få ut mest effekt till minsta möjliga matrial/energiåtgång.View attachment 217712 Den här har en polare köpt,hemmabygge med en 1900cc maskin låter o går som fan 140 decibel sa dom på bilprovningen:D

Oj, det är ju lite mer slagvolym än jag har, 120 kubiktum! :)

Stelben och grejer. Lite mer rakt fram än min hoj. Men jag kan tänka mig att den flyttar på sig om det sitter en sportig kam i den!

Har jag bommat en hel tråd om ekring någonstans????

Vi drev ifrån ämnet i Boost:s tråd som avhandlade hur mycket gods han kunde ta på sin kolvtopp till sin turbostånka, så vi flydde hit!
 
Last edited:

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Tack! Jag gjorde det på 80-talet när jag var 18-22 :) (Har visat de bilderna förut i tråden, sorry för det alla andra)

"Nackdelen" för trimmare med dagens sporthojar är dock att de är så optimerade att man inte på samma vis som med HD kan ge sig ut i kubikökningsparadiset. Ska man få in mer luft i en sporthoj så måste man nuförtiden ta till andra knep. DEt var skillnad med tex gamla katanor. Det är väl därför turbo är så poppis bland dagens sporthojstrimmare. Det är nästan tvunget med en så tunnväggig och kompakt konstruktion som dagens sporthojsmotorer är om man ska nå en väsentlig procentuell effektökning. ...och turbo gillar jag inte riktigt på hojar. Sedan tycker jag det är kul med en så bisarr och gammalmodig motorkonstruktion som HD. :hihi

Så här skall det va! Är heller inget större fan av roterande ljuddämpare eller tillförsel av kemikalier, som annars väger tungt på detta forum, men men, alla är vi olika:)

Har jag bommat en hel tråd om ekring någonstans????

Som sagt! vi snöade in på en annan tråd och flyttade hit:)
Är du djäfflig på ekrar?
 
Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top