Byggtråd: "Jörgens Sportster"

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Oj, det är ju lite mer slagvolym än jag har, 120 kubiktum! :)

Stelben och grejer. Lite mer rakt fram än min hoj. Men jag kan tänka mig att den flyttar på sig om det sitter en sportig kam i den!

Vi drev ifrån ämnet i Boost:s tråd som avhandlade hur mycket gods han kunde ta på sin kolvtopp till sin turbostånka, så vi flydde hit!

Jupp Fast det är en japan hybrid.. fälgarna e från en kawa:D Försökte få honom o komma ut till barkis i sommras o rejsa.. sa att det va en annan snubbe där med ett sportsnöre o åkte när han tvekade:D Fast det sprack ju nÄr det började klagas på decibelen:gnissla

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Så här skall det va! Är heller inget större fan av roterande ljuddämpare eller tillförsel av kemikalier, som annars väger tungt på detta forum, men men, alla är vi olika:)

Som sagt! vi snöade in på en annan tråd och flyttade hit:)
Är du djäfflig på ekrar?

Näe, inte alls, men jag är trampcykelmeck så ett par tusen ekrar per år spänner jag väl.

Jag bygger dock inga cykelhjul, mest för att det är skittråkigt.

Däremot tycker jag att det är skitsnyggt med ekerhjul, på rätt sorts hojar.

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Näe, inte alls, men jag är trampcykelmeck så ett par tusen ekrar per år spänner jag väl.

Jag bygger dock inga cykelhjul, mest för att det är skittråkigt.

Däremot tycker jag att det är skitsnyggt med ekerhjul, på rätt sorts hojar.

Håller med till fullo:tummenupp Ekrade fälgar är skitsnygga, eller hur fan skriver man? Dom flesta fälgar har ju ekrar, men skruvade ekrar är ett konstverk PunGt

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jupp Fast det är en japan hybrid.. fälgarna e från en kawa:D Försökte få honom o komma ut till barkis i sommras o rejsa.. sa att det va en annan snubbe där med ett sportsnöre o åkte när han tvekade:D Fast det sprack ju nÄr det började klagas på decibelen:gnissla

Ja precis, men det kommer nog fler chanser att gasa!
Det ska vara lite mix på hojar, jag har ju tex svenska bromsar och stötdämpare, spanska akront-fälgar, engels baksving, düsk styrdämpare och japanska showa-gaffel mm. :)

Nu måsta jag binga lite, ska vara på arlanda kl 06 :S

God jul på er alla! Jag kommer hem från Kiev den 27:e!

Kram

/J

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Ja precis, men det kommer nog fler chanser att gasa!
Det ska vara lite mix på hojar, jag har ju tex svenska bromsar och stötdämpare, spanska akront-fälgar, engels baksving, düsk styrdämpare och japanska showa-gaffel mm. :)

Nu måsta jag binga lite, ska vara på arlanda kl 06 :S

God jul på er alla! Jag kommer hem från Kiev den 27:e!

Kram

/J

En mycket god jul tillönskar jag dig, kommer du hem med fina klappar till din flata?

TomTom

i bollen...
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Ducati 996SPS
Heja heja jörgen! Var ett tag sen jag kollade tråden, men sprutmjukvaran såg ju fin ut, ska bli kul att följa!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
hur går det?:) några vidare framgångar med sprutet?:)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
hur går det?:) några vidare framgångar med sprutet?:)

Jag väntar på bänkningstid, hojen står fulltankad och redo i garaget, inte mycket jag kan göra på den innan jag bänkat. Jag var i garaget ikväll och kontemplerade lite motorteorier med garagegrannen Tomtom ovan samt ändrade lite tomgångsparametrar i programvaran, tändning mm. Bara för att få starta den naturligtvis... :gnissla

Den låter fint som vanligt :D Stillar abstinensen lite. Jag hoppas att jag kan få bänka den V02. Det kommer att bli intressant. Jag väntar även på att Cyrén kan fota installationen på hojen. Han har tid efter nyår sade han. Så jag hoppas att jag kan liva upp tråden med iaf lite stillbilder innan bänkningen.

Containern med TIG-svetsen är tydligen i Sverige nu. Så den ska komma några dagar efter nyår om DHL sköter sig. Då kan jag börja träna så att jag klarar att svetsa det nya avgassystemet i tunnväggigt rostfritt. Det ska bli spännande!

I övrigt så har fördrivit tiden i garaget med att löda ihop ett mer tidstypisk mässingsexpansionskärl med nivåglas till tändkulan i båten. Jag har kört med ett provisoriskt expansionskärl plast länge, det passar ju inte i en veteranbåt. :)

Så det har stått rätt still som du hör, så är det när man är beroende av andra.

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
OJoj .Nu måste jag gå ot. Vad är det för skuta och vad är det för råolje tingest. Där kan man snacka om sound:tummenupp Är ju ursprungligen fiskepöjk så det värmer när någon pysslar med sådana manicker:)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag väntar på bänkningstid, hojen står fulltankad och redo i garaget, inte mycket jag kan göra på den innan jag bänkat. Jag var i garaget ikväll och kontemplerade lite motorteorier med garagegrannen Tomtom ovan samt ändrade lite tomgångsparametrar i programvaran, tändning mm. Bara för att få starta den naturligtvis... :gnissla

Den låter fint som vanligt :D Stillar abstinensen lite. Jag hoppas att jag kan få bänka den V02. Det kommer att bli intressant. Jag väntar även på att Cyrén kan fota installationen på hojen. Han har tid efter nyår sade han. Så jag hoppas att jag kan liva upp tråden med iaf lite stillbilder innan bänkningen.

Containern med TIG-svetsen är tydligen i Sverige nu. Så den ska komma några dagar efter nyår om DHL sköter sig. Då kan jag börja träna så att jag klarar att svetsa det nya avgassystemet i tunnväggigt rostfritt. Det ska bli spännande!

I övrigt så har fördrivit tiden i garaget med att löda ihop ett mer tidstypisk mässingsexpansionskärl med nivåglas till tändkulan i båten. Jag har kört med ett provisoriskt expansionskärl plast länge, det passar ju inte i en veteranbåt. :)

Så det har stått rätt still som du hör, så är det när man är beroende av andra.

ok...:( vill se film och bilder nu ju:tungan
jaja, den som väntar på nån som gått eller hur det nu var...:D
fan vad många roliga leksaker du har! sot***** tändkulebåt, svets (snart...)... man blir ju riktigt avundsjuk!
jo, det blir lätt så... när man är inne på stadiet med småpill...
jaja, nu ska jag ta min årliga dusch såhär inför nyår:yoparty (en gång om året vare sig det behövs eller inte:tungan )
ha de'!

edit: mohahahaha, SH censurerade "sot H O R A N" :D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
ok...:( vill se film och bilder nu ju:tungan
jaja, den som väntar på nån som gått eller hur det nu var...:D
fan vad många roliga leksaker du har! sot***** tändkulebåt, svets (snart...)... man blir ju riktigt avundsjuk!
jo, det blir lätt så... när man är inne på stadiet med småpill...
jaja, nu ska jag ta min årliga dusch såhär inför nyår:yoparty (en gång om året vare sig det behövs eller inte:tungan )
ha de'!

edit: mohahahaha, SH censurerade "sot H O R A N" :D

Tack, ja singellivet ger möjlighet att lägga alla pengarna på sina intressen.

Ja duscha av dig att slipdamm från plastandet du :D

Pliis använd inte dig själv som nåldyna på nyårsfesten nu!:ajjabajja Jag såg allt ditt partytrick! :hihi

Gott Nytt År

sportbike

Guest
Dags att döpa om sothoran nu när hon fått sprut,he-he...

Va sägs om.....sprut-ludret ?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Känns en smula fel att motorbögen injekterat sothoran.

Kom på en sak, med tanke på att samtliga medlemmar på "sporthoj" vet att sexualiteten är intimt förknippad motorcyklandet.
Såg för några år sedan en kille som byggt chopper av en "Superglide".
Ville ha en åkhoj - Nära original, men lite uppiffad, med längre gaffel och snäll trimning, osv.
Garagepolarna tyckte att den var omanlig.
Projektnamnet blev "Homoglide".
När den var klar, byttes namnet till "Heteroglide" = PK.
Kontentan:
Homoglide är ledigt.

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Tack, ja singellivet ger möjlighet att lägga alla pengarna på sina intressen.

Ja duscha av dig att slipdamm från plastandet du :D

Pliis använd inte dig själv som nåldyna på nyårsfesten nu!:ajjabajja Jag såg allt ditt partytrick! :hihi

Gott Nytt År

ja, flickvänner är dyra i drift:huvet

neej, det som kliar så gött:7peta

hehe, fick aldrig tid till det... blev magsjuk...:huvet :zpy skitbörjan på nya året...:mad:

tack detsamma!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...