Jag väntar på bänkningstid, hojen står fulltankad och redo i garaget, inte mycket jag kan göra på den innan jag bänkat. Jag var i garaget ikväll och kontemplerade lite motorteorier med garagegrannen Tomtom ovan samt ändrade lite tomgångsparametrar i programvaran, tändning mm. Bara för att få starta den naturligtvis...
Den låter fint som vanligt
Stillar abstinensen lite. Jag hoppas att jag kan få bänka den V02. Det kommer att bli intressant. Jag väntar även på att Cyrén kan fota installationen på hojen. Han har tid efter nyår sade han. Så jag hoppas att jag kan liva upp tråden med iaf lite stillbilder innan bänkningen.
Containern med TIG-svetsen är tydligen i Sverige nu. Så den ska komma några dagar efter nyår om DHL sköter sig. Då kan jag börja träna så att jag klarar att svetsa det nya avgassystemet i tunnväggigt rostfritt. Det ska bli spännande!
I övrigt så har fördrivit tiden i garaget med att löda ihop ett mer tidstypisk mässingsexpansionskärl med nivåglas till tändkulan i båten. Jag har kört med ett provisoriskt expansionskärl plast länge, det passar ju inte i en veteranbåt.
Så det har stått rätt still som du hör, så är det när man är beroende av andra.