Kamikaze kid
Inget är omöjligt....
Liknar "Ingersoll&Rand" tycker jag!
Det är fina grejor det...
Det är med sådana saker man fördriver sina arbetsdagar.
IRM
Liknar "Ingersoll&Rand" tycker jag!
Mja den är gammal.
Heter kick
Tur att man ska flytta från vaxholm, man hörde när den gamla kom den där kommer väll knappast vara stillsammare.
Har sett någon ny sorts startmotor till harley.
Kommer inte ihåg namnet.
Om jag fattade rätt, så sitter det inga kol i.
Skulle vara effektivare (mindre effektförlust via värme),
Funkar det, tros?
Tänkte att det antagligen går att spara några gram både på hojen och plånboken.
Kanske var en sådan du hade?
Någon som fattar vad jag menar?
Farbror kanske ska ha en Hillbilly-tröja med detta motiv.
Farbror kanske ska ha en Hillbilly-tröja med detta motiv.
Bjäbb bjäbb, jag har iaf kick på TVÅ av mina hojar!
Och en av dem har ENBART kick.
Du har startmotor OXÅ va? ...
Har f.ö aldrig sett dig kicka...
Sådan jag menade.Jag hoppas att det nya avgassystemet ska ge högre effekt utan att låta mer
Det är de nya startmotorerna med sk neodymmagneter du tänker på?
Den som heter Compufire på denna sida har sådana.
http://www.steelthundercc.com/starters_&_electric.html
Jag funderar på en sån eller den som heter "All Balls". Jänkare och produktnamn...
Sådan jag menade.
Vill du komma lite närmare kickstartens metafysik, så finns det även "manuella solenoider".
I stället för startknapp, så sitter en spak på solenoiden (i brist på bättre namn) som ersätter magnetspolarna.
Kan inte bestämma mig för om det är coolt eller fjantigt.
PS: Ghey heter det ju.
Vaddå, så var ju alla startmotorer förr, innan Vincent Bendix uppfann sitt fiffiga drev.
Många bilar in på 60 talet hade manuell startkoppling, mest små skitbilar.
Farsan köpte sig en Fiat 126 som hade spak mellan stolarna för att dra in startdrevet.
Precis,och spaken som satt bredvid den såg exakt likadan ut,men gick till värmereglaget.
Många sköna tandborstningar blev det...
Vassa kammar ger lägre kompressionstryck.Tacka vet jag LAverdas starmotor. Hög komps kolvar o roliga kammar så va det till att springa.
Mmm... Det lär väl vara något gammalt vrak som han ska ut och ge en ordentlig genomkörare. Ta fram oljan och skvätta lite och hålla på vet du...Jag har hört rykten att Jürgen har gått och tjärat ner sig.
Han spenderar numera sin fritid med en åldring som kräver en massa vård, och har därför inte tid att uppdatera tråden.
Stämmer det?
Jag har hört rykten att Jürgen har gått och tjärat ner sig.
Han spenderar numera sin fritid med en åldring som kräver en massa vård, och har därför inte tid att uppdatera tråden.
Stämmer det?
Jag snackar om båten för er som inte begrep det!
Jag har hört rykten att Jürgen har gått och tjärat ner sig.
Han spenderar numera sin fritid med en åldring som kräver en massa vård, och har därför inte tid att uppdatera tråden.
Stämmer det?
Jag snackar om båten för er som inte begrep det!
Jo det är korrekt gissat! Som vanligt så här års så kallar den gamla flamman. Hon ska i sjön den 27:e så jag jobbar på henne när det är ljust och tar sedan vägen förbi garaget när det skymmer, så hojbyggandet går lite på halvfart. Har ingen fotograf så jag har inga bilder. Ikväll har jag byggt på avgassystemet. Det är sannerligen en utmaning att bygga ett så här vindlande upplagt system som samtidigt ska ha stegade krökar, H-rör, fjäder-slipjoints osv. Men hitills har det gått bra. Har sågat isär supertrappsystemet och tillvaratagit megafonerna samt de första 28 centimetrarna av respektive krök. Håller på och punktar ihop det nya systemet bit för bit. Eller inch by inch som jänkarna plägar säga. Jag tänker både en och två gånger innan jag sågar i de dyra Burn's-krökarna kan jag säga.
Kopplingen är på plats, fick modda några beslag på växellådsgaveln och skära ur samt svetsa lite i kopplingskåpan för att den stora kopplingen skulle få plats, men nu har jag klarning. Större koppling går det helt klart inte att få i med originalkopplingskåpan. Enligt Bandit var det Bolt on...my ass.
Jag väntar på en Tekpower startmotor från USA. De ska vara bra grejer. http://www.techcycle.com/sportster.html
När jag har fått den kan jag äntligen sätta dit kopplingskåpan samt de nya tillbakaflyttade fotpinnarna på babordssidan. På högersidan sitter de redan de nya pinnarna med sitt länkage provmonterade så att jag kan bygga avgassystemet rätt map dessa. Det är mycket knixigare att få plats nu när det är ett 2"-rör som ska runda tändkåpan och sedan komma förbi ovanför fotpinnarna. Men det kommer att gå. Nyfiken på hur det kommer att låta.
Efter den 27:e blir det mer fart i tråden I hope. Ska fråga om Fjeschen kan fota lite, jag hjälper honom att byta hjullager på hans Buell. Some day is payday
Den där vill jag fan trycka på en tshirt!
för att gå On Topic så vill jag bara säga en sak: vill jag åka Harley vill jag åka V-Rod. Eller den här. Jävla manlig hoj!!!!
På babordsidan Jupp tankarna ligger nog på båten
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |