Byggtråd: "Jörgens Sportster"

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Så gammal e hon väl ändå inte:D så att rappes hoj e barnarov:D
Jupp lite slirig:) Jäger o redbull e gott:tungan

Späda kolvar e de iaf :tungan

Jo supa e rolit. Jag tror jag ska ta en sängfösare nu när du säger sådär, Laffrojj fick de bli! :fyllisar

Bifogat

• 1640_v14.jpg
    1640_v14.jpg
    59.7 KB · Visningar: 175

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
maffigt:kär nu vill jag höra din hoj jörgen!:fatta! kräver ett torrgasljudtest:fakta

Jag ska starta aset på lyften imorgon har jag tänkt. Så att jag kan testa att den nya mätaren tar emot hastighets- och varvräknarsignalen som den ska.

Men jag har ingen videokamera och Cyrén är på andra sidan atalanten, så du får nog hålla dig. :gnissla

Last edited:

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Jag ska starta aset på lyften imorgon har jag tänkt. Så att jag kan testa att den nya mätaren tar emot hastighets- och varvräknarsignalen som den ska.

Men jag har ingen videokamera och Cyrén är på andra sidan atalanten, så du får nog hålla dig. :gnissla
Om det är en "tillbehörs-varvräknare" kan den vara känslig för hur insignalen ser ut och du kan behöva ett lågpassfilter för att lugna ner nålen lite. Se http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3460446&postcount=3708 hur man enkelt gör ett eget för några kronor.

/Ingvar

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

:huvet
tjöp kamera!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Om det är en "tillbehörs-varvräknare" kan den vara känslig för hur insignalen ser ut och du kan behöva ett lågpassfilter för att lugna ner nålen lite. Se http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3460446&postcount=3708 hur man enkelt gör ett eget för några kronor.

/Ingvar

Tack för tipset! Det kan ju visa sig värdefullt. Min mätare har ställbart antal tändpulser per cykel samt ställbar samplingsintervall för att lugna ner nålen. Men skulle jag får problem med att den inte läser alls så är ju ditt tips guld värt. Jaghar kostat på skärmad kabel med jordad skärm till kabeln som läser tändspolen, samt avstörda tändkablar. Jag hoppas på det bästa!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Kanske Hugin och Munin på tanken? Eller ett vikingaskepp med skelett ombord i full storm? Det vore najs. Lacka lite stereotypt nån gång. :5sure

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kanske Hugin och Munin på tanken? Eller ett vikingaskepp med skelett ombord i full storm? Det vore najs. Lacka lite stereotypt nån gång. :5sure

Han är svårövertygad på den punkten Jörgen, men lite fransar på koppling/bromshandtagen kan ni kanske smyga dit när han är inne på donken och bestället käk :D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj

Vikingaskepp med skelett! Det var det värsta, nu får du inga fler inbjudningar till min båt :mad:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Har sig fått på kopplingen ?

Kan annars tänka mig att ha den hemma i vitrinskåpet !

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping