Idag tog jag en paus i avgasbyggandet och ägnade mig istället åt att passa in startmotorn. Det var ingen snel hest att montera
På bild 1 har jag lagt på en original startmotorpackning för att visa hur mycket gods som måste bort vid ca klockan 3 för att ge plats åt den nippel för ventilationen av trans/koppling som skiljer S&S från OEM-sportster. Nippeln syns med sin slang under batterihyllan på bild no 2
På bild 3 har jag mha Biltemas tryckluftsmaskin och dito roterande fil kört bort godset.
På bild 4 syns var startmotorn ska monteras.
På bild 5 syns startmotorn provmonterad för första gången och klarningen för nippeln är nu som synes ok.
På bild 6 syns då nästa problem: startmotorn är så lång att det blir konflikt även med drevkåpan. Jag har markera med spritpenna hur mycket gods jag måste fräsa bort.
När detta var noterat så provmonterade jag den bakre kröken och upptäckte att klarningen även här är på hittefåret. Se bild 7 och 8, ca 5 mm som minst mellan bakre burkens krök och startmotorns ändkåpa (syns på sista bilden)
. Undras om startmotorn kommer att bli friterad?
. De tidigare normallånga startmotorerna har ju inte varit i närheten av kröken. Och avgasbandage vill jag inte ha på denna hoj, det skulle se tårtigt ut.
Hilsen
/J