Byggtråd: "Jörgens Sportster"

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Mästerligt! :klappar

// Linus

Tack! Det börjar ju arta sig med din streettracker också! Jag har allt tjuvtittat i tråden! :D

Är det oljekylar slangen som också ligger i frityrbadet? Va tror du om en smutt liten värmesköld.Kanske svårt med plats. Annars ser det grymt bra ut:tummenupp

Den grova slangen är vevhusventilationslangen som går från topparna till min catchcan på svingen. Den klenare är ventslangen från oljetanken till kamkåpan. Men båda dessa kommer jag att klamma på samma vis som jag haft tidigare, så de kommer minst 30-30 mm från röret. Jag har idag tfnkonfererat med de kompisar som är mer kunniga än mig, Steffe Farnell bla. Han sa att det var lugnt ang startmotorn. Det är tydligen mest luft innanför startmotorns ändlocket som dessutom. Och det är ju bara vid en liten punkt det är så nära. Så jag känner mig lugnare nu. Jag trodde att tag att det började gå troll i startmotoranskaffningen till min hoj. Detta är ju den tredje startmotorn som sitter på den blott ett år gamla motorn.

Det är ett en gris till startmotor iaf, enligt utsago är det en Toyota-startmotor, samma som sitter i några modeller av Celica/ Corolla. Så jag hoppas att den ska vara pålitlig.
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Oj, han verkar upprörd! :gnissla

aha, jag tror att jag förstår... vilken av demär det som kallas "pinnasvets"?:D

Nej pinnsvets är en tredje svetsmetod, kallas även elsvets eller MMA. De flesta TIG-svetsar kan även användas för pinnsvetsning. Det är bra ty det är ekonomiskt att kunna köra pinnsvets vid grövre gods, ty då går det inte åt ngn skyddgas som vid TIG och MIG. Men pinnsvets är åas inte så lämpligt i annat än lite grövre gods, helst över 2-3 mm.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Oj, han verkar upprörd! :gnissla



Nej pinnsvets är en tredje svetsmetod, kallas även elsvets eller MMA. De flesta TIG-svetsar kan även användas för pinnsvetsning. Det är bra ty det är ekonomiskt att kunna köra pinnsvets vid grövre gods, ty då går det inte åt ngn skyddgas som vid TIG och MIG. Men pinnsvets är åas inte så lämpligt i annat än lite grövre gods, helst över 2-3 mm.

det kan man kanske säga, ja:gnissla

aha, jag förstår... vad jobbigt det blev nu:D finns det "universalsvetsar"? vill ju kunna göra allt ju...:gnissla
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
det kan man kanske säga, ja:gnissla

aha, jag förstår... vad jobbigt det blev nu:D finns det "universalsvetsar"? vill ju kunna göra allt ju...:gnissla

En bra mig-svets kommer man långt med.
Har själv biltemas största svets och den fungerar förvånansvärt bra för att vara en 1-fas och från biltema.

// Linus
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Alla svetsmetoder är i grunden lika.
Har man använt en gas-svets så vet man vad som händer med smältan.
Byter du ut gaslågan mot en elektrisk ljusbåge så har du en elsvets.
MIGen gör samma sak, men matar fram tillsatsmaterialet automagiskt.
Alla metoder kräver dock sin teknik och är bra på olika saker.
För de flesta hempulare är en MIG bästa valet.
Lättsvetsat och bra.
Nackdelen är att det är tidsödande att byta tillsatsmaterial om man skall växla mellan järn och aluminium.
Jag kör bara järn, stål och rostfritt med MIGen.
Grövre alu kör jag med pinnsvetsen.
Finare alu lånar jag TIG med tillhörande svetsare.
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Å den hederliga gamla slag och hårdlödning . Det blev fina fogar de:)

Det var ju gott att den var "tom" i bakkant. Då är ju skölden på plats:) Men nu vill man ju höra detta systemet med. Känner du ingen ljudkille.eller kan du varva så den hörs till GBG. JA lite norr om då.:D
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
En bra mig-svets kommer man långt med.
Har själv biltemas största svets och den fungerar förvånansvärt bra för att vara en 1-fas och från biltema.

// Linus

aha, ok. vad får man ge ungefär för en sån? är det nåt man kan lita på? man har ju hört en del om biltemas grejer...:gnissla

Alla svetsmetoder är i grunden lika.
Har man använt en gas-svets så vet man vad som händer med smältan.
Byter du ut gaslågan mot en elektrisk ljusbåge så har du en elsvets.
MIGen gör samma sak, men matar fram tillsatsmaterialet automagiskt.
Alla metoder kräver dock sin teknik och är bra på olika saker.
För de flesta hempulare är en MIG bästa valet.
Lättsvetsat och bra.
Nackdelen är att det är tidsödande att byta tillsatsmaterial om man skall växla mellan järn och aluminium.
Jag kör bara järn, stål och rostfritt med MIGen.
Grövre alu kör jag med pinnsvetsen.
Finare alu lånar jag TIG med tillhörande svetsare.

tack, det där redde ut en del frågetecken! då är det väl en mig man ska satsa på då kanske...
så man kan alltså svetsa allt med mig om man bara byter tillsatsmaterial? mer exakt hur jobbigt är det att byta? jag misstänker inte att jag kommer jobba alltför mycket med alu men det vore ju bra att ha alla vägar öppna...:)
 
Last edited:

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
aha, ok. vad får man ge ungefär för en sån? är det nåt man kan lita på? man har ju hört en del om biltemas grejer...:gnissla

Jag har den kraftigase, 160A. Kostade 3999:-.
Hade lätt köpt en beg. 3-fas mig av känt märke om det var så att jag hade 3-fas utag i garaget. (den snåle ägaren vill ha 400:- extra i månaden om han skulle fixa det :mad:)

Jag migar även med kolsyra istället för med mison-gas då jag får gratis kolsyra från jobbet. har inte märkt någon skillnad mellan gaserna, funkar klockrent båda två :tummenupp

// Linus
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag har den kraftigase, 160A. Kostade 3999:-.
Hade lätt köpt en beg. 3-fas mig av känt märke om det var så att jag hade 3-fas utag i garaget. (den snåle ägaren vill ha 400:- extra i månaden om han skulle fixa det :mad:)

Jag migar även med kolsyra istället för med mison-gas då jag får gratis kolsyra från jobbet. har inte märkt någon skillnad mellan gaserna, funkar klockrent båda två :tummenupp

// Linus

tack:)
ok, vad är skillnaden mellan faserna?:va inte så hajj på el...:D

vilken är billigast för oss vanliga dödliga som måste köpa?:D
måste man ha gas när man svetsar förresten? jag vet att man kan/bör ha det men frågan är om man verkligen måste:) vad händer annars liksom?
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
tack:)
ok, vad är skillnaden mellan faserna?:va inte så hajj på el...:D

vilken är billigast för oss vanliga dödliga som måste köpa?:D
måste man ha gas när man svetsar förresten? jag vet att man kan/bör ha det men frågan är om man verkligen måste:) vad händer annars liksom?

Du får mycket mer och jämnare kräm med 3-fas.
Om du har ett 3-fas utag, så är det att föredra.

Billigast blir det om du köper en beg. = mest för pengarna.
De gamla svetsarna är stora och tunga men de håller bra och det finns oftast reservdelar till de kända märkerna.

Finns en spec. tråd så att man kan svetsa utan gas, men jag personligen föredrar att svetsa med gas.

AGA säljer/hyr ut flaskor med Minson 25 (?) gas, som man använder.
Går även där att köpa flaskor beg. så att man enbart fyller på gasen hos AGA.

Annars så är det mycket lätt att bygga om regulatorn så att en kolsyrebrandsläckare funkar att svetsa med.

// Linus

Edit: Ledsen att jag kapar din tråd Jörgen :pannkyss
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
det kan man kanske säga, ja:gnissla

aha, jag förstår... vad jobbigt det blev nu:D finns det "universalsvetsar"? vill ju kunna göra allt ju...:gnissla

MIG är nog som sagt bästa svetsen för hempuleri och fordonsmek, det är det vanligaste och mest lättanvända. Jag hade en 3 fas 350 amp Esab förut. Men i början på 90-talet försvann den i ett inbrott i vårt dåvarande hobbygarage , plus alla mina verktyg :mad:

En gassvets är också bra att ha, just för att man kan svetsa, löda, smida, tenna och skära med den. Den är dock inte så praktisk till tex karosserisvetsarbeten ty det blir så stor värmepåverkad zon runt fogen.

Jag har mest svetsat gas, MIG och pinne innan jag skaffade denna TIG. Pinne är svårast tycker jag. Eller som ngn sa: "Det är inte svårt att svetsa pinne, det svåra är att få loss alla elektroder från arbetsstycket" :D

Åas tycker jag att i frågan om den vackraste svetsfogen, iaf på stål, så är det få saker som slår en snygg pinnsvetsfog. Jag beundrar tjejer och killar som behärskar det. Det är liksom proffsens svetsmetod det, sånt man svetsar broar och fartyg med. Inget fjoll :D
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du får mycket mer och jämnare kräm med 3-fas.
Om du har ett 3-fas utag, så är det att föredra.

Billigast blir det om du köper en beg. = mest för pengarna.
De gamla svetsarna är stora och tunga men de håller bra och det finns oftast reservdelar till de kända märkerna.

Finns en spec. tråd så att man kan svetsa utan gas, men jag personligen föredrar att svetsa med gas.

AGA säljer/hyr ut flaskor med Minson 25 (?) gas, som man använder.
Går även där att köpa flaskor beg. så att man enbart fyller på gasen hos AGA.

Annars så är det mycket lätt att bygga om regulatorn så att en kolsyrebrandsläckare funkar att svetsa med.

// Linus

Edit: Ledsen att jag kapar din tråd Jörgen :pannkyss

ok, då förstår jag:)

jo, har letat en del på blocket... jävla kluster de där gamla...:gnissla

jag förstår... tror jag:) vad blir skillnaden med och utan gas då?

låter bra:)

det får han tåla, han spammar i min byggtråd:hihi

MIG är nog som sagt bästa svetsen för hempuleri och fordonsmek, det är det vanligaste och mest lättanvända. Jag hade en 3 fas 350 amp Esab förut. Men i början på 90-talet försvann den i ett inbrott i vårt dåvarande hobbygarage , plus alla mina verktyg :mad:

En gassvets är också bra att ha, just för att man kan svetsa, löda, smida, tenna och skära med den. Den är dock inte så praktisk till tex karosserisvetsarbeten ty det blir så stor värmepåverkad zon runt fogen.

Jag har mest svetsat gas, MIG och pinne innan jag skaffade denna TIG. Pinne är svårast tycker jag. Eller som ngn sa: "Det är inte svårt att svetsa pinne, det svåra är att få loss alla elektroder från arbetsstycket" :D

Åas tycker jag att i frågan om den vackraste svetsfogen, iaf på stål, så är det få saker som slår en snygg pinnsvetsfog. Jag beundrar tjejer och killar som behärskar det. Det är liksom proffsens svetsmetod det, sånt man svetsar broar och fartyg med. Inget fjoll :D

folk som inte kan låta andras saker vara...:huvet :mad:

men... ska man inte svetsa mig med gas då eller?:va

hehe...:hihi

äh, jag är en sån kille som inte bryr mig om ifall det ser supersnyggt ut, bara skiten håller:tummenupp å andra sidan kan man väl slipa/knacka till det som inte blir bra och så lite spackel på det=:tummenupp?:va
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
ok, då förstår jag:)

jo, har letat en del på blocket... jävla kluster de där gamla...:gnissla

jag förstår... tror jag:) vad blir skillnaden med och utan gas då?

låter bra:)

det får han tåla, han spammar i min byggtråd:hihi



folk som inte kan låta andras saker vara...:huvet :mad:

men... ska man inte svetsa mig med gas då eller?:va

hehe...:hihi

äh, jag är en sån kille som inte bryr mig om ifall det ser supersnyggt ut, bara skiten håller:tummenupp å andra sidan kan man väl slipa/knacka till det som inte blir bra och så lite spackel på det=:tummenupp?:va

De enklare MIG-svetsar som inte använder (skydds)gas tycker jag inte du ska satsa på. Dessa maskiner använder sig av en flussfylld rörtråd och omvänd polaritet vilket ersätter gasens roll i att utestänga luftens syre från att oxidera den heta smältan. Såna flusstrådsmigsvetsar brukar vara tålamodsprövande att svetsa med. De är inte alls så förnöjsamma vad gäller underlaget som en bra MIG med gas när det gäller att hålla en stabil båge. Flusset sprätter lätt och kladdar ned. Men det GÅR att få till snygga svetsar med rörtråds-MIG, men det är lättare med en vanlig MIG med gasflarra. Därför tycker jag inte att en rörtråds-MIG är bra nybörjarsvets.

Här är ett exempel på en maskin som jag tycker representerar en bra lägstanivån om man ska hitta en billig enkel svets för hobbypul med bil och hoj. (Skit i märket det är bara ett exempel)

http://www.verktygsboden.se/V06/shop/details.asp?id=299&Hkat=

Enklare aggregat än den klass som representeras av aggregatet ovan tror jag är lite tveksamt att köpa, då kommer man bara bli irriterad. Men meden svets i klass med den ovan eller däröver så kan du alltså klara det mesta på ett hoj- eller bilbygge
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
De enklare MIG-svetsar som inte använder (skydds)gas tycker jag inte du ska satsa på. Dessa maskiner använder sig av en flussfylld rörtråd och omvänd polaritet vilket ersätter gasens roll i att utestänga luftens syre från att oxidera den heta smältan. Såna flusstrådsmigsvetsar brukar vara tålamodsprövande att svetsa med. De är inte alls så förnöjsamma vad gäller underlaget som en bra MIG med gas när det gäller att hålla en stabil båge. Flusset sprätter lätt och kladdar ned. Men det GÅR att få till snygga svetsar med rörtråds-MIG, men det är lättare med en vanlig MIG med gasflarra. Därför tycker jag inte att en rörtråds-MIG är bra nybörjarsvets.

Här är ett exempel på en maskin som jag tycker representerar en bra lägstanivån om man ska hitta en billig enkel svets för hobbypul med bil och hoj. (Skit i märket det är bara ett exempel)

http://www.verktygsboden.se/V06/shop/details.asp?id=299&Hkat=

Enklare aggregat än den klass som representeras av aggregatet ovan tror jag är lite tveksamt att köpa, då kommer man bara bli irriterad. Men meden svets i klass med den ovan eller däröver så kan du alltså klara det mesta på ett hoj- eller bilbygge

ah... nej, man vill ju inte ge sig in i nåt som får en att tappa sugen diorekt... nog bättre att följa ditt råd och satsa på gas:)
tack för tipset, då vet jag lite mer vad jag ska leta efter:tummenupp wish me luck:krama
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nya pinnsvetsar är underbara att jobba med.
Jämfört med de stora gamla asen de flesta förknippar med pinnsvetsning.
Kostar dock så pass att det är bättre att satsa på en MIG.
Enda egentliga fördelen med pinne (förutom att det går att svetsa allt med samma svets, bara att byta pinne) är att det funkar utomhus.
MIG och TIG skall ha dragfritt.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Å den hederliga gamla slag och hårdlödning . Det blev fina fogar de:)

Det var ju gott att den var "tom" i bakkant. Då är ju skölden på plats:) Men nu vill man ju höra detta systemet med. Känner du ingen ljudkille.eller kan du varva så den hörs till GBG. JA lite norr om då.:D

Ja det är vacker med lödfogar, det tycker jag med!
Jag håller fn på med kopparrör till båtens nya kylsystem, så silverlodet ligger på arbetsbänken. Ang ljud så kanske Cyrén har lust och tid att filma lite när han kommer tillbaks från seglingen. Tills dess får du hålla tillgodo med ljudet på de filmer som redan finns, länkarna ligger i första inlägget i tråden. :D

En uppdatering:
Sedan tre dagar har mina lameller till banditkopplingen legat i blöt. Men nu äntligen startmotorn på plats varför jag kunnat montera kopplingen, transkåpan, justat in transkedjespänningen, kopplingsspelet samt fjädertrycket. Inledde med att ställa kopplingen på 380 Lbs, det motsvarar ca 172 kg. Förra kopplingen slirade på 480 lbs, men den här ska ju vara stadigare.

En fröjd var även att passa in och montera mina tillbakaflyttade Storz-pinnar på vänstersidan nu när kåpan kommit på plats. Passformen var rätt bra på pinnarna, men lite fila och kapa blev det. Ja har polerat alla Storz-delar tidigade i vinter eftersom det inte ser så kul ut med råa maskinbearbetade aluminiumbitar utanpå en motor vars kåpor jag polerat. Denna hoj ska ju se lite 70-tal ut dessutom. Så billet-looken vill jag gärna ha bort. På bild 4 är allt klart och justerat och jag fyller i transmissionsolja, det rinner just över ur nivåhålet i motorns nederkant, till vänster om min catchcan.

Jag har aldrig haft någon backspegel på ngn av mina hojar under de 23 år jag kört. Men på denna hoj har jag sedan ett par år faktiskt gått och lurad på att faktiskt överväga att sätta dit en spegen på vänstersidan av trafiksäkerhets- och bekvämlighetsskäl (börjar bli vuxen). Detta är den första spegel jag sett som har lagom storlek och desigmässigt passar ihop med både hoj och ISR-reglagen!

Dock fodrades en borr och gängövning för att gifta ihop den med ISR-kopplingshandtaget.

Jag började med att borra och gänga för M8 i den fingängade aluminiumplugg som sitter i handtaget. Skruvade därefter bort befintlig fästskruv från biltema-spegeln och monterade en rostfri M8 pinnbult med loctite. Sedan var det bara att återmontera aluminiumpluggen i ISR-handtaget smörja M8-hålet i pluggen och sedan montera spegeln med en M8 hattmutter som kontring.

Jag tycker att spegeln satt som en smeck! 169 spänn! :D http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1681&iItemId=135270

Jag avslutade med att pressa och montera nya längre batterikablar samt sedan provmontera batteriet, vred på tändningen, testade av elsystemet och sedan provkördes den nya startmotorn, den lät pigg!

/J
 

Bifogat

  • IMG_0061.JPG
    IMG_0061.JPG
    129.4 KB · Visningar: 3,388
  • IMG_0073.JPG
    IMG_0073.JPG
    80.4 KB · Visningar: 3,371
  • IMG_0071.JPG
    IMG_0071.JPG
    74.6 KB · Visningar: 3,403
  • IMG_0075.JPG
    IMG_0075.JPG
    105.3 KB · Visningar: 3,375
  • IMG_0076.JPG
    IMG_0076.JPG
    71.1 KB · Visningar: 3,381
  • IMG_0077.JPG
    IMG_0077.JPG
    55.2 KB · Visningar: 3,295
  • IMG_0083.JPG
    IMG_0083.JPG
    109.3 KB · Visningar: 5,275
  • IMG_0081.JPG
    IMG_0081.JPG
    106.2 KB · Visningar: 3,383
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Feltema! :skrämd :gnissla :brinnerup :hihi

Är det så att jag ser rätt, och du kör din bamsetwin utan styrändsvikter? Eller luras bilderna med mig?
Styrändsvikter tar upp småvibrationer.
Skall du ta bort vibrationerna från en sådan motor, får du nog hänga dit ett bowlingklot på var sida.
Möjligen kan man lindra vibrationerna från ventilrörelserna med ordinära vikter...

Själv har jag inga vikter på någon av mina cyklar.
Första jag plockar bort.
Märker ingen skillnad - några gram lättare.
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Jag har aldrig haft någon backspegel på ngn av mina hojar under de 23 år jag kört. Men på denna hoj har jag sedan ett par år faktiskt gått och lurad på att faktiskt överväga att sätta dit en spegen på vänstersidan av trafiksäkerhets- och bekvämlighetsskäl (börjar bli vuxen).
/J

Mogen att prata pension:D ?

/Ingvar

PS.
Själv har jag två rejäla orginalbackspeglar.
DS.
 
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top