wannagofast
Ny medlem
Som sagt.. Ska man få något gjort, får man göra det själv..
Mycket snyggt!!
Mycket snyggt!!
Det blir jäkligt snyggt med såna megafoner, sen att du är så seriös med svetsningen är imponerande.
Angående H-rör, vad gör det röret för nytta egentligen? Jag har frågat flera jag känner men inte fått något vettigt svar på vad som händer och varför...
Ger dessutom jämnare gasflöde.H-röret utjämnar väl trycket, så att det blir samma motstånd för cylindrarna.
Jörgen: snyggt, seriöst och mycket hög ha-faktor som vanligt.
// Linus
Så kör speedway då. Det går väl motsols?Jag tänker så här: Vad händer om jag lägger henne, tex på Rörken? Man kör ju högerbarv på banorna i Sverige till skillnad från flattrack dessutom. Mitt system kommer att bli platt!
Ger dessutom jämnare gasflöde.
Plus att man utnyttjar båda ljuddämparnas volym till varje cylinder.
Hjälper en hel del på främst mellanregistret.
På lågvarv spelar det ingen större roll, emedan det låga flödet knappt får motstånd.
På högvarv "blåser det hela tiden".
Jag tycker ändå att det känns lite tveksamt att dra fina steppade avgasrör från varje cylinder och sen svetsa på ett rör vinkelrätt mellan dom, visst om det varit som en kollektor där pulsen från den ena cylindern suger ut avgaser ur det andra röret men vinkelräta anslutningar?
Ger dessutom jämnare gasflöde.
Plus att man utnyttjar båda ljuddämparnas volym till varje cylinder.
Hjälper en hel del på främst mellanregistret.
På lågvarv spelar det ingen större roll, emedan det låga flödet knappt får motstånd.
På högvarv "blåser det hela tiden".
Som sagt.. Ska man få något gjort, får man göra det själv..
Mycket snyggt!!
Vart fick du tag på megafonerna? Har jagat Urm i 3 veckor nu för att göra ett par till millen men han verka ha immigrerat eller nått...
så jävla snyggt det blir jörgen, så satans imponerad av ditt tålamod, din noggrannhet och dina svetsfärdigheter! hoppas att du fick sova lite iallafall innan det var dags att mecka båtmotor
Så kör speedway då. Det går väl motsols?
Rörporr!
Tack!
Jag vi får väl se vad du säger när jag nybörjaraktigt svetsat fast sadlarna i megafonerna så att alltihop slagit sig och ser ut som en mums-mums
Jo det vart 3 timmars sömn sedan kom mina maskinistkompisar och hämtade mig, under söndagen skruvade vi sedan i 108 tändstift i tre motorer.
/J
Man börjar förstå varför du åker tvåcylindrig motoshaker istället för riktig motorcykel
Jag tycker att det ska bli jobbigt att byta mina totalt 4st gnistpluggar.
Man kanske skulle köpa longlife-stift så att man kan skippa vartannat byte
Hittade en film jotoob med lite skönt galna byggen som jag tänkte kunde passa här!
H-röret utjämnar väl trycket, så att det blir samma motstånd för cylindrarna.
Jörgen: snyggt, seriöst och mycket hög ha-faktor som vanligt.
// Linus
Jo det kan man säga. H-röret hjälper motorn igenom det område där megafonerna ger backpulser som inte stämmer kan man säga. När varvtalet stigit så att avstämningan stämmer, ja då bryr sig inte pulserna så mycket om H-röret, då går megafonerna som individer igen. I teorin...
Dessutom hjälper H-röret till att sänka ljudnivån på låg- och mellanvarv, ty flödet genom H-röret på dessa varvtal gör att ljuddämparna kan dela på bördan från varje stötvåg. Det vore skönt om det funkade, min hoj låter liite väl mycket.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|