Den hojjen finns det repotage om i senaste nr av Classic Bike.
Ok tack! Då ska jag kolla i det numret!
En uppdatering:
På bild 1 syns hur H-röret nu är fastsvetsat, här ser man också hur det slagit sig såsom jag fruktade, slipjointsen är inte parallella längre.
På bild 2 syns min lösning, jag lade en lång svetsfog på undersidan av det undre röret, detta gjorde att det slog sig åt rätt håll, slipjointsen vart parallella. Svetsfogen kommer ju inte att synas då den ligger på undersidan.
På bild 3 och 4 syns det hela monterat, här har jag även medelst fastsvetsade brickor konverterat Burn's-skruvöronen till en slankare diameter på skruvarna, 1/4" 100 mm långa rostfria. Det vart lite snyggare och lättare än 3/8".
På bild 5 syns de delar med vilka jag tänkt förlänga absorbtionsljudämpardelen, så att jag kan avveckla det alltför motståndsskapande bricksystemet. Till höger syns de idag alltför korta insatserna med 2½" perfrör och med ljudämparullen kvar. Jag ska alltså av de rundvalsade plåtarna till vänster förlänga ytterhöljet på megafonerna 12 cm samt sedan ersätta de befintliga 2½" perf.rören med längre dito från det 1 meter långa perf.röret från bikeline som syns på bilden. Jag kommer att återanvända gavlarna från de gamla insatserna.
På bild 7 syns hur jag tagit bort de gamla individuella fästöronen samt istället tillverkat och svetsat fast ett nytt styvare gemensamt fäste. Jag tillverkade den som en U-konsoll av 2 mm rf plåt. Så att det blir styvt och med mycket svetsyta. Jag vill nmliget ge H-röret så mycket support som möjligt för att undvika utmattningssprickor vid H-rörets infästningar. De gamla Supertrapp-originalfästöronen har spruckit och sedan reparationssvetsats 4 gånger. Typiskt Harley-problem
Dock slog sig megafonernas bakre mynningar rejält pga svetsandet av konsollen. På bild 7 kan man se hur de blivit ovala. Jag lyckade dock rikta tillbaks detta mha ett stort skruvstäd och mjuka mellanlägg.
/J