Nå, var är uppdateringarna i tråden?
Jag råkar veta att nya delar har anlänt, så jag förväntar mig både en utförlig text och bilder med blänkande stål, borstad alu, gyllengul olja och trasseltussar på en väl insliten mekbänk!
De enda delar jag fått som tillhör vinterns motorarbeten är 4 nya Jim's Hydrosolid-lyftare, en ny tätning till kamkåpan samt två nya låsmuttrar till mina stötstänger. Detta kom i ett paket från Tassen racing i förra veckan.
Supertwin har beräknat samt tagit hem nya ventilfjädrar med titanbrickor och knaster som ska vara av riktigt bra kvalitet. Han hade även dessförinnan mätt upp mina gamla fjädrar som mycket triktigt konstaterades mattade. Mig veterligen sitter nu mina toppar ihop med översedda säten, nya tätningar och de nya hårdare fjädrana. Topparna ligger hos Supertwin.
Men huvudelarna: nya kustomtillverkade kolvar från JE, samt nya kustomslipade kamaxlar har ännu ej anlänt. Så motorn vilar.
På cykeln gör jag under tiden lite underhåll. Byter ut sönderskakade kellermanblinkers, indikatorlampor, gummifästen till oljetank mm till nya dito som jag beställde hem redan i höstas. Sadeln ska även kläs om med ett nytt överdrag, det gamla har börjar spricka av ålder.
Jag ska även uppgradera motorns vevhusvent genom att montera en andningsnippel även på kamkåpan, precis som XR-750-motorn har. Ett tips från Tassen.
Så det har inte hänt så mycket, jag väntar som vanligt på delar.