sportbike
Guest
Hm,varför måste man köpa fyra kolvar?
Hm,varför måste man köpa fyra kolvar?
Kul o se att tråden lever .
Har du kollat med andra kolvtillverkare .Jag var ochså tvungen köpa 4st 30graders spec kolvar av Ross Racing men kunde få två av dom i överdim.Handlade viserligen genom en motorbyggare i usa men borde ju inte göra skillnad .
kollade på RossRacing hemsidan det står minst 4 lika spec kolvar?
Men även typ:
" 14.) I need some more pistons, and I have the job card number. How many pistons do I have to order?
A.) If the job card number begins with "8" or "9", it is a stocking piston and you can order as few as one. If the job card begins with any other number, it is a custom piston. The minimum number of custom pistons we make at any one time is four. Absolutely no exceptions!! Also please specify which cylinder numbers you want. "
Så det verkar som du har rätt igen .Då blev jag kanske lurad att köpa 4 om man kunde fått bara 2 lika .Jag vet inte .
Har ett par extra kolvar i ÖD liggande..
Du har inte lust att lägga in några bilder på det färdiga resultatet i inlägg #1 ? jag vill se den med orkar inte kolla igenom 93 sidor just nu
kollade på RossRacing hemsidan det står minst 4 lika spec kolvar?
Men även typ:
" 14.) I need some more pistons, and I have the job card number. How many pistons do I have to order?
A.) If the job card number begins with "8" or "9", it is a stocking piston and you can order as few as one. If the job card begins with any other number, it is a custom piston. The minimum number of custom pistons we make at any one time is four. Absolutely no exceptions!! Also please specify which cylinder numbers you want. "
Så det verkar som du har rätt igen .Då blev jag kanske lurad att köpa 4 om man kunde fått bara 2 lika .Jag vet inte .
Har ett par extra kolvar i ÖD liggande..
Riktigt snygg faktiskt.. (för att vara HD )
och det är väl inte direkt någon nackdel att den rör på sig också
Tack, det var roligt att höra! Jag gillar motor-cyklar, dvs det ska bara ingå maskindelar som endera kan härledas till cykeln eller till motorn. Inga kåpor och sånt designertrams. Heller inga braindeadtouringprylar som stödkontakt, färddator, tippsensor, handtagsvärmare, växellägesindikator heller
Det är ganska lätt att få en sportster snabbare, det är ju chassiemässigt en liten ponnyhoj. Sätter man in en stor motor i en ponnyhoj så kan tom en amatör som jag få den att röra på sig
En kompis till mig ska sätta in en likadan S&S 1640-motor i sin S1-Buell, ska bli kul att se hur den hojen beter sig då, den är ju ännu kortare än en sportster
Har du någon teknisk info ? hur många häst har du ? vrid ? och hur mycket väger den ? borde vara ganska bra häst per kilo
Hur går'e med skinndräkten och loggorna du skulle sy på? Vet inte om det är med längre bak & jag missat det men vart lite nyfiken.
Jag har vägt henna tankad och körklar i garaget. Hon vägde då 210 kg varav 117 på bakhjulet.
Jag vet inte vad torrvikten kan vara, men det ligger nog 20-25 kg under.
Anledningen till att effekten kroknar vid 6300rpm i diagrammet (från juli) är att ventilfjädrarna var mattade. (Hon ska normalt dra till 7000 rpm där jag har varvstoppet) Det var detta som utlöste ett av denna vinters arbete som diskuterades ovan: att byta ventilfjädrar och då även passa på att byta kammar.
Maxvärdena står längst med till höger under diagrammet.
satan vilket vrid du har!
jag menar, runt 100 Nm redan vid tomgång (mer eller mindre) är inte fy skam
har du fått dina delar ännu?
heh, världen är liten....Satt i väntrummet hos min lokala ursäkt för sjukvård idag, greppade en tidning på måfå i tidningsstället och slog upp den....Rakt på ett reportage om Jörgen och Sothoran. (MC-Nytt #5-06)
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|