Christopher
Bombrepa.se
Brutalt jörgen
Högersidan blir sjukt ball med enorma kn, massivt insug och det läckra avgaset.
fan va fint och detta är nog den enda hd som jag skulle kunna ens tänka mig
Håller helt med Boris JR. Få lite associationer till när Hulken spänner musklerna och spräcker tröjan, ren och skär kraft med andra ord
Tack alla! Roligt med all positiv respons. Det ger energi.Brutalt jörgen
Min fokus är ju mest på motorprestanda (funktion före form), men roligt när man kan få till ett fränt utseende på samma gång!
Tack!
Nej nej.Det är framåt som gäller i det här projektet!
Målet är inte att det ska sneglas xr750 hela tiden.
Tack!Vet ej sanningshalten, men det påstås att Laverda fick ett designpris för Jotan.
Världspressen strömmade till för att intervjua formgivaren.
Det fanns ingen.
Funktion ger skönhet.
Rent estetiskt så förmodar jag att du får en överlastad och en naken sida.
Helrätt för en tracker.
Men eftersom det är sporthojs forum finns det ju kunskap...
Ja det är S&S Cycle, se deras hemsida! De har sportstermotorer och delar upp till 160". De flesta motorstarka harley dragbikes kör sportsterkonfiguration. Överlägsen ventilmekanism jämfört med bigtwin. Bl.a. pga att det är en kamaxel per ventil på sportster.Jörgen har inte sett denna tråd tidigare men blev intresserad då jag precis köpt en sporre med flattrack-stuk. Vart hittar man info om dessa STORA sportster-motorer du kör? S&S? Trodde bara det fanns big twin...
Min är borrad till 1200 cc... lite klent jmfr alla stor big twins....
Tack.Alltid lika kul att slinka in här och läsa de senaste uppdateringarna! När din hoj äntligen blir klar (vilket den troligen aldrig blir vad det verkar) och tråden faller i glömska, så kommer anledningen till att gå in på SH att minska markant!
Jag kan dock inte riktigt komma överens med det blästrade insuget. Det sticker ut från resten av hojen enligt mitt tycke. Jag hade nog lagt på mattsvart skrynkelfärg. Men det var väl typ så det såg ut från början om jag minns rätt, .
Tack.
Nackdelen med svart rynklack på insuget är ju dessutom att folk kan tro att jag har ett insug av plast!
Ja, gud förbjude!!! Så långt tänkte jag inte
Trumling kan nog bli en höjdare.
Då får nog jörgen ha med en sån här på bönpallen:
View attachment 402719
En fröjd att läsa denna tråd förövrigt!
Jag trycker på den stora guvabraknappen!
/e
Riktigt bra jobbat, det ser ut en Sportster på anabola!
Har följt ditt projekt ett par år och känner igen mig lite i hela arbetet. Först försöker man kompromissa med originaldelar, försöker få ihop en vettig motorkonfiguration med standarddelar, osv men man är medveten om att det inte är riktigt så man vill ha det.
Sedan tar man tag och bara tar ett blankt papper och börjar från scratch. Gör precis så man vill ha det.
Som sagt, fint hantverk och bra kämpat. Keep it up!
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |