Byggtråd: "Jörgens Sportster"

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Intressant som alltid.
Trist att våtsumpningen kvarstod. Men kul med fina siffror på undertrycket. Sen tror jag ju att du har en förkärlek till problemlösning så du är nog rätt nöjd ändå. Hur kul vore det om allt lirade direkt? :)

Tack!
Ja nu vill jag tillbaks till bänken igen för att se om problemet är löst :gnissla
Ja jag tycker det är roligt med problemlösning på så vis att man lär sig en massa saker på vägen.
Vore skönt om den svajiga vridkurvan är löst nu. Att motorn repeterar bra i bänken.
Gör den det så är det högst sannolikt att det var våtsumpning och att problemet är löst nu.
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Hej, jag har inte läst hela tråden men många sidor och bläddrat friskt. Men jag lyckas inte lista ut hur de gör med övriga S&S motorer. Vad föranleder att just den här våtsumpar, är det just din som råkar ut för detta eller hur gör de med övriga sålda motorer?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det här är ingen S&S off the shelf-motor.
Min är den första och enda som hittills byggts.

Men redan när man trimmar en sportster H-D originalmotor, så händer det ofta att en del råkar ut för våtsumpning. Speciellt på 04-och-upp H-D oem sportstermotorer.

Allt måste passas ihop.
 
Last edited:

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Jaha, då förstår jag. Lite andra spelregler än att man ska skruva dit den och det bara ska fungera..
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Tack!
Ja nu vill jag tillbaks till bänken igen för att se om problemet är löst :gnissla
Ja jag tycker det är roligt med problemlösning på så vis att man lär sig en massa saker på vägen.
Vore skönt om den svajiga vridkurvan är löst nu. Att motorn repeterar bra i bänken.
Gör den det så är det högst sannolikt att det var våtsumpning och att problemet är löst nu.

En kanske redan besvarad lekmansfråga men ungefär vilka volymer olja pratar vi om att pumpen måste hinna få bort? Jag kanske borde fattat det när det nämndes att Karling flödestestat pumpen. Och hur mycket olja på ett ungefär tror du dumpades ner innan din modifikation. Låter nämligen som en väl enkel lösning.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jaha, då förstår jag. Lite andra spelregler än att man ska skruva dit den och det bara ska fungera..

Många människor upptäcker inte såna här saker. De kan åka runt 10 000 mil med sånt här. Jag hann ju köra 505mil innan jag gjorde första bänkningen. Iom att jag valde en kunnig bänkkille som är van vid vassare harleypattern-motorer så upptäcktes det. En del ägare har ju aldrig ens kört sin trimmade hoj i en bromsbänk.

En mer normal ägare hade sannolikt nöjt sig med att denna sportster klättrar upp på bakhjulet på 3:an och stiften ser bra ut.
Hur många trimmare har koll på sin AFR-cylinderbalans tex?

Huruvida man upptäcker och vill åtgärda sånt här, är nog mycket en fråga om ambitions-, erfarenhets-, kunskaps- och intressenivå.

I mitt ingenjörsarbete håller jag på med bla större dieselmotorer och gasturbiner. Då är det lite roligt att på fritiden få grotta ner sig i sånt här, och lära sig av de bästa HD-motorgubbarna. Förutom Karling och Pär pratar jag även regelbundet med Tassen, en svensk auktoritet på sportster- och H-D XR-motorer. Han har även kört mycket bana med sportster och XR750 och har tipsat mig en hel del gällande våtsumpning, hans taktik för sina racing-sportster/XR-motorer har just varit att begränsa oljan in, om våtsumpning har konstaterats. Det här är ju rullningslagrade motorer med rullkammar.

Min hoj är ett projekt utan deadlines, där jag får lägga ned det där lilla extra för att få det perfekt.
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
En kanske redan besvarad lekmansfråga men ungefär vilka volymer olja pratar vi om att pumpen måste hinna få bort? Jag kanske borde fattat det när det nämndes att Karling flödestestat pumpen. Och hur mycket olja på ett ungefär tror du dumpades ner innan din modifikation. Låter nämligen som en väl enkel lösning.

Man måste köra ett test med två flödesmätare, en på tryckledningen ut ur pumpen och en på avloppsledningen från tryckregleringsventilen för att svara på din fråga.

Den vanligaste sporstertrimmarlösningen vid våtsumpning på vanliga moderna oem-sportsters utan oljetryckreglering är att by-passa en del olja. De sätter en T-koppling på tryckledningen mellan pump och filter, sedan ett 140 munstycken och tillbaks till returledningen.

Men det är en ointelligent lösning tycker jag. Iaf på en gathoj. Ty då har man ju bypass även vid varm motor på tomgång i en bilkö. Dvs lågt oljetryck.

Lösningen jag har, med reglerat oljetryck, och överskottsoljan direkt tillbaks till tank, är ju bättre.

Längre tillbaks, var ett vanligt sportstertrimmarknep mot våtsumpning att de planslipade ner höjden på feed-gerotorn, sedan shimsade upp. Så att man sänkte hela pumpkurvan från matarpumpen. De som höll/håller på mest med sånt här är de som kör land speed och banracing med sportster och XR750-1000. Våtsumpning är nämligen vanligast vid ihållande höga varvtal.

"Min/vår" lösning (med en riktig regulator med direktretur till oljetank) är ju bättre än de ovan tycker jag. Vid tex riktigt varm motor och låga varv får motorn fullt tillgängligt flöde (stängd tryckregleringsventil). Vid höga varvtal slipper motorn bli översmörjd eftersom tryckregleringsventilen då bypassar tillbaks till tank.


Men som sagt, jag Pär och Karling är inte 100 på att det är våtsumpning som är orsaken till att motorn inte repeterar i bänken. Och om det är våtsumpning så är det inte säkert att problemet är löst förrän motorn bänkats igen och det är bekräftat att den repeterar.
 
Last edited:

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Man lär så länge man lever. Eller iallafall så länge man följer denna tråd.
Väldigt intressant att följa resonemangen även om man inte kör HD. Otroligt impad av nogranheten och kunskapen. Tycker att man kan en del om motorer, men bara inse att man bara har lämnat BB i jämförelse.
 

ptb59

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Hisings Kärra
Hoj
Turbo Sportster XLRT
Om jag inte minns fel hade du väl en Pro flow pump, anser du den sämre än orginalpumpen eller varför har du övergivet den ?
På min rasade 127" motor som numera Blownharley är ägare till satt en Proflow pump med dubbla sugsteg där ett av dom var kopplad till en påbyggd sump undermotorn, inget man gör under säsong precis men kan vara ett alternativ till nästa år om du inte får ordning på det.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Man lär så länge man lever. Eller iallafall så länge man följer denna tråd.
Väldigt intressant att följa resonemangen även om man inte kör HD. Otroligt impad av nogranheten och kunskapen. Tycker att man kan en del om motorer, men bara inse att man bara har lämnat BB i jämförelse.
Tack
Det kan ju vara så att du är frisk också, det här är ju mer sportsterbaserade vansinnigheter.

Om jag inte minns fel hade du väl en Pro flow pump, anser du den sämre än orginalpumpen eller varför har du övergivet den ?
På min rasade 127" motor som numera Blownharley är ägare till satt en Proflow pump med dubbla sugsteg där ett av dom var kopplad till en påbyggd sump undermotorn, inget man gör under säsong precis men kan vara ett alternativ till nästa år om du inte får ordning på det.

Hej
Karling har provkört min trestegs-proflow (Den största Pro-flow jag får plats med innan det tar i ramen.
Och vår modifierade originalpump har tom högre returflöde än Proflow-pumpen, betydligt mer.

Det tråkiga med ProFlow är ju också att de slutade tillverkas för många år sedan. Så det hade inte känts som en lösning för framtiden att ha behövt montera tillbaks den. På en race-hoj är det ju en annan sak, de har ju så kort årlig drifttid.
Efter att ha plockat isär min Proflow så kunde jag även konstatera att det är orobusta konstruktionslösningar i den som jag inte gillar. Tex drevens låsning på axlarna. Det känns inte som en pump för många mil.

Om det här inte funkar, då blir det nog en extra returpump. Tex den från Yankee Enginuity. Som monteras i tändstruten. Där är det ju dessutom tomt på min hoj, eftersom sprutet sköter min tändningen.
Så fick de göra på tex Mule XR1660 hojen. De hade tydligen mycket problem med våtsumpning där innan de löste problemen. Se bild nedan.

Jag tror också att nu har vi så stor sugkapacitet på pumpen ned till sumpen, att det sannolikt är dimensionen på sugkanalen i blocket som är begränsande. Det kommer man ju runt med en extern pump, där man kan gå upp i dimension.

Men det vore ju elegantare om vi kan lösa den förmodade våtsumpningen mha av oem-pumpen, utan en massa extern slangdragning. I synnerhet på en gathoj som min.
 

Bifogat

  • mule-motorcycles-xr1660_016.jpg
    mule-motorcycles-xr1660_016.jpg
    253.2 KB · Visningar: 112
Last edited:

ptb59

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Hisings Kärra
Hoj
Turbo Sportster XLRT
Tack
Det kan ju vara så att du är frisk också, det här är ju mer sportsterbaserade vansinnigheter.



Hej
Karling har provkört min trestegs-proflow (Den största Pro-flow jag får plats med innan det tar i ramen.
Och vår modifierade originalpump har tom högre returflöde än Proflow-pumpen, betydligt mer.

Det tråkiga med ProFlow är ju också att de slutade tillverkas för många år sedan. Så det hade inte känts som en lösning för framtiden att ha behövt montera tillbaks den. På en race-hoj är det ju en annan sak, de har ju så kort årlig drifttid.
Efter att ha plockat isär min Proflow så kunde jag även konstatera att det är orobusta konstruktionslösningar i den som jag inte gillar. Tex drevens låsning på axlarna. Det känns inte som en pump för många mil.

Om det här inte funkar, då blir det nog en extra returpump. Tex den från Yankee Enginuity. Som monteras i tändstruten. Där är det ju dessutom tomt på min hoj, eftersom sprutet sköter min tändningen.
Så fick de göra på tex Mule XR1660 hojen. De hade tydligen mycket problem med våtsumpning där innan de löste problemen. Se bild nedan.

Jag tror också att nu har vi så stor sugkapacitet på pumpen ned till sumpen, att det sannolikt är dimensionen på sugkanalen i blocket som är begränsande. Det kommer man ju runt med en extern pump, där man kan gå upp i dimension.

Men det vore ju elegantare om vi kan lösa den förmodade våtsumpninge mha av oem-pumpen, utan en massa extern slangdragning. I synnerhet på en gathoj som min.

Okej..intressant fakta :tummenupp
 

xlr1498

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2010
Ort
Laholm
Hoj
2011 Sportster Super Low
Här hålls man på sträckbänken ytterligare en tid tills nästa bänkning. Ett fantastisk arbete hela tiden och mycket lärdom för oss andra Sportsterfanatiker.:tummenupp
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Här hålls man på sträckbänken ytterligare en tid tills nästa bänkning. Ett fantastisk arbete hela tiden och mycket lärdom för oss andra Sportsterfanatiker.:tummenupp

Tack!
Jag har nött på lite i garaget denna vecka. Tack vare torra vägar kunde jag köra en 4-mila provtur igårkväll, med nivåslangen monterad.
IMG_5793.JPG

Gjorde under den turen lite prov gällande oljetrycket. Genom att blockera avloppslangen från regleringsventilen med en klämma kunde jag jämföra tryck/varvtal med och utan tryckreglering vid varm motor. Jag vill att reglerventilen ska tillåta 15-17 Psi vid varm motor och 2500rpm. Nu ligger den ngt lägre. Ska justera upp trycket ikväll.

Värt att nämna är även att när man tar av oljepåfyllningslocket ( tar bort vevhusundertrycket) då stiger oljetrycket med ca 4Psi. Detta även med blockerad reglerventil.
Så det skiljer mellan avläst oljetryck ( övertryck mot atmosfärstryck) och vad motorn upplever.
Varmt tomgångstryck i min motor är tex 8Psi med locket av, och 4Psi med locket på. Det är lite fascinerande när teori stämmer med verkligheten.
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Mera uppdateringar
Efter att ha plockat isär oljefilterhuset och justerat upp öppningstrycket på tryckregleringsventilen, kunde jag i onsdagskväll göra en ny provtur. Nivåslangen fick sitta kvar. Nu är jag nöjd med oljetrycket, nu ligger det mellan runt 15-17 Psi vid 2500rpm och genomvarm motor och olja.
Stoppade motorn från olika varvtal och rullade in till vägkanten och spanade in nivåslangn. Motorn tycks inte våtsumpa. Så nu borde det vara klart för en förnyad bänkning.

Men jag upptäckte tyvärr en annan sak under provturen. Startmotorn hade börjat klicka. Och när jag kom tillbaks till garaget var det mycket riktigt en droppe transmissionsolja på golvet under hojen när den hade stått på stöden ngn minut...

Det här fenomenet känner jag till alltför väl. Det är startmotorns axeltätningen som inte håller tätt. Transmissionsolja fyller då startmotorn. Denna börjar då att klicka ibland.

Som en del kanske minns har jag ju avverkat 2 stycken Spyke startmotorer, 1 st Tech Starter, och nu denna Accumax. Samma felyttring på alla.

Så idag beställde jag en ny startmotor. Även den på 1.4kW, men denna gång provar jag All Balls. De verkar ha gott rykte. Hittade flera forumtrådar på nätet där ägare av större HD-motorer bytt till All Balls just efter att deras befintliga aftermarket starter börjar släppa in olja.

Denna Accumax har dock hållt längst av de startmotorer jag provat. Så jag ska nog försöka renovera och förstärka den, så kan jag ha den som reserv.

En orsak som jag tror förkortat livet för accumaxen är mina äventyr med Shorai. Jag har ju förbrukat 4 stycket Shorai-batterier i denna hojen. Först en med uppgivet CCA på 270. Sedan en större modell med angiven CCA på 450, som inte heller orkade starta motorn övertygande. Sedan gick jag direkt på Shorais största variant, som har en uppgiven CCA på 540 A. Första exemplaret sprack sönder. Andra exmplaret har gått ca 300 mil. Men inte ens denna största variant av Shorai orkar starta motorn med mindre än att man får köra startmotorn ca 4 sekunder, vänta, köra fyra sekunder igen. Ofta upptill 4 ggr. Först då är batteriet tillräckligt varmt för att orka starta motorn, och detta vid inomhustemperatur.

Så alla dessa torrstarter för att värma upp Shorai-batterierna har ju mångdubblat drifttiden på startmotorn per hojtur, detta har säkert plågat sönder Accumax-startmotorn ännu fortare

Så i samband med detta startmotorhaveri bestämde mig nu för att lämna lättviktsbatterierna tills det finns ngt som funkar på marknaden. Tekniken verkar inte vara riktigt mogen för stora twinnar än. Lättviktsbatteriernas uppgivna CCA verkar helt enkelt inte stämma när man kommer till de större varianterna, i synnerhet inte på Shorai. Jag har haft kontakt med säljare av flera konkurrerande märken av LiFePo, och ägare av stora H-D-twinnar verkar inte vara deras drömkunder heller. Som exempel så har Alien Motion ingen sida i Sverige längre, och återförsäljaren av Antigravity vill inte heller ta hem ngt batteri åt mig, utan råder mig att vänta.

Så idag gick jag ned till MC-Boden och köpte ett Yuasa YTX20H-BS, det är ett kraftigt blybatteri gjort i USA. Samma tillverkare som H-D oem-batterierna. Ett sånt har jag haft förut och det är en enorm startström i dessa jämfört med ngn av de shorai jag provat. Detta Yuasa har angiven kapacitet på 20Ah och CCA 310 och är populärt till H-D-twinnar i denna storlek. Efter alla dyra lättviktsbatterier plus dedikerade laddare som inte går att använda till ngt annat, var det nästan roligt att betala, 1395:- ! :) Och nu kan jag äntligen använda en av mina vanliga laddare och slipper hålla på med 60%-laddning vid stillestånd.

På bilden nedan syrafyller jag det nya Yuasa-YTX20H-BS-batteriet, bredvid står det pensionerade Shorai LFX36A3-BS12-batteriet, som synes så är de fysiska måtten desamma Det ska bli så skönt att ha ett riktigt batteri igen, där det bara är att trycka på startknappen ngn sekund så hoppar hojen igång.

IMG_5796.JPG

Jag är glad att jag prioriterade att fortfarande få plats med ett batteri i full H-D-originalstorlek när jag byggde om hojen.
Nackdelen med blybatteriet är förstås vikten. Det väger 6.5 kg, jämfört med det 2.25kg för Shorai. Men en gathoj måste ju vara driftsäker.

På MC-boden köpte jag även ett par Arctic-Pro vinter-MC-handskar, det är kallt att köra hoj så här års. Om det blir torra vägar nästa gång jag får ett bänkdatum, så tänkte jag ev köra hojen till Tillberga. Jag minns att jag frös en del om händerna sist jag körde hojen dit för egen maskin i oktober förra året, det är ju 11 mil enkel resa.

Jag få se när Charley får hem startmotorn, den skickas från Motorcycle Storehouse i Holland och beställdes idag torsdag.
Har ingen lust att bänka med en startmotor som börjat klicka. Det kan bli en hel dag bortslösad om startmotorn väljer att lägga av totalt när hojen står på dynobänken.
 
Last edited:

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Går det inte att fixa ett skvallerhål någonstans så man ser att axeltätningen har gett upp innan startmotorn havererar?
I BMW-kretsar hålls Oddyseys batterier som ohotade kungar när det gäller startström, inget som fått fäste i HD-sfären?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hej!
Jo det brukar sitta ett skvallerhål i botten på startmotorns växelhus. Jag minns inte hur det såg ut på denna Accumax. Jag kan rapportera när jag demonterat den.

Jo Odyssey är också populära till större H-D-tvinnar.
Men det är ungefär samma pris och vikt som mitt Yuasa AGM jag nu köpt. Det är ju blybatterier.

På blybatterisidan finns det flera olika väl fungerande alternativ till större motorer av H-D typ.
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hej!
Jo det brukar sitta ett skvallerhål i botten på startmotorns växelhus. Jag minns inte hur det såg ut på denna Accumax. Jag kan rapportera när jag demonterat den.

Jo Odyssey är också populära till större H-D-tvinnar.
Men det är ungefär samma pris och vikt som mitt Yuasa AGM jag nu köpt. Det är ju blybatterier.

På blybatterisidan finns det flera olika väl fungerande alternativ till större motorer av H-D typ.

Är det inte viktigt med vibrationstålighet också?
Förr var HDbatterier löjligt tunga men höll.
Bytte man till moderna grejor så blev det raceigt: Lätt och sönder.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Är det inte viktigt med vibrationstålighet också?
Förr var HDbatterier löjligt tunga men höll.
Bytte man till moderna grejor så blev det raceigt: Lätt och sönder.
Hej
Jo det stämmer. H-D originalbatterier är sedan många år av AGM-typ. Aftermarket-blybatterier avsedda för H-D brukar också vara av AGM-typ. Iochmed sandwich-uppbyggnaden med blyplattor/glasfibermatta, så är AGM-batterierna mer vibrationståliga men ger också bla mer effekt i förhållande till sin volym. Detta Yuasa-batteri som är framtaget just för H-D är också AGM, Yuasa tillverkar ju även H-D oem-batterierna. Att jag valde detta och inte H-D oem, är att detta Yuasa har ngt högre startström och Ah. Prismässigt ingen skillnad.
http://en.wikipedia.org/wiki/VRLA_battery

Monterar man in ett random öppet 18-20Ah mc-blybatteri, eller ett gel-blybatteri i en HD, då brukar man dels få problem med erforderlig startström, och dels att batterierna vibrerar sönder internt. Det är då ofta själva blyplattorna som svänger i batteriet så att de bryts loss.

Vad gäller lättviktsbatterier (LiFePo) är det samma sak, är det för vek casing, och eller för veka poler, så spricker det också. Som tex ett av mina Shorai. Polerna på ett batteri med hög startström, måste ju vara mekaniskt kraftigare än ett mindre dito, eftersom kablarna som tål den högre startströmmen är styvare, och därmed bryter mer i polerna när det gummiupphängda batteriet skakar. Sådant har det också varit problem med på många LiFePo-lättviktsbatterier. Shorai mfl andra har dock uppgraderat sina poler nu, iaf på de största batterierna.
 
Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Det är det här jag älskar med den här tråden!
Helt plötsligt blir det 2 A4 med kompakt text som djuplodar om batterier eller våtsumpning eller startmotorer eller avgasrör etc.

Var skulle annars vi halvfördjupade kunna hitta nya djup?

Inte i " vilken olja ska jag ha i min röda R1:a" tråden iaf:hihi
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Fick nya Bike i posten nyss, kul att bygget uppmärksammas! Synd är dock att (alla) byggreportage begränsas till endast ett uppslag, det ger ju inte rättvisa åt det enorma jobb och all tankemöda som är nedlagt.

Jag imponeras iallafall av teknikkunnandet, målmedvetenheten, envisheten och tålamodet som är nedlagt i denna cykel!
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top