byggtråd! uppdrag: caféracer! utgångsobjekt: honda cm125t!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Justa förslag från Skrotnisse, skall kolla när jag kommer hem om jag har nåt användbart jag inte behöver själv för att du skall kunna bli av med miniTV-n ovanför lampan. Detär väl just kantigheten som inte stämmer med resten på hojen.

vore sjyst, tack för det:tummenupp

har äntligen fått hem hojen och med den även nya problem... antagligen är kamaxeln slut och måste bytas...:huvet
varför kan saker och ting inte bara gå som man vill?:mad:

aja, har även fått hem en ny "reglagedosa" (den som sitter runt styret och håller alla knappar) med kopplingshandtag och blinkers/tut-reglage så det går delvis framåt också, men bara nästan!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
liten update med utprövning av den nya bakdelen. fan om den inte ska vara ännu lite större alltså?...:va aja, har även monterat det nya kopplingshandtaget med tillhörande kontekter så det går lite framåt också. för tillfället är den strippad på tank, kåpor och sadel då jag ska bygga klart bak och sadel innan monteringen, bygga nya kåpor samt modda tankens fästen:D

här kommer bilder:

Bifogat

• DSC00429.JPG
    DSC00429.JPG
    93.8 KB · Visningar: 119
  • DSC00430.JPG
    DSC00430.JPG
    88.2 KB · Visningar: 94
  • DSC00431.JPG
    DSC00431.JPG
    85 KB · Visningar: 72
  • DSC00432.JPG
    DSC00432.JPG
    86.3 KB · Visningar: 80
  • DSC00433.JPG
    DSC00433.JPG
    96.2 KB · Visningar: 82

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Så nu har jag läst igenom din tråd. Väldigt bra gjort med tanken på din inkomst.:tummenupp

Har en liten fråga angående lackering, då jag täntke lacka min hoj också.
Vad är det för slags lack är det 2k? Körde du med kompressor och spruta? Klarlack?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Så nu har jag läst igenom din tråd. Väldigt bra gjort med tanken på din inkomst.:tummenupp

Har en liten fråga angående lackering, då jag täntke lacka min hoj också.
Vad är det för slags lack är det 2k? Körde du med kompressor och spruta? Klarlack?

tack:) jo, delar av prjektet blir ju uppskjutet mest hela tiden på grund av att pengarna inte räcker till polyester hit och styre dit och spackel dit och så vidare men jag gör vad jag kan för stunden och så får det väl bli som det blir:tummenupp

lacken är sprayburkslack från mekonomen, corrostabil blanksvart om jag inte missminner mig... blir inte helblankt men ser ok ut på avstånd så att säga:D snyggare lack ska fixas vid finliret men just nu prioriterar jag kåpor och dylikt som ska ge mc:n dess former. vi får väl se vart det bär:tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag tyckte den bakdelen såg riktigt bra ut. :)

tack:tummenupp tyckte mest att den såg lite liten ut i jämförelse med tanken men å andra sidan är sistnämnda stor som fan så...:gnisssla det kanske kan bli bra ändå:)

nästa punkt på listan är att bygga sig ett mindre baklyse och att modifiera tankfästena, update kommer i eftermiddag om jag har hunnit tills dess;)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
ny update, nya bilder!

mitt/n nya baklyse/skyltbelysning är på väg, kan någon gissa var det/n ska sitta?:D

:yoparty

Bifogat

• DSC00440.JPG
    DSC00440.JPG
    74.6 KB · Visningar: 66
  • DSC00439.JPG
    DSC00439.JPG
    80.6 KB · Visningar: 59
  • DSC00438.JPG
    DSC00438.JPG
    68 KB · Visningar: 67
  • DSC00437.JPG
    DSC00437.JPG
    42.5 KB · Visningar: 73
  • DSC00436.JPG
    DSC00436.JPG
    54.6 KB · Visningar: 61
  • DSC00435.JPG
    DSC00435.JPG
    76 KB · Visningar: 65
  • DSC00434.JPG
    DSC00434.JPG
    69.3 KB · Visningar: 73

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
nu har man råkat sätta sig på första utkastet och fått börja om från början...:huvet men den här gången blev det bra mycket snyggare, moddade ett gammalt baklyse från en cykel istället:tummenupp
har dessutom börjat spackla baken för att synka in det nya lyset, bilder kommer här.

edit: ni som tyckte att framskärmen var för stor, kan ni ge några direktiv på hur den nya ska se ut möjligen?:) ska den vara krom eller svart, som resten av hojen?:va form?:va tacksam för synpunkter då jag själv är lite osäker:)

Bifogat

• DSC00441.JPG
    DSC00441.JPG
    69.2 KB · Visningar: 61
  • DSC00442.JPG
    DSC00442.JPG
    81.6 KB · Visningar: 75
  • DSC00443.JPG
    DSC00443.JPG
    73.4 KB · Visningar: 70
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
nu har man råkat sätta sig på första utkastet och fått börja om från början...:huvet men den här gången blev det bra mycket snyggare, moddade ett gammalt baklyse från en cykel istället:tummenupp
har dessutom börjat spackla baken för att synka in det nya lyset, bilder kommer här.

edit: ni som tyckte att framskärmen var för stor, kan ni ge några direktiv på hur den nya ska se ut möjligen?:) ska den vara krom eller svart, som resten av hojen?:va form?:va tacksam för synpunkter då jag själv är lite osäker:)

Du har ingen varvräknare, va? Kanske står på annat ställe i tråden men orkar inte leta. Har nnars en stor rund Honda varvräknare som möjligen skulle kunna funka i kombination med en sniken cykeldator ?

Ju mer jag kollar, ju mer gillar jag avgaseriet! Skit alltså i vad jag lobbat för innan. Måla inte vitt bara, SNÄLLA!! Vad jag inte gillar är böjningen på krökarna,men det är knappast mödan värt att ändra på det.

Undrar, får du bort det där spacklet från lampan eller vad har du för idé? Den lampan följer ju linjespelet kanon. Bli inte ledsen nu, men den ser ut att sitta ngt snett. Inte meningen att vara "viktig", bara uppmärksamma dej på det om nu inte kameran ljuger.

Trodde jag hade dödat din tråd! Kör på, unge man!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Du har ingen varvräknare, va? Kanske står på annat ställe i tråden men orkar inte leta. Har nnars en stor rund Honda varvräknare som möjligen skulle kunna funka i kombination med en sniken cykeldator ?

Ju mer jag kollar, ju mer gillar jag avgaseriet! Skit alltså i vad jag lobbat för innan. Måla inte vitt bara, SNÄLLA!! Vad jag inte gillar är böjningen på krökarna,men det är knappast mödan värt att ändra på det.

Undrar, får du bort det där spacklet från lampan eller vad har du för idé? Den lampan följer ju linjespelet kanon. Bli inte ledsen nu, men den ser ut att sitta ngt snett. Inte meningen att vara "viktig", bara uppmärksamma dej på det om nu inte kameran ljuger.

Trodde jag hade dödat din tråd! Kör på, unge man!

stämmer bra, och kunde nog bli kanon! vad ska du ha för den? måste man inte ha ett "varvräknarutgångshål" för inkopplingen av en sådan?:va

jag gillar det också, och speciellt ljudet:yoparty funderar dock på att plocka av dämparna och ersätta med långa raka rör (temporärt), bara för att kolla hur det blir:D men annars får de nog vara kvar som de är. och oroa dig inte, det där om att måla vitt var bara ett snabbt tankegästspel som inte var menat att omsättas till handling;)

tejpade in lampan innan spacklingen så den är nu loss och helt ren:tummenupp
det är lite av en synvilla (sitter säkert inte helt rakt ändå men iallafall) som uppkommit av att jag har mer spackel "snett nedanför" lampan på ena sidan än på den andra. därför ser cutsen ut att gå längre ner på den sidan, ergo: lampan ser sned ut. no offense taken:tummenupp

tack, det ska jag!

lite fler bilder på lyset, nu utan en massa kladdspackel o dyl:

edit: ser kanske lite snett ut när jag tänker efter...:va får ta och slipa ner vänster överkant lite:tungan

Bifogat

• DSC00444.JPG
    DSC00444.JPG
    66.4 KB · Visningar: 61
  • DSC00445.JPG
    DSC00445.JPG
    72.1 KB · Visningar: 75

Snifff

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2006
Hoj
honda ns 125 r2-87, suzuki gp 125-82,suzuki gt 125
grymt bygge!, har tänk att göra om min k5:a till caferacer i vinter, din e fin, men jag tycker tanken är lite stor. tips: gammla rd 125 har en tank som skulle passa perfekt.:tummenupp

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
stämmer bra, och kunde nog bli kanon! vad ska du ha för den? måste man inte ha ett "varvräknarutgångshål" för inkopplingen av en sådan?:va

jag gillar det också, och speciellt ljudet:yoparty funderar dock på att plocka av dämparna och ersätta med långa raka rör (temporärt), bara för att kolla hur det blir:D men annars får de nog vara kvar som de är. och oroa dig inte, det där om att måla vitt var bara ett snabbt tankegästspel som inte var menat att omsättas till handling;)

tejpade in lampan innan spacklingen så den är nu loss och helt ren:tummenupp
det är lite av en synvilla (sitter säkert inte helt rakt ändå men iallafall) som uppkommit av att jag har mer spackel "snett nedanför" lampan på ena sidan än på den andra. därför ser cutsen ut att gå längre ner på den sidan, ergo: lampan ser sned ut. no offense taken:tummenupp

tack, det ska jag!

lite fler bilder på lyset, nu utan en massa kladdspackel o dyl:

edit: ser kanske lite snett ut när jag tänker efter...:va får ta och slipa ner vänster överkant lite:tungan

Har du inte vajerdriven varvräknare redan så går det bort.

Såg ju mkt bättre ut nu! Blir lite förvirrat när man inte ser det live. .Gillar den bättre än den andra lampan!
Tror det kommer låta skit med raka rör, smälligt och så. Testa du, men fortsätt hellre på Skrotnissetipsen!
Du borde va rätt nära hur den ska se ut nu, den dära ankröven.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
grymt bygge!, har tänk att göra om min k5:a till caferacer i vinter, din e fin, men jag tycker tanken är lite stor. tips: gammla rd 125 har en tank som skulle passa perfekt.:tummenupp

tack, och lycka till med ditt bygge!:tummenupp
äh, caféhojar ska ha stora tankar:hihi :tummenupp

Har du inte vajerdriven varvräknare redan så går det bort.

Såg ju mkt bättre ut nu! Blir lite förvirrat när man inte ser det live. .Gillar den bättre än den andra lampan!
Tror det kommer låta skit med raka rör, smälligt och så. Testa du, men fortsätt hellre på Skrotnissetipsen!
Du borde va rätt nära hur den ska se ut nu, den dära ankröven.

jo, tänkte nästan det... vad finns det för andra räknare om man nu ändå skulle vara sugen på en?
jo, men den är fortfarande lite sned va? aja, finlir kommer senare. ska först spackla och se till att allting funkar och sådär, har lite problem med blinkersarna just nu... men det fixar sig nog:tummenupp
tror jag med, och jag ska inte byta för att använda dem. mest se hur det blir och se om det är nåt man kan förbättra i de nuvarande dämparna eller om det ska få vara som det är;)
jodå, stuket har jag redan klart för mig, men nästan allt finlir som spackling och tilljämning, snyggt inpassande av lyktan, undertail , sadel och dylikt är kvar... men men, när blir man nånsin helt klar?:tummenupp

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
händer inte mycket nu, letar fortfarande efter en ny lampa... nån som vet vilka affärer som har gamla hojbaklampor? som sagt var letar jag efter en 6 volts 21 och 5 watts dubbellampa för bakljus. fästet är av "tryckiochvridtillsåattdesmåpiggarnafastnarispåren-typ", rumt 1 cm i diameter tror jag... i övrigt jobbar jag med att spackla vidare och slipa till formen på bakdelen så att den blir jämn och fin:tummenupp anledningen till att det går långsamt är att jag vid sidan av bygger en dojo...:rolleyes: :D

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
händer inte mycket nu, letar fortfarande efter en ny lampa... nån som vet vilka affärer som har gamla hojbaklampor? som sagt var letar jag efter en 6 volts 21 och 5 watts dubbellampa för bakljus. fästet är av "tryckiochvridtillsåattdesmåpiggarnafastnarispåren-typ", rumt 1 cm i diameter tror jag... i övrigt jobbar jag med att spackla vidare och slipa till formen på bakdelen så att den blir jämn och fin:tummenupp anledningen till att det går långsamt är att jag vid sidan av bygger en dojo...:rolleyes: :D

har du kollat om Roffes motor har lampa, dom hat ju mycket oldschool grejor.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
har du kollat om Roffes motor har lampa, dom hat ju mycket oldschool grejor.

bra tips, ska undersökas!
fast det blir till att skicka efter då va?:va hoppades att det skulle kunna finnas typ på nån välsorterad mack eller eller så...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
nu var det ett tag sen man skrev här sist, och erbetet fortskrider så sakteliga:tummenupp just nu jobbar jag på att jämna till bakcutsen och passa in det nya lyset (som för övrigt försetts med nya lampor från GuW, stort tack för det!) och i övrigt sker mest småpyssel:D nu inför juletid är ju ekonomin verkligen på låg nivå så sånt man inte kan fixa gratis får vänta ett tag, men framåt går det:tummenupp bilder kommer när jag har nåt intressant att visa.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Det där blir nog riktigt snyggt när det är färdigt, kul att du bygger med grejor "ur skrotlådan" istället för bara eftermarknadsgrejor!:tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Det där blir nog riktigt snyggt när det är färdigt, kul att du bygger med grejor "ur skrotlådan" istället för bara eftermarknadsgrejor!:tummenupp

tack, och detsamma:tummenupp
jo, med en ekonomi som tillåter byggnadsutlägg på max ett par hundra i månaden får man taga vad man haver:gnissla man är ju inte direkt som jörgen som kan impulshandla jättemotorer bara för att pressa in i alldeles för små ramar hit och dit:gnissla :D

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Jag har annars en perfekt tank om du vill ha en mindre tank, som sagt den är lite för stor.
PMa om du är intresserad.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...