Tolkningsfråga;
Jag lade till ett substantiv som auditivt skulle kunna gälla för samma. Märk väl, ingen rättelse med adress till dej.
Du gick igång i bästa svensklärarstil,med viss reservation för pedagogiken för ett uteblivet bindestreck och ett l. Du hade ju helt rätt i sak. Att du sen la fram det i bästa Hiroshimabombstil gillar iaf jag.
Låter nästan lite gulligt, flut på påliäfter...
Skall sluta spamma. Vill uppmuntra för jag drömde nog mer än byggde när jag hade lätt mc!
Lite roligt i sammanhanget är att Raask (Nissafors) inte ligger långt från Anderstorp.Lite glödande kol för ditt pubertala, förvirrade stackars huvud;
Dina synapser har spelat dej ett spratt, du tänker på Anderberg. Var det inte dej jag tipsade om Raask-clipons där? Du ser, min vänlighet känner inga som helst gränser! (Skyffla, samla). Måste dock reservera mej ang stavningen på nämnda Anderstorpfirma, det är ju ett egennamn vilka ofta ha en lite innovativ stavning.
Grymt med caféracers! mer bilder!
Lite roligt i sammanhanget är att Raask (Nissafors) inte ligger långt från Anderstorp.
Är osäker på om ett Stigefeldtsystem går att få dit snyggt.
Hade ett på min CB900F, och det lät gott!
Budgettips: Tjöp raggarinsatser av Roffes och krök till ett eget rör.
Problemet är som alltid att få juste färg på rörmokeriet.
Kroma är dyrt.
De flesta avgasrörsfärger är skit.
Jag har kört med aluminiumspray (finns på mekonomen) som ger ett OK rostskydd.
Vill du köra svart, så är de bästa jag råkat på den färg som säljs (såldes?) som bättring till BMW-motorcykla, eller "Eastwood stainles steel coating".
Köper du på macken får du räkna med att måla ofta.
Som sagt: " www.roffesmotor.se " har mycket godis till gamla hojar till vetiga priser.
Vet inte hur ditt system var skapt.
Kanske inte lika dant.
Men:
Systemet jag hade, var anpassat för att sitta ordentligt tight på hojen.
Att få samma vinklar att stämma på en helt annan modell tror jag kan bli svårt.
Brukar köra sån färg man har till grillen alt kaminen, ( ex klotgrill, inte fordonsrelaterat), funkar bättre än de på marknaden förekommande värmefärger jag provat! Som av en händelse snokade min bror senast i förra veckan reda på ett företag vilkas färg vi hade köpt för 6-7 år sen. Vi sparade burken, butiken där vi köpte färgen lade ner men nu kan vi få tag i den igen. Kruxet är att skall det löna sej får vi köpa en hel låda vilket vi knappast har nytta utav. Befinner mej inte på hemmanet nu och har inte namnet i huvudet. Absolut bästa jag provat och vi hade verkligen inga förväntningar. Har lackat med sån där tunn keramisk färg som dragracinggossarna sprutar sina headers med, crap! Kört prylarna i ugnen så det osat i hela bostaden, crap! Lackat i flera lager, bränt emellan, värmt upp innan lack, crap!
Bushido, du bor ju nästan nästgårds, vill du vara med? Som du ser så kan du inte gärna argumentera emot att fixa ett übercoolt avgasus systemus till din plopp- ploppkafferazer! Säkert billigare än Skrotnisses förslag och möjligtvis ngt sämre, vad vet jag. Måla ofta slipper du i alla händelser vem du än väljer att lyssna på.
Men varför kan jag inte se dina bilder?
Skrotnisse osäker, ring pressen! Skall bara gå ut och kolla så inte jorden bytt rotationsriktning....Detta är ett historiskt ögonblick. Fö har Skrotnisse kläckt de absolut roligaste inlägg jag läst här!!! Detta trots/pga att S är en självutnämnd Wisserbajsare.
Förstår dock inte vad problemet med att få dit ett dylikt system skulle bestå i, enlighten me!?
Lite roligt i sammanhanget är att Raask (Nissafors) inte ligger långt från Anderstorp.
Är osäker på om ett Stigefeldtsystem går att få dit snyggt.
Hade ett på min CB900F, och det lät gott!
Budgettips: Tjöp raggarinsatser av Roffes och krök till ett eget rör.
Problemet är som alltid att få juste färg på rörmokeriet.
Kroma är dyrt.
De flesta avgasrörsfärger är skit.
Jag har kört med aluminiumspray (finns på mekonomen) som ger ett OK rostskydd.
Vill du köra svart, så är de bästa jag råkat på den färg som säljs (såldes?) som bättring till BMW-motorcykla, eller "Eastwood stainles steel coating".
Köper du på macken får du räkna med att måla ofta.
Som sagt: " www.roffesmotor.se " har mycket godis till gamla hojar till vetiga priser.
jag vet inte, kan du se bilder i andra trådar?
så fort jag får tag på pengar
Eh, handhavandefel av användaren. Den datorn är lite skum, får ofta ca hälften av bilderna under namnen tex. Omjag sen stänger sidan och öppnar igen, voila! När man hoppat omkring lite, samma skit!!!
Pengar ska man ha men de bygger inte hojen.
Vi snackar om att köpa 1/2-1m rör och en burk färg. Har kanske lite material till en anslutning mellan krökarna, inget löfte dock! Du verkar ha gnista, unge man!
För den som är intresserad;
Färgen heter ColorWorks, high temp, Barbeque and stovespray. Från Nederländerna.
Upp till var och en att testa, men jag har inte hittat nån bättre. Snygg, sidenmatt finish också. Lackade lite prylar som legat i kallgarage sen -02, ingen rost där iaf.
Eh, handhavandefel av användaren. Den datorn är lite skum, får ofta ca hälften av bilderna under namnen tex. Omjag sen stänger sidan och öppnar igen, voila! När man hoppat omkring lite, samma skit!!!
Pengar ska man ha men de bygger inte hojen.
Vi snackar om att köpa 1/2-1m rör och en burk färg. Har kanske lite material till en anslutning mellan krökarna, inget löfte dock! Du verkar ha gnista, unge man!
För den som är intresserad;
Färgen heter ColorWorks, high temp, Barbeque and stovespray. Från Nederländerna.
Upp till var och en att testa, men jag har inte hittat nån bättre. Snygg, sidenmatt finish också. Lackade lite prylar som legat i kallgarage sen -02, ingen rost där iaf.
vet inte av nån vit värmefärg?
Googlade på vit värmefärg. Sån här;
http://tillbehor.bildelskatalogen.s...55))/Article.aspx?aID=1266&cID=433&grossid=90
Fick många svar. Kolla upp det Skrotnisse skrev tidigare i tråden, han har ju koll!. Hagmans har också vet jag. Om de är bra? Inte en aning.
Du kör väl jänke? Ett tag var det ju poppis med vita grenrör, sett roddar här med det så det måste ju finnas.
Lämnar tillbaka tråden bushido, det var Ozeo! Hit him with the stick!!!
Googlade på vit värmefärg. Sån här;
http://tillbehor.bildelskatalogen.s...55))/Article.aspx?aID=1266&cID=433&grossid=90
Fick många svar. Kolla upp det Skrotnisse skrev tidigare i tråden, han har ju koll!. Hagmans har också vet jag. Om de är bra? Inte en aning.
Du kör väl jänke? Ett tag var det ju poppis med vita grenrör, sett roddar här med det så det måste ju finnas.
Lämnar tillbaka tråden bushido, det var Ozeo! Hit him with the stick!!!
har googla för men inte hittat.
tackar ska genast inhandlas
sorry bushido för all OT ska ge mig nu
det är lugnt, nästan lite småkul att hälften av alla inlägg i min tråd är OT börjar likna jörgens sothorebyggtråd
men bara för att blueridge inte ska bli ledsen får du också smaka på pinnen
EDIT: för att återgå till topic, ingen som vet vad jag kan jobba med?
jag har inte: polyester, spackel, svets, rörkrökare (eller vad det nu heter), pelarborr eller mc hemma.
vad jag har är: olika sågar, tänger, hammare och andra diverse verktyg, elrör, elrörsböjarfjäder, vinkelslip, plankor, nåt enstaka metallrör, sandpapper, lite plastbitar som ligger och skräpar, frigolit, gaffatejp och lite annat smått och gott.
förslag?
bra tips, jag ska se vad jag kan åstadkommamassa text om vad jag ska pyssla med.
Har inte provat, men favoritnasaren (Roffes) har värmetålig färg som ser lovande ut.vet inte av nån vit värmefärg?
Gratispyssel:
Vill även passa på att dementera att jag skulle ha "koll".
Jag har inte koll.
Jag har inte rätt.
Jag har synpunkter.
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|