byggtråd! uppdrag: caféracer! utgångsobjekt: honda cm125t!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
haha, låter bra!:D
vad var det för hoj du hade?:)
kanske kan systemet eventuellt, med lite modifikation, passa på min hoj?:gnissla
haha, det är så det ska vara:tummenupp

En K5, som jag skrev tidigare. Nåt dammigt jag köpte av fasters bror iom att börsen då inte medgav nåt annat. Sen var det så mkt strul med den att pengarna styrde om den skulle reggas eller repareras. Man borde blivit avskräckt, men inte då.
Tycker dina pipor ser ok ut men insisterar ändå på att 2-1 skulle vara ballare på den hojen. Ser ut som det skulle kunna passa rakt av men av estetiska skäl borde du nog vinkla upp dämparen ngt om du nu hittar nåt sånt system.

Hur kruxigt är det att dra ihop originalkrökarna med nån form av siames? Häng sen dit en sån där "universaltruxton" som Ozeo brukar lobba för!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
En K5, som jag skrev tidigare. Nåt dammigt jag köpte av fasters bror iom att börsen då inte medgav nåt annat. Sen var det så mkt strul med den att pengarna styrde om den skulle reggas eller repareras. Man borde blivit avskräckt, men inte då.
Tycker dina pipor ser ok ut men insisterar ändå på att 2-1 skulle vara ballare på den hojen. Ser ut som det skulle kunna passa rakt av men av estetiska skäl borde du nog vinkla upp dämparen ngt om du nu hittar nåt sånt system.

Hur kruxigt är det att dra ihop originalkrökarna med nån form av siames? Häng sen dit en sån där "universaltruxton" som Ozeo brukar lobba för!

aha! uppfattade inte att du haft en sån, trodde bara att du propagerade för en fin hoj:D
heh, låter som ett bra köp:tummenupp
jodå, det är helt ok, och jag gillar dubbla pipor, men jag blev ändå lite sugen på det där ljudet från dina gamla 2-1 som du så målande beskrev:drool
var fick du tag på dem?
vad menas med siames och universaltruxton?:va

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
aha! uppfattade inte att du haft en sån, trodde bara att du propagerade för en fin hoj:D
heh, låter som ett bra köp:tummenupp
jodå, det är helt ok, och jag gillar dubbla pipor, men jag blev ändå lite sugen på det där ljudet från dina gamla 2-1 som du så målande beskrev:drool
var fick du tag på dem?
vad menas med siames och universaltruxton?:va

Siames;
Är eg en utjämning i ett system till en motor med fler cylindrar. Under motorn kan man se en plåttingest som förbinder krökarna för att sedan ledas ut i 2 eller flera dämpare. Dock inte att jämställa med en kollektor i ett 4-1 tex. CB 900 hade tex ingen siames på de tidiga modellerna, men väl på de senare, troligtvis för att förbättra lågvarvsegenskaperna och för att få jämnare motstånd på var cylinder. Menade att du kunde göra ett snik-2-1 genom att göra ngt typ en siames med pluggad vänsterutgång..
Universaltruxton;
Bara ett namn jag drog till med, ser klassiska ut som på gamla engelska racehojar. Kolla på Ozeos fräcka DR, tror det sitter en sån där. Om jag inte missminner mej är den från touringbutiken, rätta mej om jag har fel Ozeo!

Jag menar att det borde inte vara så märkvärdigt att bygga en Mekonomenkollektor och aptera en sån dämpare. Är du svetskunnig själv? Annars gör som jag, såga till bitarna och låt de som kan svetsa! Lite enklare att bestycka med en förgasare och i ditt fall är väl ljud och utseende viktigare än optimal effekt?!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Siames;
Är eg en utjämning i ett system till en motor med fler cylindrar. Under motorn kan man se en plåttingest som förbinder krökarna för att sedan ledas ut i 2 eller flera dämpare. Dock inte att jämställa med en kollektor i ett 4-1 tex. CB 900 hade tex ingen siames på de tidiga modellerna, men väl på de senare, troligtvis för att förbättra lågvarvsegenskaperna och för att få jämnare motstånd på var cylinder. Menade att du kunde göra ett snik-2-1 genom att göra ngt typ en siames med pluggad vänsterutgång..
Universaltruxton;
Bara ett namn jag drog till med, ser klassiska ut som på gamla engelska racehojar. Kolla på Ozeos fräcka DR, tror det sitter en sån där. Om jag inte missminner mej är den från touringbutiken, rätta mej om jag har fel Ozeo!

Jag menar att det borde inte vara så märkvärdigt att bygga en Mekonomenkollektor och aptera en sån dämpare. Är du svetskunnig själv? Annars gör som jag, såga till bitarna och låt de som kan svetsa! Lite enklare att bestycka med en förgasare och i ditt fall är väl ljud och utseende viktigare än optimal effekt?!

aha, då förstår jag lite bättre:) jag kan svetsa, om än inte så snyggt... problemet är bara att jag inte har nån egen svets... jag får kolla upp det där:tummenupp

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Siames;
Universaltruxton;

:tummenupp
billig o snygg

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
erkänn :7peta inte billig heller.. gratis! :tungan

:hihi
får jag bara fråga, vilken del på din hoj var den där truxtonprylen?:va har precis läst igenom hela din byggtråd och ännu inte kommit på det, hjälp:D

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
får jag bara fråga, vilken del på din hoj var den där truxtonprylen?:va har precis läst igenom hela din byggtråd och ännu inte kommit på det, hjälp:D

hehe.. ja jag vet inte men antar att de är ljuddämparn..
minizoom som finns bla på touring.se :)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Ja, det är ljuddämparen, slarvigt av mej att inte skriva det, ber ånyo om ursäkt. (Börjar bli smått ekvilibristisk i att be om ursäkt, gillar jag inte för så ödmjuk är jag inte).
Skarp kille, den där Ozonius, hamendu, (uttalas småländskt och lite bondskt).

Ozeo
Beror på vem som frågar, givetvis. Från en snålvarg till en annan så är gratis bara nåt positivt i en riktning....

Ni två, lägg av med era pinnar! Bushido slår mej i skallen med pinne och Ozeo petar, VAD HAR JAG DÅ GJORT FÖR ONT???

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
hehe.. ja jag vet inte men antar att de är ljuddämparn..
minizoom som finns bla på touring.se :)

tackar för det:tummenupp
usch, alla dessa utgifter... där får man när man försöker bygga budget:D

Ja, det är ljuddämparen, slarvigt av mej att inte skriva det, ber ånyo om ursäkt. (Börjar bli smått ekvilibristisk i att be om ursäkt, gillar jag inte för så ödmjuk är jag inte).
Skarp kille, den där Ozonius, hamendu, (uttalas småländskt och lite bondskt).

Ozeo
Beror på vem som frågar, givetvis. Från en snålvarg till en annan så är gratis bara nåt positivt i en riktning....

Ni två, lägg av med era pinnar! Bushido slår mej i skallen med pinne och Ozeo petar, VAD HAR JAG DÅ GJORT FÖR ONT???

haha, lugnt:D
jo, du börjar bli duktig på det:tungan
ju billigare nånting är, desto bättre;)
du bara är:7peta :fatta! :såjaponken :pannkyss

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
var fick du tag på dem?

Glömde ju svara på det.
Jag köpte mina från tillverkaren Stigefälts Motor i Anderstorp, men det är måååånga år sen. Lyssna på namnet så vet du var en viss svensk RR-förare är kommen från. Kostar ett samtal att kolla om det finns nåt kvar. Kan inte tänka mej att nån frågat efter nåt sånt på länge.
Är inte säkert de slänger nåt, ligger ju mitt i snålaste landskapet i Svea och snikandet där är ingen myt!
Vad skall jag ge igen med, använder inte smileys, hm.
Vänlighet brukar ju kunna samla glödande kol på folks huvuden.

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många
hej
ang frigolit att forma o gjuta över finns där i bygghandlen röd o blåfrigolit som är perfekt till detta finns i olika tjocklekar. hoppas snart få se en bild på ditt bygge

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Glömde ju svara på det.
Jag köpte mina från tillverkaren Stigefälts Motor i Anderstorp, men det är måååånga år sen. Lyssna på namnet så vet du var en viss svensk RR-förare är kommen från. Kostar ett samtal att kolla om det finns nåt kvar. Kan inte tänka mej att nån frågat efter nåt sånt på länge.
Är inte säkert de slänger nåt, ligger ju mitt i snålaste landskapet i Svea och snikandet där är ingen myt!
Vad skall jag ge igen med, använder inte smileys, hm.
Vänlighet brukar ju kunna samla glödande kol på folks huvuden.

hmm... anderstorp... hette inte nuvarande fleninge mc-skrot det innan? samma företag kanske? ska kolla upp det, får se om jag hittar nåt nummer dit först bara... heh, jo... man har ju hört en del om smålänningarna och deras pengar...:D
neeeeeeeeeeeejj:huvet fegteknik!:mad:

hej
ang frigolit att forma o gjuta över finns där i bygghandlen röd o blåfrigolit som är perfekt till detta finns i olika tjocklekar. hoppas snart få se en bild på ditt bygge

bra tips, tack:tummenupp
bilder finns lite överallt i tråden, allt eftersom bygget fortskridit, och fler är att vänta när jag väl jobbat vidare:) kolla du bara:tummenupp

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
hmm... anderstorp... hette inte nuvarande fleninge mc-skrot det innan? samma företag kanske? ska kolla upp det, får se om jag hittar nåt nummer dit först bara... heh, jo... man har ju hört en del om smålänningarna och deras pengar...:D
neeeeeeeeeeeejj:huvet fegteknik!:mad:
Lite glödande kol för ditt pubertala, förvirrade stackars huvud;
Dina synapser har spelat dej ett spratt, du tänker på Anderberg. Var det inte dej jag tipsade om Raask-clipons där? Du ser, min vänlighet känner inga som helst gränser! (Skyffla, samla). Måste dock reservera mej ang stavningen på nämnda Anderstorpfirma, det är ju ett egennamn vilka ofta ha en lite innovativ stavning.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Lite glödande kol för ditt pubertala, förvirrade stackars huvud;
Dina synapser har spelat dej ett spratt, du tänker på Anderberg. Var det inte dej jag tipsade om Raask-clipons där? Du ser, min vänlighet känner inga som helst gränser! (Skyffla, samla). Måste dock reservera mej ang stavningen på nämnda Anderstorpfirma, det är ju ett egennamn vilka ofta ha en lite innovativ stavning.

så kanske det var ja... vafan, vem bryr sig om stavfel?:va
möjligt...
ohnej, du är som jultomten själv:D
jag får kolla runt lite helt enkelt:tungan

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
så kanske det var ja... vafan, vem bryr sig om stavfel?:va
möjligt...
ohnej, du är som jultomten själv:D
jag får kolla runt lite helt enkelt:tungan

Ang stavfel, modellera. Vem gick igång på det va, va, va?
Ang tomten; Tomten är en elak individ, inte minst vid en jämförelse med mej då han naturligtvis hade blivit pulvriserad. Ja, det enda som övertrumfar min godhet är min ödmjukhet. Glöm vad jag skrev ang den tidigare för ödmjukheten,(konstpaus), är nämligen enorm!

Vad gör du vid datorn, ut och bygg med dej, gunstig junker! Själv kan jag inte då min gubbraser står på/vid nån dyno och väntar på pilotmunstycken. I vinter skall jag plocka bort min anskrämliga kåpa och byta styre. Tänkt att svärta ner den lite här och var också. Mattsvart är en ädel nyans.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ang stavfel, modellera. Vem gick igång på det va, va, va?
Ang tomten; Tomten är en elak individ, inte minst vid en jämförelse med mej då han naturligtvis hade blivit pulvriserad. Ja, det enda som övertrumfar min godhet är min ödmjukhet. Glöm vad jag skrev ang den tidigare för ödmjukheten,(konstpaus), är nämligen enorm!

Vad gör du vid datorn, ut och bygg med dej, gunstig junker! Själv kan jag inte då min gubbraser står på/vid nån dyno och väntar på pilotmunstycken. I vinter skall jag plocka bort min anskrämliga kåpa och byta styre. Tänkt att svärta ner den lite här och var också. Mattsvart är en ädel nyans.

det var du:fakta
om du säger det så...:såjaponken
jag har slut på polyester och inget annat att göra...:D
det blir nog bra får vi hoppas:tummenupp

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
det var du:fakta
om du säger det så...:såjaponken
jag har slut på polyester och inget annat att göra...:D
det blir nog bra får vi hoppas:tummenupp

Tolkningsfråga;
Jag lade till ett substantiv som auditivt skulle kunna gälla för samma. Märk väl, ingen rättelse med adress till dej.
Du gick igång i bästa svensklärarstil,med viss reservation för pedagogiken för ett uteblivet bindestreck och ett l. Du hade ju helt rätt i sak. Att du sen la fram det i bästa Hiroshimabombstil gillar iaf jag.
Låter nästan lite gulligt, flut på påliäfter...
Skall sluta spamma. Vill uppmuntra för jag drömde nog mer än byggde när jag hade lätt mc!

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum