Needles And Pain..
.....And the winner is......
NO ONE!!!!
Dock en delad andraplats mellan Flu (Aaaatchoo!) o Andersson himself.
Grattis grabbar! Ni vinner en varsin grön lodenrock med ett cafe´Öken emblem på eller nåt..
..Men,men va va vaffå då?
-Jo, Flu gissade äckligt nära högsta uppmätta effekt med en ynka häst.
Andersson gissade äckligt nära vad miniräknaren säger att effekten på 1.5bar borde ha blivit. För jag kom aldrig till 1.5....
För att motorn INTE(!) rasade
Utan för att lambdakurvan sköt rakt upp på högvarv och några laddtrycksstinna fullpull blev aldrig aktuella.
Ca 35 bänkpull med förgasarmeck där imellan gjorde att man drog i sig mer soppaånga på 2dar än en arme av rumänska gatubarn gör på ett helt år.
Tar tacksamt emot tips.
Saker som uteslutits:
pitotrörs placering
huvudmunstycke
bränsletryck
trycksättningen av förgasarna
Samt allt som innefattar smurfar, socialdemokraterna, passgång, Barocktuttar,kalvdans, louis pasteur, Burt monroe, landhöjningen, ½tums dvärgen, alkohol brist, mao´s lilla röda, Göran persson´s portvins tå, and so on...
misstänkta felkällor:
dynoshit nålarna
Airjetsen(hade ingen aning vad det var!)
i ett test beslutade vi att slipa nålarna. Det funkade inte heller. Då slipade vi om dem och då ramlade mellanregister lambdat ner i källaren och effekten föll där ifrån 120hk till ca 50hk
sen var det färdig lekt.
bot mot detta är helt enkelt fler bryggor!, och därmed delar
men hur mycke gav den då?
Som bäst 266bhp vid 1.1 med väldigt snål lambda
det är jävligt bra med tanke på att motorn gav 128hk på veven orginal med 11:1 komp
nu ger den 126.66 på hjulet med 8.5:1 i komp. närmare 140 på veven.
det är trots allt en 20år gammal 900 ingen busa.
det borde gett 316bhp vid 1.5bar
[YOUTUBE-ID]1PD9QmsjsJw[/YOUTUBE-ID]
För övrigt vill jag bara tillägga att det är jävligt nervpåfrestande att se hojen plågas i bänken speciellt om man har gjort vevstakarna själv!
sykbryt
Jag slänger in en bild på cool GSX som dök upp på söndan tillhör Burnadanne här på forat
Jag o "han med benet" will be back!!