Det funkar ju inte så riktigt
Nu har jag inget kompressordiagram på K24an men har för mig att den maxar vid ca 1,5 bar
Att den maxar betyder att den flödar mest där
Förutsatt att grundmotorns flöde räcker till så får man också max effekt vid det angivna laddet
Om grundmotorn INTE flödar så bra ( äldre standard motorer)
så blir det som så atteftersom toppen är trång och ger då mera mottryck , Man tycker sig kunna ladda mer men man får inte ut
ens den maxefekten som kompressorn klarar på det angivna lägre trycket
man får lite mera knuff på det lägre registret men man får också VÄLDIGT varm luft och HÖGT avgasmottryck
Jag körde själv min gammla harris på 1,8 i ladd och kände mig själv väldigt kaxig mot " experterna " som sa att så kunnde man inte åka
Motorcykel är ju så väldigt annorlunda gentimot en bil
En hoj åker ju undan hela tiden medans en bil ger mera statisk last
pga sin vikt
Gränserna flyttas hela tiden fast man tror att " nu är man värst"
I stället för att ladda 2 bar med K24an så kanske en K26/27a skulle ge mera bang for the buck
Eller inte Kanske -- den gör det
Men annars så får jag lov att säga att jag är imponerad överutvecklingen utav din hoj
Du har kommit en lång väg ifrån Gammla Raya aggregatet
Ursäkta trådkapningen , Inlägget gällde Lahis hoj
Peter