Uppstartad än?
Jepp!
Det började med att jag insåg att jag aldrig luftade bromsarna sen jag plockade isär oken. Det sinkade mig ca 2timmar
Sen ett rejält oljeläckage från en oljefilterflyttaranslutning. Det blev tätt på tredje försöket.
Sen efter 2km körning läckte det satan från ett annan anslutning bara o vända hem.
Efter att det vart tätat tänkte jag ta en långsväng för att få kört in mina nya kolvringar o nyhonade lopp. När jag kom till grannbyn ville den bara gå på 3 på lågvarv.
Bäst att vända hem innan den lägger av helt. Väl hemma går den bra igen Så jag fortätter till norra grannbyn.
Där går en bredare lite rakare väg så jag skickar på lite mer laddtryck.
Spännande!! Över 0.6bar i 160 tokspinner den.
Vid närmsta mack visar det sig att bakhjulet är dränkt i olja.
Mina försök till tätningar verkar bara hålla tätt vid tomgångstrycket inte 4-5bar
Det är väldigt svårt att köra in motorn enligt den hårda skolan om inte motorn FÅR lämna nån större effekt
Med kurvtagning som liknade en parodi på goldwingklubbens onsdags cruising så kom jag hem.
När jag skulle lägga i friläget skorrade till i lådan 2ggr sen dog den. ingen mer återuppstart för batteriet var stendött. Jag dubbelkollade så inte motorn var låst genom att dra runt den med blocknyckel men den gick så fint så.
Trots allt ändå glad!
Vevstakarna hängde med upp till 9000v och ca0.8 bar- vågade inte testa mer med oinkördmotor o oljeblött bakdäck.
Oljepumpsmodden verkar funka.
Nya kopplings tryckplattan var ett rejält lyft! nu kan man växla BÅDE upp o ner!
Anus med att den inte verka ladda (batteriet alltså) samt flertalet oljeläckage.
Så vevstackarna höll! Grattis!
Var inte ledsen över utebliven mototune-inkörning.
Så här rekommenderar S&S och Axtell mfl inkörning av nya lopp och ringar.
Själv är jag tex noga med att följa denna instruktion vad gäller bla "heat cycling" när jag har av nya ringar och nyhonad yta.
.
Grattis till uppstarten! De där småproblemen reder du snart ut
Fasiken vad kul Grattis.
Heat cycling innebär i detta fall alltså varmköra lite, låta svalna, varmköra lite mer, låta svalna etc.?
Det blev nog ofrivilligt lite så eftersom jag gjorde 3 uppstarter med oljesaneringar o tätningsmeck
Tycker att det finns för många teorier om vad som är en ordentlig inkörningsprocedur.
Förra gången gick jag på hondas rek. om en lätt smekning av delarna de första 160milen.
Tyvärr rasade motorn efter 30mil
iofs av andra orsaker, men ändå.
Nu hade jag tänkt köra 10-15mil mototunestyle för att se om det var bättre.
Tack tack. Laddregulatorn var stendöd. så det blir väl nya tag på onsdag för då skulle en ny dyka upp.
Laddregulatorn var stendöd.
Härligt med uppstart trots lite småstrul! Grattis!
Lycka till med småpillandet och den "riktiga" provkörningen när småstrulet är utsorterat!
Att det ska vara så svårt att få den rackaren tät, prova med Libero vetja.
Hur kändes den gå nu när det laddar på lite, sög iväg gott kan jag tro?
Ett litet tips är väl att fortsätta med American Navy gängorna
ala kulörta raggarbilskopplingar å metalliska slangar dom jävlarna läcker inte fast dom kommer från över där
Apropå luftfilter och spöregn, är det för tight med plats för att göra som Pucken och bygga en luftburk innanför kåporna alternativt plasta en kåpa över ditt nuvarnade filter utan att det skulle se bedrövligt ut?
Blir det som för Peterpain att hojen drar i sig vatten blir man ju ytterst begränsad vad gäller långturer med turbohojar...
Hur var det nu.. Jag lovade mig själv, att om skiten bara håller ihop ska jag nöja mig med 1.2barsfjädern i wg'n och aldrig höja trycket.
Cykeln skulle anses färdigbyggd och min fritid kunde ägnas åt andra projekt.
Dvs. Jag ska sluta skjuta upp Heroin o leva i en wellpappkartong under ett brofäste. Utan jag ska skaffa mig ett jobb, bostad och bara ta en fix på fredagkvällarna och vid högtidliga tillfällen.
Nu visade det sig att minnet svek mig o 1.2 fjädern var nog en 1.0.
Den hjular iofs på 6:an vilket den inte gjorde förra året men bara med hjulet nån decimeter eller två över backen.
45grader hade ju vart klart mer manligt!
8,5:1 i komp borde väl kunna medge 1.5bar med 98oktan eller?
vet nån om nån fin liten tryckregulator för laddtryck typ 0-2bars?
SMC's fina lilla manick har slutat tillverkas.
Nån som har en öhlins styrdämp liggandes?
Hur var det nu.. Jag lovade mig själv, att om skiten bara håller ihop ska jag nöja mig med 1.2barsfjädern i wg'n och aldrig höja trycket.
Cykeln skulle anses färdigbyggd och min fritid kunde ägnas åt andra projekt.
Dvs. Jag ska sluta skjuta upp Heroin o leva i en wellpappkartong under ett brofäste. Utan jag ska skaffa mig ett jobb, bostad och bara ta en fix på fredagkvällarna och vid högtidliga tillfällen.
Nu visade det sig att minnet svek mig o 1.2 fjädern var nog en 1.0.
Den hjular iofs på 6:an vilket den inte gjorde förra året men bara med hjulet nån decimeter eller två över backen.
45grader hade ju vart klart mer manligt!
8,5:1 i komp borde väl kunna medge 1.5bar med 98oktan eller?
vet nån om nån fin liten tryckregulator för laddtryck typ 0-2bars?
SMC's fina lilla manick har slutat tillverkas.
Nån som har en öhlins styrdämp liggandes?
Jag visste det, efter alla bekymmer har du till slut blivit beroende av motorhaverier!
Ladda på två kilo direkt så lär du få en rejäl endorfintripp när kolvarna rinner ut genom vevhusventilationen.
Menar du bränsletrycksregulator?
Den här kanske är lite dyr, men säkert bra Aeromotive
Då kan du krana på ända till 4,8 bar om du vill.
Bygg din egna turbohoj om du törs, så får du se själv!!
Näe. Jag vill alltså lägga på lite mottryck på wgmembranet typ nåt hekto eller 5.
Ålrajt, såhär ungefär?
En liten lufttrycksregulator vettetusan. Borde det inte gå att använda en vanlig pysventil bara?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |