Byggtråden 2 stegfram 1 stegbak

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
hej
denna sak passar på ditt nya bygge så att du kan få plats med en pljetrycksgivare på ett bra ställe:tummenupp
http://www.demon-tweeks.co.uk/Motor...ors/LMA_Oil_Pressure_Remote_T_Piece/1773/1935

silverfisken richard och minigrisen bacon hälsar

Den hade varit perfekt till g:a blocket. nu har jag ju ingen gänga i blocket längre som är ivägen för nån pump, så då funderar jag på att sätta tryckgivaren i oljefilterflyttaren istället samt dra den filtrerade oljan via oljekyl tillbaks till motorn.
Men jag bestämmer mig nog inte förren motorn är i ramen med all utrusning och kåpor.

Gamle oljefilterflyttaren var nog en big source of evil iom att oljan i filtret alltid var mycket fräschare än den i tråget.
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Elffors, hade en annan haft hälften så mycket problem som du haft så hade jag brutit ihop för länge sen... Det blir fem :Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar av fem möjliga...:tummenupp:)
 

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
Elffors, hade en annan haft hälften så mycket problem som du haft så hade jag brutit ihop för länge sen... Det blir fem :Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar av fem möjliga...:tummenupp:)

Ja typ 0,2% skulle nog vara tillräckligt för min del...helt otroligt att du orkar,vilken järnvilja och vilket kunnande:Bugar. Det blir fem stjärnor i Sheriffboken för herr Ellfors./wachen:tummenupp
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Roligt och lite förvånande att det fortfarande finns folk som inte tycker att man är dum i huvet efter 59 sidor med mestadels misslyckanden.:tummenupp


"Resultat?, Jag har nått massor av resultat, resultat om hur det inte funkar"

"Misslyckats?!, Nej jag har bara hittat 1200 sätt som det inte funkar på!

"Jag misslyckades inte 1000ggr, Den första glödlampan byggdes i 1001 steg!

Elffors citat?:va

-Näe, Thomas alva edison!
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Roligt och lite förvånande att det fortfarande finns folk som inte tycker att man är dum i huvet efter 59 sidor med mestadels misslyckanden.:tummenupp


"Resultat?, Jag har nått massor av resultat, resultat om hur det inte funkar"

"Misslyckats?!, Nej jag har bara hittat 1200 sätt som det inte funkar på!

"Jag misslyckades inte 1000ggr, Den första glödlampan byggdes i 1001 steg!

Elffors citat?:va

-Näe, Thomas alva edison!

Ungefär som om någon frågar när man e ute och gasar:
Är du vilse ?
Helvete heller, jag är bara ute på nya vägar !:tummenupp
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Roligt och lite förvånande att det fortfarande finns folk som inte tycker att man är dum i huvet efter 59 sidor med mestadels misslyckanden.:tummenupp


"Resultat?, Jag har nått massor av resultat, resultat om hur det inte funkar"

"Misslyckats?!, Nej jag har bara hittat 1200 sätt som det inte funkar på!

"Jag misslyckades inte 1000ggr, Den första glödlampan byggdes i 1001 steg!

Elffors citat?:va

-Näe, Thomas alva edison!

Skam den som ger sig, förr eller senare MÅSTE ju Murphy ge sig!:):tummenupp
 

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Roligt och lite förvånande att det fortfarande finns folk som inte tycker att man är dum i huvet efter 59 sidor med mestadels misslyckanden.:tummenupp


"Resultat?, Jag har nått massor av resultat, resultat om hur det inte funkar"

"Misslyckats?!, Nej jag har bara hittat 1200 sätt som det inte funkar på!

"Jag misslyckades inte 1000ggr, Den första glödlampan byggdes i 1001 steg!

Elffors citat?:va

-Näe, Thomas alva edison!

Alltid kul att se folk som inte viker sej och går sina egna vägar! :yoparty :tummenupp
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Nu har det inte hänt nåt här på 6 dagar, läge för skärpning kanske?:mad::D

Men ge mig en bunte överdimensionsringar och ett nyhonat block då FFN!!:mad::D

I väntan på delar så försökte jag övervinna min garagerädsla genom att tvinga ner mig och bulta på lite små skit som trillat in på sista tiden.

montera Ap-dyra custom made skivor borde ju vara ett enkelt jobb och rikligt motivationshöjande.?:va
-Ja, vaffan tror ni?
Givetvis inte.............

Trots att man är född i en spilloljedunk med 2hjärnceller o liten kewk och en vinkelslip i näven så lyckades jag öka skivdiameterfrigången i oken så skiten gick att montera.
Imorgon tar jag finliret med skärbrännarn:yoparty

Eller inte........
 
Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Idag tänkte jag visa var skåpet skulle stå i grenen fullkontakts RR med min 253kilo's hatkärlek El Buffálo Grande (gixxer -93:a buffeln).

Övermodig över med vilken lätthet jag lyckades placera skåpet och en kvinnas uppmuntrande blick, tänkte jag att jag skulle vara JäTTe hEfTIg och lämna macken i dals-rostock med en vild o rökig rullande börnis!:yoparty:yoparty:yoparty

Om nån tänker göra samma jÄttEtUffa trick se då förfan till o inte börja med låst framhjul på rullgrus!!! Samt att käka upp all gröt varje morgon, för ett kvarts ton hatkärlek är tungt när det ligger i en grushög dränkt i olja, bensin, glykol samt strösslad med blinkersglas kross! :mad:huvet:D

Növäl... Brudfjället är iaf inte oskuld längre:D:D


:hörduÄr det nån här på Forumet som har fajtat en blå vit gixxer 1100 -93 och fått höger sidokåpa samt en fet orginal blinkers över här?:hihi
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
DOH!:huvet

Otur har du, men det där vete fan om det inte bara var dumt...:D :rolleyes:
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Idag tänkte jag visa var skåpet skulle stå i grenen fullkontakts RR med min 253kilo's hatkärlek El Buffálo Grande (gixxer -93:a buffeln).

Övermodig över med vilken lätthet jag lyckades placera skåpet och en kvinnas uppmuntrande blick, tänkte jag att jag skulle vara JäTTe hEfTIg och lämna macken i dals-rostock med en vild o rökig rullande börnis!:yoparty:yoparty:yoparty

Om nån tänker göra samma jÄttEtUffa trick se då förfan till o inte börja med låst framhjul på rullgrus!!! Samt att käka upp all gröt varje morgon, för ett kvarts ton hatkärlek är tungt när det ligger i en grushög dränkt i olja, bensin, glykol samt strösslad med blinkersglas kross! :mad:huvet:D

Növäl... Brudfjället är iaf inte oskuld längre:D:D


:hörduÄr det nån här på Forumet som har fajtat en blå vit gixxer 1100 -93 och fått höger sidokåpa samt en fet orginal blinkers över här?:hihi


Kåpa har jag inte och oturligt nog så kunde jag hyra ut blinkersen som tremannatält på landet.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Kåpa har jag inte och oturligt nog så kunde jag hyra ut blinkersen som tremannatält på landet.

Oturligt nog fick jag nyss höra att Filippinska gästarbetare plundrat Suzuki's japanska centrallager och samtliga gsxr blinkersglas från det glada nittiotalet tjänstgör numera som flyktingbåtar i vattnen runt indonesien, pakistan och även som somaliska piratbåtar i adenbukten:machinegu

Jag har ett knippe gsxr blinkare, det finnes även riktigt feta GS 79 om det faller degg i smaken!

Feta!? Självklart ska de vara feta!
BTW. vet du om att när tillverkningen av 1100rw gick i graven sjönk världsmarknadspriset på stål med över 50%!

DOH!:huvet

Otur har du, men det där vete fan om det inte bara var dumt...:D :rolleyes:

Pain is temporary, glory is forever!:D
 
Last edited:

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Oturligt nog fick jag nyss höra att Filippinska gästarbetare plundrat Suzuki's japanska centrallager och samtliga gsx blinketrglas från det glada nittiotalet tjänstgör numera som flyktigbåtar i vattnen runt indonesien, pakistan och även som somaliska piratbåtar i adenbukten:machinegu



Feta!? Självklart ska de vara feta!
BTW. vet du om att när tillverkningen av 1100rw gick i graven sjönk världsmarknadspriset på stål med över 50%!



Pain is temporary, glory is forever!:D


i am pain i have the parts you are looking for.fick lite grejjer över när jag gatukrigade min vattenbuffel som nu bara väger 246 kilo

:tummenupp
 

Spondon

letargisk
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Vallentuna
Hoj
Yamaha FZ750 -85, FZR1000 -89
...tänkte jag att jag skulle vara JäTTe hEfTIg och lämna macken i dals-rostock med en vild o rökig rullande börnis!:yoparty:yoparty:yoparty

Lektion 1:

[YOUTUBE-ID]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/nujhLANj1bw&hl=sv_SE&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/nujhLANj1bw&hl=sv_SE&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Lektion 2: (överkurs med däckexplosion)

[YOUTUBE-ID]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Ok8A2J0aYgI&hl=sv_SE&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Ok8A2J0aYgI&hl=sv_SE&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]


Som du ser så står herr Andersson inte på näsan, fast det kanske va dåligt med rullgrus...

Bara öva! :D
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Du får köra efterkrigsvarianten med nötgarvshandske i växelvis armledsböj som blinkers.

E45 har ju för bövelen inga korsningar ändå förräns i Sveg så vad faen ska du med blinkers till?:whip
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Du får köra efterkrigsvarianten med nötgarvshandske i växelvis armledsböj som blinkers.

E45 har ju för bövelen inga korsningar ändå förräns i Sveg så vad faen ska du med blinkers till?:whip

E45? Vi ska inte åka snöskoter. Jag tänkte endast köra på väldigt låga nivåer av E5,2 alt norsk E4,6.
Dessutom har människan utvecklat betydligt fler korsningar på E45 en 1 i sveg:mattias
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Nu är det äntligen slut på svammlet och man kan börja bygga lite hoj igen.:D
Idag dök en efterlängtad bekant upp igen. Motorblocket!
Nu är semestern räddad. :yoparty:yoparty
DSC_0339[1].jpg
Idag när jag hämtade blocket fick jag höra att man absolut inte skulle köra in motorn på sämre olja än den man tänkt att köra senare med.
Andra mycket meriterade säger tvärtom.:va

Eftersom jag ändå ämnar hälla ur skiten efter bara några mil, så tilltalar mig billig mineral oerhört framför svindyr syntet.

Nej inte biltema syntet, sist den var i motorn skar aset. oavsett om oljansmärke eller ej var boven så chansar jag inte. Nu är det "av guru" rekomenderad som gäller.
DSC_0340[1].jpg
Jag har kommit över en pytteliten oljekyl typ 10x6x3cm.
Gör en så pass liten kylare nån skillnad eller är det inte värt besväret med fixa slangar o leta placering till den:va
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top