Byggtråden 2 stegfram 1 stegbak

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Damn woman, du har verkligen fått murphy på halsen!:huvet Tråkigt att höra, får hoppas att den där motorn finns kvar så att du iallafall kan få ihop bågen hyfsat smärtfritt... Men dock, surt som fan att det alltid ska strula:(
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Damn woman, du har verkligen fått murphy på halsen!:huvet Tråkigt att höra, får hoppas att den där motorn finns kvar så att du iallafall kan få ihop bågen hyfsat smärtfritt... Men dock, surt som fan att det alltid ska strula:(

Woman. Hmpf! Akta dig pöjkvasker:mad:


Surt att det går tungt för dig...:gnissla

Jag tar det rätt lugnt i den här tävlingen... har satt ihop en annan hoj, håller på montera ett kök, tar nån pilsner. Och vet ni vad det roliga är? Det är att jag ändå verkar leda mer och mer ju mer för varje dag ni skruvar?:D

Ja,nåt var ja ju tvungen att göra för att hålla upp spänningen i tävlingen. Den börjar likna den med haren o sköldpaddan:D

Känns fånigt att gnälla i dragracingforumet om ett sketet vevlager. de stora grabbarna leker väl "titt ut" med vevstakarna mest hela tiden:D

Medans andra startar trådar i teknik o mek forumet om hur mycke olja man ska hälla i motorn:D
 

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
just läst igenom hela tråden o kan int säga annat än: Nice work man :tummenupp

Fan blir ju själv sugen o säta på en liten stressfläkt på min blade me :gnissla
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
just läst igenom hela tråden o kan int säga annat än: Nice work man :tummenupp

Fan blir ju själv sugen o säta på en liten stressfläkt på min blade me :gnissla

Remarque skrev På västfronten intet nytt 1929 med tanken att dess skildring av krigets vansinne skulle verka avskräckande för nästa generations unga och få dom att ta avstånd från krig, tyvärr så blev resultatet snarare tvärt om där unga män fick skildrat en odödlig kamratskap och ett stort äventyr istället för -"diarré i långa kalsonger" som Sven Hassel senare kom att mena var en bra sammanfattning av livet som soldat.

Bladedge är alltså 2000-talets Remarque...:hihi
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Remarque skrev På västfronten intet nytt 1929 med tanken att dess skildring av krigets vansinne skulle verka avskräckande för nästa generations unga och få dom att ta avstånd från krig, tyvärr så blev resultatet snarare tvärt om där unga män fick skildrat en odödlig kamratskap och ett stort äventyr istället för -"diarré i långa kalsonger" som Sven Hassel senare kom att mena var en bra sammanfattning av livet som soldat.

Bladedge är alltså 2000-talets Remarque...:hihi

Ja, de som läser tråden och blir sugna själva, måste ju läsa tråden som faan läser bibeln!
Idag var en tung dag.
Jag hittade nåt som skulle kunna vara en orsak till haveriet.
I oljegalleriet låg en liten orund kula i aluminium lagom stor att passa i en vevaxeloljekanal. när jag tog bort oljefilterflyttaren hittade jag en till, fast lite större.
Inte omöjligt att de legat och strypt oljeflödet så pass att det börjat gå ner sig vevlagret.
Sist jag lyfte toppen så jag att loppen såg sletna ut men ändå var användbara, idag när jag tog bort kolv o stake på 4:ans cylle så såg det ut som kriget i loppet.
Eftersom honda envisas med att gjuta ihop block och cylinderrad och dessutom använda sig av nicasilbeläggning så är motorn skrot, iaf skitdyr att reparera:huvet
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Surt... :gnissla


10 juli. :mattias
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Jag tar mig friheten och utnämner mig till "Puck Porta" Turbogefriter av guds nåde !
Remarque skrev På västfronten intet nytt 1929 med tanken att dess skildring av krigets vansinne skulle verka avskräckande för nästa generations unga och få dom att ta avstånd från krig, tyvärr så blev resultatet snarare tvärt om där unga män fick skildrat en odödlig kamratskap och ett stort äventyr istället för -"diarré i långa kalsonger" som Sven Hassel senare kom att mena var en bra sammanfattning av livet som soldat.

Bladedge är alltså 2000-talets Remarque...:hihi
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Surt... :gnissla


10 juli. :mattias

Jag börjar vakla (läs: ger upp) på den pungten. Facit hittills är ett haveri per 30mins körning. De 120milen till pite tar minst 18timmar med bötesskrivningar omvägar etc. vilket ger ca 36 skottade motorer för att bli bjuckad på pilsner.

Det är hårt att va bladeturbare:gnissla
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Bah.

När du väl insett att man inte ska ha stålkulor i oljan mm... så kommer den ju gå hur länge som helst!

Tror du mig inte så kommer jag ju köra skåpbil upp på måndag/tisdag den veckan från malmö, så vill du skicka lite motorer som jag kan lägga ut efter vägen så går det ordna. :)
 

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Kanske lite långsökt, men brukar det inte vara några månaders garanti på motorer man köper på skroten? :confused:
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Då var man ägare till ytterligare en blademotor. En lågmilare + ett dyna 2000 tändsystem för 6fiskar:tummenupp

På vägen hem kom jag på att det inte hade följt med några spolar:huvet
De finns i olika färger om jag minns rätt, med olika ohm tal eller?:va

Om motorn är bra eller anus visar sig efter helgen när jag haft tid o meckat med möget.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Då var man ägare till ytterligare en blademotor. En lågmilare + ett dyna 2000 tändsystem för 6fiskar:tummenupp

På vägen hem kom jag på att det inte hade följt med några spolar:huvet
De finns i olika färger om jag minns rätt, med olika ohm tal eller?:va

Om motorn är bra eller anus visar sig efter helgen när jag haft tid o meckat med möget.

Trots ett minne som en träsko ungefär så har jag för mig att mina gråa spolar är på 2.2Ohm, vill du lååna?:7peta
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
din nya motor

hej
önskar all lycka med din nya maskin håller tummarna:tummenupp och att man får läsa om hur bra den går:krama

peter
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top