Cagiva Mito-tråden

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
inga problem på min låda heller, den håller :tummenupp
det är bara att smeka i växlarna...

Men om någons kompis sa något som en annan kompis mammas hunds ägares systers lillebror påstod, så kan det ju va att just den hade en dålig låda, man ska ju inte dra alla över ett streck...

:)
 
Last edited:

krickah

Ny medlem
Gick med
2 May 2008
Ort
sundsvall
Hoj
Cagiva mito -99

-WANTED-

#62
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Halmstad
Hoj
R1, crf 450
hade du bott närmare hade jag köpt den av dig:) Tyvär bor jag i sundsvall. Är det ingen som säljer en mito? 20-30000, årsmodell spelar inte så mycket roll. fint skick helst, gärna från sthlm och uppåt, men lite längre ner går också bra! skriv ett PM om ni har något intressant:)

Tyvärr? Nu ska du inte vara sådan, själv körde man igenom sundsvall när man skulle hämta sin 125:a och då bor jag i samma håla som gröön. :tummenupp
 

Daxzorce

Ny medlem
Gick med
30 May 2008
Ort
Glimåkra
Hoj
1998 Yamaha R1
Hejsan, jag har jumin Mito 125 -95. Jag har letat efter färgnummer till den röda lacken men inte hittat det. Det är ingen av er som möjligtvis har färgnumret på den, skulle vilja ha lite röd färg till min kåpa ;).

Många tack!
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Hejsan, jag har jumin Mito 125 -95. Jag har letat efter färgnummer till den röda lacken men inte hittat det. Det är ingen av er som möjligtvis har färgnumret på den, skulle vilja ha lite röd färg till min kåpa ;).

Många tack!

Sök här i tråden. Jag har lagt upp det nånstans.
Annars finns det på min bikepics-sida, på miton alltså.
 

mito_1

nån som känner nån som har en bror som..
Gick med
18 Mar 2007
Ort
edsbyn
Hoj
cagiva mito-92 aka: den svarta faran:D
startar int:(

tjabba jag har nyligen köpt en cagiva mito av 92 el. 93 års model. och iom att moppe fasonerna sitter kvar så vred jag soppakranen på pri tror jag det va. och nu startar inte åbäket:confused: tips på hur jag ska få igång henne?
 

Ketchup

Medlem
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha dt 125 lc -82, honda shadow 600 -96, MCB 49cc -50? Ich
Vad kör alla här på för drevning till deras Cagivor?
(ev setup, strypt eller ostrypt etc etc..)

För jag har lite svårt att hitta den rätta drevningen till min.

/erik
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Ketchup skrev:
Vad kör alla här på för drevning till deras Cagivor?
(ev setup, strypt eller ostrypt etc etc..)

För jag har lite svårt att hitta den rätta drevningen till min.


Min är ostrypt och jag har standard drevningen 13/43. Funkar alldeles utmärkt! :tummenupp Tycker bara det är dyrt o onödigt o ändra drevningen hit o dit, men det beror ju så klart på!:) Vad har du för drevning nu?
 

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Min är ostrypt och jag har standard drevningen 13/43. Funkar alldeles utmärkt! :tummenupp Tycker bara det är dyrt o onödigt o ändra drevningen hit o dit, men det beror ju så klart på!:) Vad har du för drevning nu?

lite petig rättning av mig, standarddrevning på EVO är 14/41 som även är det jag rullar runt på :)
 

Ketchup

Medlem
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha dt 125 lc -82, honda shadow 600 -96, MCB 49cc -50? Ich
Min är ostrypt och jag har standard drevningen 13/43. Funkar alldeles utmärkt! :tummenupp Tycker bara det är dyrt o onödigt o ändra drevningen hit o dit, men det beror ju så klart på!:) Vad har du för drevning nu?

lite petig rättning av mig, standarddrevning på EVO är 14/41 som även är det jag rullar runt på :)


I skrivande stund kör jag på 13/39, & kommer upp i en hastighet av 140 km/h @ 10000 rpm, med ett bra acc.

Men jag har ett 14 liggandes som jag provat sätta på men då orkar den inte komma upp i några hastigheter. Kommer upp i kanske 120 på 5'an @ ca 7-8000 rpm. så med den drevningen skulle det kunna gå riktigt fort men den orkar som sagt inte så bytte tillbaka till 13 fram.

Och 13/39 kan man vell räkna ungefär som likvärdigt med 14/41?
Så DanielJ , Är din ostrypt? vad kommer du upp i för hastigheter @ ??? rpm, bra acc? etc..

Och Gröön
Vad kommer du upp i för hastighet? osv..

/erik
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Okej.:) Jag kommer upp i 160 km/h. Dock vet jag inte om drevningen gör så jävla mycket.
Jag hade 13 fram innan och jag märkte inte skillnad när jag bytte...har haft 43 eller 41 som danne säger :), bak hela tiden.
Det är ett helvete o skriva från mobilen. :tungan
 

Ketchup

Medlem
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha dt 125 lc -82, honda shadow 600 -96, MCB 49cc -50? Ich
Okej, konstigt.
Varför vill min bara gå 140 då?. :(

Jag tar för givet att min är Ostrypt pga att den går 140km/h, eller vad tror ni?..

Hur är Mito'sarna strypta?
hört mycket snack om vajrar som ska byta platser osv, men vet inte vem jag ska tro på.

/erik
 
Last edited:

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Så DanielJ , Är din ostrypt? vad kommer du upp i för hastigheter @ ??? rpm, bra acc? etc..


Faktiskt kör jag strypt nu. nyss tagit kortet så man vill väl vara laglig antar jag.. dock har de varit ostrypt bl.a. under en övningskörning med trafikskola där min lärare testkörde och konstaterade att det var en av de piggaste 125or han kört. nåja..

hastigheter@rpm på sjuan var ca 90km/h@~6200rpm. På fjärde växeln kunde man ha tumregeln att den gick i ungefär varvtalet/100 om jag inte minns fel, alltså runt 60km/h@6000rpm osv.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top