Okej, konstigt.
Varför vill min bara gå 140 då?.
Jag tar för givet att min är Ostrypt pga att den går 140km/h, eller vad tror ni?..
Hur är Mito'sarna strypta?
hört mycket snack om vajrar som ska byta platser osv, men vet inte vem jag ska tro på.
/erik
Om du kontrollerar att det inte ligger någon strypning i luftburken som hindrar luftflödet, ser till att avgasröret är fritt från strypningar och att avgasporten är ikopplad och korrekt inställd borde den gå mer än 140km/h.. strypning i cdi-boxen fanns vad jag har förstått inte på EVO-modellerna.
Om du vill kolla om avgasporten öppnar fullt ut tar du bort kröken och tittar in i cylindern. när du vrider på tändningen ska solenoiden dra upp porten till helt öppet läge i ca en sekund och släpper sedan ner den igen. kolla även hur mycket vajern på solenoiden under tanken rör sig när du vrider på tändningen och kontrollera att den rör sig lika mycket när du varvar upp motorn.
Om du vill kan du jämföra med bilderna jag lade upp på hur min stod i stängt resp. öppet läge några sidor tillbaks i tråden.
sorry om det blir lite rörigt.. kom nyss hem från metallicas spelning i bergen, har inte sovit på två nätter