väldigt tyst i denna tråden nu...nån som har dött eller ?
ja, sommaren
väldigt tyst i denna tråden nu...nån som har dött eller ?
Härligt! Om du inte gillar den du ska kolla på, så får du komma o kolla på min!haha ^^ jag kanske skall köpa en cagiva mito ska nog testa en i helgen om min pappa är på humör
haha ^^ jag kanske skall köpa en cagiva mito ska nog testa en i helgen om min pappa är på humör
Jag fyller 16 om ett par veckor och funderade då på att köpa en Cagiva Mito, men jag tänker inte fråga om det är den jag borde köpa eller om jag borde köpa en CBR eller liknande. Utan jag vill fråga om det är någonting jag borde veta om hojen? Nu kan det säkert låta som en dum fråga men jag undrar om det är några speciella skillnader ni märkt mellan den och andra hojar eller om det är någonting som ofta måste fixas med hojen lite då och då?
Passar på med att säga att jag är ny på forumet
Jag fyller 16 om ett par veckor och funderade då på att köpa en Cagiva Mito, men jag tänker inte fråga om det är den jag borde köpa eller om jag borde köpa en CBR eller liknande. Utan jag vill fråga om det är någonting jag borde veta om hojen? Nu kan det säkert låta som en dum fråga men jag undrar om det är några speciella skillnader ni märkt mellan den och andra hojar eller om det är någonting som ofta måste fixas med hojen lite då och då?
Kolla elsystemet, vet några som haft problem med det! Sen kolla att den går bra, kolla allmänna skicket, kolla slitdelarna, och köp!Jag fyller 16 om ett par veckor och funderade då på att köpa en Cagiva Mito, men jag tänker inte fråga om det är den jag borde köpa eller om jag borde köpa en CBR eller liknande. Utan jag vill fråga om det är någonting jag borde veta om hojen? Nu kan det säkert låta som en dum fråga men jag undrar om det är några speciella skillnader ni märkt mellan den och andra hojar eller om det är någonting som ofta måste fixas med hojen lite då och då?
Fan, görs det ingenting med era Mitos längre? Ingen som trimmar så in i helvete, eller nåt annat intressant?
Låter tyvärr som det är dags att riva av cyllen och kolla...Hejsan! Nu är det så att på slutet av förra sommaren så la plötsligt miton min av när jag var ute och körde, Men när jag väntat cirka 5 minuter så kunde jag få igång hon igen. Dock så gick hon bara rent upp till 5-6000 rpm, Sedan började hon blöddra och hosta. och gick genast ner till 2000 rpm även om jag gasade. Och nu så går hon inte rent på något varvtal utan bara hackar sig uppåt tills hon slutligen dör vid 5000 rpm om man ens lyckas få upp hon så högt.
Bytte stift i hon för att det var dåligt, så funkade hon i cirka 2 dagar sedan så blev det samma problem igen.
Någon som har några ideér om vad det kan vara? kan det vara nya stiftet som är för mjukt? eller är det kolven/kolvringarna som inte vill leka mer? tror dom gått cirka 700 mil så börjar bli dags att byta ut kolven i hon, så kan det vara den som inte vill något mer?
Mvh en kör sugen mito ägare
Låter tyvärr som det är dags att riva av cyllen och kolla...
Låter tyvärr som det är dags att riva av cyllen och kolla...
Danne du kan som sagt ju alltid komma o kolla på min igen Blir nog svårt o hitta en finare Bara slå mig en pling så kan vi lösa något...Suget på en mito har kommit tillbaka och nu till våren får det bannemej bli en också. Hör av er om ni har eller vet någon till salu, bor i växjö, mitten av småland ! ;D
Danne du kan som sagt ju alltid komma o kolla på min igen Blir nog svårt o hitta en finare Bara slå mig en pling så kan vi lösa något...
Gröön, läste om att du har haft ungefär samma problem med din, att du skulle beställa kolvringar då till den? Blev den bra efter att du gjorde det?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|