Ja Jag hade något liknande, så jag plocka isär den, bytte stift, gjorde rent förgasaren, kolla tändningen. Men dock så komp. testa jag inte den...
Jag kunde inte hitta nåt fel precis då , så jag beställde ny kolvring o lite annat som jag behövde. Men jag glömde förstås luftfiltret
Det såg inte så smutsigt ut men det va ett skit filter så det var väldigt täppt, så jag beställde ett K&N-filter o sen funka det skitbra! så jag hade aldrig nåt fel motormässigt en tråkig o onödig nybörjarmiss av mig.
Men jag tror inte det är så i ditt fall tyvärr, min dog aldrig när jag körde och man kunde gasa ut den fullt om man höll halvgas istället. Som du beskriver det så låter det lite lurigt. det är bara att riva motorn Man gör ju hellre det nu än mitt i säsongen iaf.
Okej, Jo bytte stift och så på min med. men blev ingen skillnad:/
Jaa ungefär samma här, om jag gasar fullt så "täpps" den igen och dör av, däremot kan jag ha hon på halvgas och hon tuggar sig upppåt då. ibland lite hackigt. men det var länge sedan jag testade detta, testade bara en gång efter att problemet blev då jag befarade att det var kolven
Så nu vad jag ska göra tror ni är att : ny kolv och kolvringar, nytt filter, göra ren förgasaren också sitter det ett nytt stift på hon.
Någon som tycker att jag ska lägga till någonting för säkerhets skull? Självklart ska jag kolla igenom motorn efter andra fel med och även gå igenom cylindern, men det tror jag inte ska vara någon fara.