Jo, men med extra snabb leverans från http://www.pjme.co.uk/ så gick det vägen.
Skönt när det går fort hos handlarna, speciellt på den här tiden på året
Jo, men med extra snabb leverans från http://www.pjme.co.uk/ så gick det vägen.
Gött att det gick så snabbt att få hem grejorna!För att den har varit lite konstig i allmänhet. Lite tråkigt om man köper en ny cylinder och kolv och så pajar de igen för att det är något knäppt med andra delar av motorn.
Hur som helst var jag ute idag och körde (övningskörde) 125 km med ny cylinder och kolv. Hojen är helt underbar, precis som en del av vägarna söder om Stockholm.
Ang. försäljning av mito så kan jag bara säga lycka till. Dels så är 125r inte alls lika intressant längre för folk, det är mer moped. Iaf vad jag tror och de som väl köper 125:a siktar nog på fyrtaktare. Lite mer vardagskörning i dom.
Cagiva Mito är bara för oss extremister
Jag undrar hur stor skillnad det kan vara mellan en mitaka kolv och en wiseco kolv?
Du e så jäävla störd.. tror inte jag sett ett vettigt inlägg från dig... väx upp för fan!!!!Hade en moppe som toppade 48 en gång
Det är äkta sh humor!Absolut ingen aning, i min sitter nu en Mitaka.
Jag satt och läste i tråden om killen med superman tröja och kom vidare till Mingves trådarna. De var riktigt rolig läsning och speciellt på den där han frågar om 600 cc hojar och hur fort de går. När jag läste det såg jag också det här:
Av någon anledning garvade jag bara så ***** hårt åt det
Ska också erkänna att jag inte vet varför jag tar upp det
Mikket snigga hojar på den bilden!Min försäljning går åt pipan! En har ringt o en del har mailat, men ingen direkt seriös! " Ring mig om du är desperat av pengar!"
Mito är ju riktigt nice! går fint o ser bra ut! Visserligen är min en -99:a, men den är i riktigt fint skick o har inte gått så värst långt ändå. Verkar som intresset för 125 är lågt i allmänhet.
En liten bild från Mck Vilse skånevårenturen! Bakom ser man Tewdies gröna 636:a
Indeed!Mikket snigga hojar på den bilden!
Det är bara att köpa en vanlig kedja från vilket mc-ställe som helst. Fast jag kommerdock inte ihåg storleken på kedjan, sen kan du ju alltid välja om du vill ha en x-ring eller en o-rings kedja. O-ring är ju bättre men betydligt dyrare.Jag har precis köpt min Cagiva Mito -04 och dreven var helt sanslöst slitna, kuggarna var så spetsiga så en kanyl är trubbig i jämförelse.
Jag har beställt drev från geiwiz.de men de hade ingen tillhörande kedja. Är det en standardkedja som man kan köpa på nått annat MC-ställe eller måste man köpa nån speciell?
Det är bara att köpa en vanlig kedja från vilket mc-ställe som helst. Fast jag kommerdock inte ihåg storleken på kedjan, sen kan du ju alltid välja om du vill ha en x-ring eller en o-rings kedja. O-ring är ju bättre men betydligt dyrare.
Tvärtom är det väl ändå. X-ring har, av vad jag har hört, bättre livslängd, hållfasthet och mindre friktion än en motsvarande O-ringskedja och är dessutom tvärtom några kronor dyrare.
En 520-kedja, O-ring eller X-ring, är att föredra. Passar på att pusha lite för D.I.D 520VX som jag nyss slängde på min Mito. Har kört runt 50 mil på min nu och har inte haft behov av att sträcka den någon gång. Kanon hållfasthet med andra ord!
Mvh
Måste tyvärr säga att du har fel där... O-ring kedjor är normalt dyrare, eftersom de är tätade imellan länkarna. Detta gör att mindra smuts kommer in och leder till att slitaget minskar
Nåt sånt låter bra ja!Måste tyvärr säga att du har fel där... O-ring kedjor är normalt dyrare, eftersom de är tätade imellan länkarna. Detta gör att mindra smuts kommer in och leder till att slitaget minskar
Attans vad tråkigt! Hoppas du får ut allt från försäkringen!Så, efter tre år på tvåhjulingar har jag lyckats dragit mig. En SMC-kurs på gokartbana blev det sista miton fick uppleva innan väntan på skadereglerare från försäkringsbolaget
En klassisk highsider under sista passet resulterade i en förstörd vänstersida. Kåpor, tank, kåpglas, styrhalva och lite småsaker har gjort sitt
Attans vad tråkigt! Hoppas du får ut allt från försäkringen!
Hur gick det med dig då?
Se det positivt. Du slipper besväret att sälja den..
Det är fan sant!Se det positivt. Du slipper besväret att sälja den..
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|