Cagiva Mito-tråden

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Premiärtur med miton idag! helt underbart! :) inga som helst problem efter vintern, startade på några sekunder. vill minnas att detta har sagts tidigare i denna tråden i samma sammanhang, men vill bara säga det igen; mito är bra skit :hihi

har ni gjort era premiärturer än iår? :)

DerBear

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2009
Hoj
Cagiva mito 98 och Yamaha dt 125
Klart man har tagit ett par turer :D men övningskör fortfarande inför körkortet så det får ju bli när farsan har tid ^^ aja typ en månad kvar sen så har jag kortet och då blir det åka av :D Fast det får bli en del meckande innan det, elsystemet är inte det bästa på mitt exemplar, bakblinkers glappar plus att både varvräknare och tempmätaren håller på att åka från noll till max typ hela tiden xD

Last edited:

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Körde 20 mil i helgen. :) Härligt väder här nere i skåne! Men vafan ingen som vill köpa Mito eller? haft min ute nu ett par veckor och endast två st har hört av sig och det var via mail. Hur går det för er andra med er mito?

uc.t

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
Ingen
Körde 20 mil i helgen. :) Härligt väder här nere i skåne! Men vafan ingen som vill köpa Mito eller? haft min ute nu ett par veckor och endast två st har hört av sig och det var via mail. Hur går det för er andra med er mito?

Det är nog tyvärr så att hypen öven miton har gått över en del. Tror att priserna kommer att behöva ligga på strax under 20000 för den som vill bli av med sin snabbt, på en sent 90- / tidigt 00-tals modell. Lite mer kanske om man har flyt. Lycka till!

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Hoj
Det är nog tyvärr så att hypen öven miton har gått över en del. Tror att priserna kommer att behöva ligga på strax under 20000 för den som vill bli av med sin snabbt, på en sent 90- / tidigt 00-tals modell. Lite mer kanske om man har flyt. Lycka till!
Japp du har säkert rätt, tyvärr :D Synd för så fina hojar...men man får ju hoppas att någon blir intresserad.

-Jonathan-

Bike
Gick med
11 Dec 2008
Hoj
Blåa Faran '04
Efter tredje gången ute på väg och övningskört så har motorn skurit :huvet . Jag letar nu efter något bra ställe för att köpa cylinder och kolv. Tänkte på http://www.geiwiz.de och skulle fråga er om det är något man ska tänka på när man beställer? Alla tips är välkommna.

Men det var skit kul att få sitta på sidan av E4:an söderut vid kungens kurva, jag är helt klart den ända i skolan som varit där med trasig hoj och spelat Quadropop på mobilen medans jag väntar på släp. :banana Och lite sol i ansiktet fick man också, det blandat med dammet från lastbilar.:huvet

Nu är klagotråden över, men som sagt, tips?

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
Efter tredje gången ute på väg och övningskört så har motorn skurit :huvet . Jag letar nu efter något bra ställe för att köpa cylinder och kolv. Tänkte på http://www.geiwiz.de och skulle fråga er om det är något man ska tänka på när man beställer? Alla tips är välkommna.

Men det var skit kul att få sitta på sidan av E4:an söderut vid kungens kurva, jag är helt klart den ända i skolan som varit där med trasig hoj och spelat Quadropop på mobilen medans jag väntar på släp. :banana Och lite sol i ansiktet fick man också, det blandat med dammet från lastbilar.:huvet

Geiwiz är bra! Funkade problemfritt för mig. :)

Känner igen klagan, alltid lika kul att bli strandad. :hihi

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-

Har för mig att de cylindrar som säljs på geiwiz är rekondade cylindrar, dvs inga nya saker. Säkert inget fel med detta, bara du är medveten om det. Om du inte nödvändigt måste ha originaldelar kan du titta till ebay, ex http://cgi.ebay.co.uk/Cagiva-Mito-125-Cylinder-Kit-Dome-Top-Piston-Mito125_W0QQitemZ220398452652QQcmdZViewItemQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item220398452652&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72:1683|66:2|65:12|39:1|240:1318#ht_2740wt_1165 .
Nu när euron är så hög blir det säkerligen minst någon tusenlapp billigare också.

Mvh

TollarpsÅkarn

If it aint broken, don't fix it.
Gick med
19 Apr 2009
Hoj
Cagiva Mito -04
Tjenare, jag har precis köpt en Cagiva Mito -04 :) och jag undrar var strypningarna sitter på en sådan och hur man lättast tar bort dem.
Gärna lite info om prestanda efter också :tummenupp

(Möjligt att detta har besvarats någon annan stans men jag hittade inte det) :va

-Jonathan-

Bike
Gick med
11 Dec 2008
Hoj
Blåa Faran '04
Har för mig att de cylindrar som säljs på geiwiz är rekondade cylindrar, dvs inga nya saker. Säkert inget fel med detta, bara du är medveten om det. Om du inte nödvändigt måste ha originaldelar kan du titta till ebay, ex http://cgi.ebay.co.uk/Cagiva-Mito-125-Cylinder-Kit-Dome-Top-Piston-Mito125_W0QQitemZ220398452652QQcmdZViewItemQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item220398452652&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72:1683|66:2|65:12|39:1|240:1318#ht_2740wt_1165 .
Nu när euron är så hög blir det säkerligen minst någon tusenlapp billigare också.

Mvh

Tack för hjälpen, funderade lite på om jag kanske skulle byta hela motorn. Men jag återkommer med det. Tack!:yoparty

Flanders

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2009
Hoj
Aprilia AF1 sintesi

http://www.pjme.co.uk/

Beställde delar till min aprilia därifrån, tog ungefär en vecka :)

_MaWa_

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
CM EVO -00
Tjenare, sticker bara in med en fråga..
Hur kommer det sig att alla cagiva mito som ligger ute på blocket är så fruktansvärt dyra för sin årsmodell? Finns ju -95'or för över 25000:-...
Hah, så man börjar undra om dom kostade mycket mer när den såldes? :)

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Hoj
Det känns som nästan alla som brukar vara aktiva i denna tråd säljer sina mitos utan framgång. Varför e det ingen som vill köpa en sån grym hoj?.

Hur går det för er med försäljning?

http://www.blocket.se/vi/19586599.htm?ca=16_s&last=1
Här e min förresten :p

Min försäljning går åt pipan! :huvet :gnissla En har ringt o en del har mailat, men ingen direkt seriös! " Ring mig om du är desperat av pengar!" :huvet

Mito är ju riktigt nice! går fint o ser bra ut! Visserligen är min en -99:a, men den är i riktigt fint skick o har inte gått så värst långt ändå. Verkar som intresset för 125 är lågt i allmänhet. :(

En liten bild från Mck Vilse skånevårenturen! :) Bakom ser man Tewdies gröna 636:a :gnissla

Bifogat

• P4180350425.jpg
    P4180350425.jpg
    235.6 KB · Visningar: 66

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Synd att dom verkar vara så svårsålda. Är ju trots allt en riktigt fin cykel på alla sätt och vis. Hoppas det blir lite fart på försäljningen snart :)

var ute och fotade lite nyss =D blev ett par fina bilder. bjuder på ett par jag med :banana gjorde en pinsam miss och körde på för stor bländare på andra bilden, så skärpedjupet räckte inte riktigt till. håll till godo
bikepics-1645313-800.jpg

bikepics-1645315-800.jpg

finns i full storlek på http://www.bikepics.com/members/danielj91/99mito125/

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Hoj
Mitoman skrev:
Tack för hjälpen, funderade lite på om jag kanske skulle byta hela motorn. Men jag återkommer med det. Tack!
Varför hela motorn? :confused: Kan ju inte finnas någon rimlig anledning till att göra det, släng på Mitaka cylinderkit o sen är hojen som ny igen! :)

Jag undrar om mitaka kolven passar orginal cylindern, någon som vet? :va

-Jonathan-

Bike
Gick med
11 Dec 2008
Hoj
Blåa Faran '04
Varför hela motorn? :confused: Kan ju inte finnas någon rimlig anledning till att göra det, släng på Mitaka cylinderkit o sen är hojen som ny igen! :)

Jag undrar om mitaka kolven passar orginal cylindern, någon som vet? :va

För att den har varit lite konstig i allmänhet. Lite tråkigt om man köper en ny cylinder och kolv och så pajar de igen för att det är något knäppt med andra delar av motorn.

Hur som helst var jag ute idag och körde (övningskörde) 125 km med ny cylinder och kolv. Hojen är helt underbar, precis som en del av vägarna söder om Stockholm. :Bugar

Ang. försäljning av mito så kan jag bara säga lycka till. Dels så är 125:eek:r inte alls lika intressant längre för folk, det är mer moped. Iaf vad jag tror och de som väl köper 125:a siktar nog på fyrtaktare. Lite mer vardagskörning i dom.

Cagiva Mito är bara för oss extremister :banana

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
För att den har varit lite konstig i allmänhet. Lite tråkigt om man köper en ny cylinder och kolv och så pajar de igen för att det är något knäppt med andra delar av motorn.

Hur som helst var jag ute idag och körde (övningskörde) 125 km med ny cylinder och kolv. Hojen är helt underbar, precis som en del av vägarna söder om Stockholm. :Bugar

Ang. försäljning av mito så kan jag bara säga lycka till. Dels så är 125:eek:r inte alls lika intressant längre för folk, det är mer moped. Iaf vad jag tror och de som väl köper 125:a siktar nog på fyrtaktare. Lite mer vardagskörning i dom.

Cagiva Mito är bara för oss extremister :banana

Det gick fort! skar den inte bara för några dagar sen? kul att den går igen i varje fall :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati