Hejsan!!
Är det nå´n mer än jag som har problem med att drevfäste under bakdrevet??
Bytte nyss drivpaket, hade inga som helst problem med bakdrevet. vad tycks vara problemet ?
Hejsan!!
Är det nå´n mer än jag som har problem med att drevfäste under bakdrevet??
Körde 20 mil i helgen. Härligt väder här nere i skåne! Men vafan ingen som vill köpa Mito eller? haft min ute nu ett par veckor och endast två st har hört av sig och det var via mail. Hur går det för er andra med er mito?
Japp du har säkert rätt, tyvärr Synd för så fina hojar...men man får ju hoppas att någon blir intresserad.Det är nog tyvärr så att hypen öven miton har gått över en del. Tror att priserna kommer att behöva ligga på strax under 20000 för den som vill bli av med sin snabbt, på en sent 90- / tidigt 00-tals modell. Lite mer kanske om man har flyt. Lycka till!
Geiwiz är bra! Funkade problemfritt för mig.Efter tredje gången ute på väg och övningskört så har motorn skurit . Jag letar nu efter något bra ställe för att köpa cylinder och kolv. Tänkte på http://www.geiwiz.de och skulle fråga er om det är något man ska tänka på när man beställer? Alla tips är välkommna.
Men det var skit kul att få sitta på sidan av E4:an söderut vid kungens kurva, jag är helt klart den ända i skolan som varit där med trasig hoj och spelat Quadropop på mobilen medans jag väntar på släp. Och lite sol i ansiktet fick man också, det blandat med dammet från lastbilar.
Nu är klagotråden över, men som sagt, tips?
Efter tredje gången ute på väg och övningskört så har motorn skurit . Jag letar nu efter något bra ställe för att köpa cylinder och kolv. Tänkte på http://www.geiwiz.de och skulle fråga er om det är något man ska tänka på när man beställer? Alla tips är välkommna.
Men det var skit kul att få sitta på sidan av E4:an söderut vid kungens kurva, jag är helt klart den ända i skolan som varit där med trasig hoj och spelat Quadropop på mobilen medans jag väntar på släp. Och lite sol i ansiktet fick man också, det blandat med dammet från lastbilar.
Nu är klagotråden över, men som sagt, tips?
Har för mig att de cylindrar som säljs på geiwiz är rekondade cylindrar, dvs inga nya saker. Säkert inget fel med detta, bara du är medveten om det. Om du inte nödvändigt måste ha originaldelar kan du titta till ebay, ex http://cgi.ebay.co.uk/Cagiva-Mito-125-Cylinder-Kit-Dome-Top-Piston-Mito125_W0QQitemZ220398452652QQcmdZViewItemQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item220398452652&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72:1683|66:2|65:12|39:1|240:1318#ht_2740wt_1165 .
Nu när euron är så hög blir det säkerligen minst någon tusenlapp billigare också.
Mvh
Efter tredje gången ute på väg och övningskört så har motorn skurit . Jag letar nu efter något bra ställe för att köpa cylinder och kolv. Tänkte på http://www.geiwiz.de och skulle fråga er om det är något man ska tänka på när man beställer? Alla tips är välkommna.
Men det var skit kul att få sitta på sidan av E4:an söderut vid kungens kurva, jag är helt klart den ända i skolan som varit där med trasig hoj och spelat Quadropop på mobilen medans jag väntar på släp. Och lite sol i ansiktet fick man också, det blandat med dammet från lastbilar.
Nu är klagotråden över, men som sagt, tips?
Det känns som nästan alla som brukar vara aktiva i denna tråd säljer sina mitos utan framgång. Varför e det ingen som vill köpa en sån grym hoj?.
Hur går det för er med försäljning?
http://www.blocket.se/vi/19586599.htm?ca=16_s&last=1
Här e min förresten
Varför hela motorn? Kan ju inte finnas någon rimlig anledning till att göra det, släng på Mitaka cylinderkit o sen är hojen som ny igen!Mitoman skrev:Tack för hjälpen, funderade lite på om jag kanske skulle byta hela motorn. Men jag återkommer med det. Tack!
Varför hela motorn? Kan ju inte finnas någon rimlig anledning till att göra det, släng på Mitaka cylinderkit o sen är hojen som ny igen!
Jag undrar om mitaka kolven passar orginal cylindern, någon som vet?
För att den har varit lite konstig i allmänhet. Lite tråkigt om man köper en ny cylinder och kolv och så pajar de igen för att det är något knäppt med andra delar av motorn.
Hur som helst var jag ute idag och körde (övningskörde) 125 km med ny cylinder och kolv. Hojen är helt underbar, precis som en del av vägarna söder om Stockholm.
Ang. försäljning av mito så kan jag bara säga lycka till. Dels så är 125r inte alls lika intressant längre för folk, det är mer moped. Iaf vad jag tror och de som väl köper 125:a siktar nog på fyrtaktare. Lite mer vardagskörning i dom.
Cagiva Mito är bara för oss extremister
Det gick fort! skar den inte bara för några dagar sen? kul att den går igen i varje fall
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |