Gröön
Trivs på banan!
17,5K bara, men vafan. Jag är nöjd!Najs, vad fick du för den?
17,5K bara, men vafan. Jag är nöjd!Najs, vad fick du för den?
Man får väl grattinera! Blir det större hoj snart då?17,5K bara, men vafan. Jag är nöjd!
Det har det redan blivit!Man får väl grattinera! Blir det större hoj snart då?
Har en liten snabb fråga, tänkte köpa ett Xenon kit och har kollat på helljuset för att se vilken lampa jag ska använda. Det stod inget på själva lampan men på metallen den satt fast på stod det bland annat H1, tänkte att jag för säkerhet skull skulle fråga om någon visste vad för lampa som är standard för Mito? Sökt på google men inte hittat svar.
Fick för övrigt körkort den 2 juli och sedan dess har det blivit över 300 mil
Det som står på plåten runt lampan är det som stämmer. Annars står det väl i instruktionsboken.
Ska du köpa xenon kan jag rekommendera www.vvme.com , köpte själv mitt kit till ninjan därifrån. Skitbilligt och toksnabb leverans. Fick mitt på 4 dagar.
Nu slänger jag ut en post på mito tråden och passar på att lyfta upp den.
Jag har haft totalt motorhaveri. Därför söker jag en motor till Cagiva mito (dvs. inte bara cylinder och kolv), någon som har en kraschad eller säljer sin i delar? Alla tips mottages.
Tack på förhand
sök efter en demontering på google. Måste ändå finnas någon som har crashat en mito i sverige.
Hur pass dåligt har den havererat? Alltså vad mer än cylinder och kolv har gått sönder
Vevaxel etc. Ser inte ner så mycket längre men det är ny motor som gäller.
Kolv cylinder ramlager o vevparti äre väl bara byta då (kanske topplocket med?)? Om inte blocket tagit sakda
eller iofs så blir nog de kanske dyrare än att köpa en beg motor som funkar
Eftersom jag själv inte vågar renovera hojen, har ni några rekommendationer på någon verkstad som kan? Helst i Stockholms området.
Tack
Inne på att köpa en Mito
Det är dock en sak jag undrar:
Antagligen är alla mitos ostrypta (vilket de borde vara ) och jag får till att börja med inte köra ostrypt för mina föräldrar. Hur stryper man ner den enklast till 15 kW? Kan man göra en egen plugg som man sätter i mynningen istället för den vanliga avgasstrypningen?
snacka annars med ägaren först om den är ostrypt och säg till att han inte ska nämna det.
Hehe, det var ju också ett alternativ men jag vet inte om jag vill göra så Pappa kommer att testa den någon gång och då blir han asförbannad.
Någon som vet om det går att sätta en plugg i mynningen utan att det skär?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|