Cagiva Mito-tråden

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag tvivlar på att min hastighets mätare visar rätt, enligt den gör miton 55 på 1:an 80 på 2:an, och 110-115 på 3:an? kan inte stämma va? nog för att jag har för lång utväxling, men... vafan? inte konstigt att den har dåligt acc om det stämmer. :va

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
2922287 Jag tvivlar på att min hastighets mätare visar rätt, enligt den gör miton 55 på 1:an 80 på 2:an, och 110-115 på 3:an? kan inte stämma va? nog för att jag har för lång utväxling, men... vafan? inte konstigt att den har dåligt acc om det stämmer. :va
Hmm, låter jävligt skumt. :/

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Problem, jag provade dra ur den lite i dag, men den orkar helt enkelt inte dra 4:e växeln, nog för att utväxlingen e lite hög, men för tusan, borde ju gå och varva ur 4:an. :mad: den petar liksom 120 i trean, sen när man lägger i fyran segar det ihop sig totalt, lyckades komma upp i 11k rpm med hjälp av en liteen backa, det gick 150km/h:). men vad fan skall man hitta på nu då, borde få 13T fram drev immårgon, men jag misstänker att det är nått annat konstigt på gång, munstycket åt skogen kanske?

:huvet

Hjälp!!! :näsblod

Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Problem, jag provade dra ur den lite i dag, men den orkar helt enkelt inte dra 4:e växeln, nog för att utväxlingen e lite hög, men för tusan, borde ju gå och varva ur 4:an. :mad: den petar liksom 120 i trean, sen när man lägger i fyran segar det ihop sig totalt, lyckades komma upp i 11k rpm med hjälp av en liteen backa, det gick 150km/h:). men vad fan skall man hitta på nu då, borde få 13T fram drev immårgon, men jag misstänker att det är nått annat konstigt på gång, munstycket åt skogen kanske?

:huvet

Du har inte tänkt på att hojen kanske är strypt?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Vissa trimrör har en strypning original.

Hur vet man det då? det har ingen "blindtarm" som orginalet har.

Också, så låter det utav bara fan, så jag funderar lite på om det rostat hål på det, och att det därför inte ger rätt bak tryck för motorn?

kan det vara möjligt? för det är lite rostigt (jävla svenskar som saltar!) (gökarna på vägverket då alltså)

VAr har den mer strypningar förresten?

Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Hur vet man det då? det har ingen "blindtarm" som orginalet har.

Också, så låter det utav bara fan, så jag funderar lite på om det rostat hål på det, och att det därför inte ger rätt bak tryck för motorn?

kan det vara möjligt? för det är lite rostigt (jävla svenskar som saltar!) (gökarna på vägverket då alltså)

VAr har den mer strypningar förresten?

Då är det en bricka i kröken.

Möjligt..

Där blev jag nästan arg på dig. Innan jag såg att du menade vv-gubbarna :hihi

Jag har inte satt mig in i vart strypningarna sitter på en Mito, då min ej är strypt :tungan

Zahlin

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Hoj
Cagiva Mito 125
Den funkar :)

Jag startade just hojjen!!!!
nu rök den nästan inget :) , jag bytte packbox och en oring som satt utanför packboxen
blir ut och köra imon hoppas jag :rolleyes:

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
gött gött.:D jags ka nog också köra en sväng i morgon:D

Last edited:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
2924676 gött gött.:D jags ka nog också köra en sväng i morgon:D

Själv bor jag på hojjen numera. :D Nästan 80 mil på ca. 2 veckor. :D

2924610 Då är det en bricka i kröken.

Möjligt..

Där blev jag nästan arg på dig. Innan jag såg att du menade vv-gubbarna :hihi

Jag har inte satt mig in i vart strypningarna sitter på en Mito, då min ej är strypt :tungan
Synd att du inte har avstrypt din, annars kunde du har hjälpt mig med mitt jävla varvstopp. :mad:
Inte bra om du säljer Miton, vem ska jag då fråga om hjälp när det är renovering på gång? :hihi

Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Själv bor jag på hojjen numera. :D Nästan 80 mil på ca. 2 veckor. :D

Synd att du inte har avstrypt din, annars kunde du har hjälpt mig med mitt jävla varvstopp. :mad:
Inte bra om du säljer Miton, vem ska jag då fråga om hjälp när det är renovering på gång? :hihi

Jävlar. :skrämd

mm, men jag kan väl försöka lära mig nåt när jag får tid. :tummenupp
Vadå, jag kan väl hjälpa till även om jag har sålt den? :va
:)

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
2925572 Jävlar. :skrämd

mm, men jag kan väl försöka lära mig nåt när jag får tid. :tummenupp
Vadå, jag kan väl hjälpa till även om jag har sålt den? :va
:)
Jag vet. :D Dock höll det på att gå åt helvete i dag, 140 knyck på motorvägen, och när jag släpper gasen låser sig bakhjulet samtidigt som skiten dör. :näsblod Där rök 4000 spänn är min första tanke. Jaja, inte mer med det, ringa efter föräldrarna, sen blir det att lasta hoj mitt på motorvägen.
Till råga på allt elände skaver den emot i släpet, så det blev ett märke i lyktkåpan. :( Kommer hem sur som ett bi och river alla kåpor innan jag ser dödaren. Heeeeeelvete tänker jag, på med den igen och starta hojen, går som en klocka. :) In och tappa oljan, som ser fin ut, och nu väntar jag på att få ny imorron. S0å troligtvis fick jag en intressant upplevelse helt i onödan. :gnissla Tänkte på din bensinkran när jag hittade dödaren. :hihi

Låter perfekt. :tummenupp Jo för fan, men nu har jag snart gått igenom hela ditt sortiment, och när det kommer till saker du inte har gjort innan måste jag då börja leta info på egen hand. :(

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati