Cagiva Mito-tråden

Zahlin

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Hoj
Cagiva Mito 125
Strypningar

Tjena.. är detta en strypning?

Bifogat

• DSC00816.JPG
    DSC00816.JPG
    131.4 KB · Visningar: 65
  • DSC00817.JPG
    DSC00817.JPG
    119.4 KB · Visningar: 50
  • DSC00818.JPG
    DSC00818.JPG
    85.3 KB · Visningar: 55

Zahlin

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Hoj
Cagiva Mito 125
okej den gör inte så mycket på topp ferten då? .. kan ni typ bara släppa ut kopplingen på 2an utan att den dör med gas på typ 5-6000 ?det kan inte jag

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
okej den gör inte så mycket på topp ferten då? .. kan ni typ bara släppa ut kopplingen på 2an utan att den dör med gas på typ 5-6000 ?det kan inte jag

Nej, det tror jag inte.

Jag kan släppa ut kopplingen vid 2-3000 på 4an. Jag kan tom cruisa i stan på 7an i ca 45-50blås utan att den dör. Fast det beror på min cylinder och förgasare.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nej, det tror jag inte.

Jag kan släppa ut kopplingen vid 2-3000 på 4an. Jag kan tom cruisa i stan på 7an i ca 45-50blås utan att den dör. Fast det beror på min cylinder och förgasare.

Går i 6an (6 växlad mito) på orginal cylle med, men de e klart lite bättre ork har du nog...

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
Hemma efter några dagar på Beachhandbollen i Åhus. :yoparty

Och cyllen och kolven låg och väntade när jag kom hem, så snart är hon back on track.
Kan berätta att avgasporten INTE såg bra ut... :gnissla

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Hemma efter några dagar på Beachhandbollen i Åhus. :yoparty

Och cyllen och kolven låg och väntade när jag kom hem, så snart är hon back on track.
Kan berätta att avgasporten INTE såg bra ut... :gnissla

Fan vad gött för dig:) själv så har jag varit så jävla upptagen så jag inte ens hunnit beställa grejor:huvet

Men jag ringde biscya idag o jag fick en möjlig leveranstid på 2-4 veckor:3freak...men det är ju så långt tid det tar o få grejorna men vet itne om de kanske går snabbare från geiwiz.com??:rolleyes:

hur lång leverans tid brukar de ha? Vill abra ha ihop den så snabbt som möjligt nu...

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..

Men jag ringde biscya idag o jag fick en möjlig leveranstid på 2-4 veckor:3freak...men det är ju så långt tid det tar o få grejorna men vet itne om de kanske går snabbare från geiwiz.com??:rolleyes:

hur lång leverans tid brukar de ha? Vill abra ha ihop den så snabbt som möjligt nu...

Jag fick mina grejer på 2 dagar! Från geiwiz alltså..

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
Vet ni allihop? Mitt monster lever!!!! :yoparty
Efter att ha mekat järnet sen kl.6 i morse tog jag precis premiärturen. :) Såååå gött! :) :) :)

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
3058083 Fan vad gött för dig:) själv så har jag varit så jävla upptagen så jag inte ens hunnit beställa grejor:huvet

Gött som fan. :)

Köp inte från Biscaya, vet precis hur det är. Dom skjuter upp det hela tiden och skyller på problem i fabriken, med lite otur har du inte sakerna förrän sommaren är över...

Ska du endå ha en del grejjor är geiwiz att rekommendera. :tummenupp Jag var tveksam till att beställa därifrån också, men blev mer eller mindre tvingad eftersom det blev så mkt billigare, och det ångrar jag inte nu iaf. :)

Så i din sits hade jag valt geiwiz. Btw. har jag dimension 55,96 på nya kolven, dock inte orginal cylle utan Mitaka... När jag beställde kolv från Biscaya sa jag bara att jag ville ha en kolv, kan vara fel storlek som orsakat mig allt jävla besvär. :mad:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
3060043 Fan vad skönt! :) Kom hit så vi kan köra lite, då har du inkörningen klar sen också ju ;)
Hur blev det med avgasporten nu då? mer drag eller nåt? :)
Jofan, kommer imorron så blir väl inkörningen klar lagom tills jag ska hem. :rolleyes: Segt att man inte får gasa nu när man är så jävla sugen. :(

Vet inte än, men det känns till att gå bra iaf. på de låga varven. :) Den kan knappt ha funkat innan, efter en natts bad i avfettning fick vi ändå dra ur den med stora kofoten. :näsblod

Förresten verkar den gå mkt, mkt mjukare nu än när jag bytade kolven... :)

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Gött som fan. :)

Köp inte från Biscaya, vet precis hur det är. Dom skjuter upp det hela tiden och skyller på problem i fabriken, med lite otur har du inte sakerna förrän sommaren är över...

Ska du endå ha en del grejjor är geiwiz att rekommendera. :tummenupp Jag var tveksam till att beställa därifrån också, men blev mer eller mindre tvingad eftersom det blev så mkt billigare, och det ångrar jag inte nu iaf. :)

Så i din sits hade jag valt geiwiz. Btw. har jag dimension 55,96 på nya kolven, dock inte orginal cylle utan Mitaka... När jag beställde kolv från Biscaya sa jag bara att jag ville ha en kolv, kan vara fel storlek som orsakat mig allt jävla besvär. :mad:

Okej:tummenupp Då får det bli en beställning från geiwiz efter beachhandbollen...:)

När jag rindge Biscaya så frågade de efter bokstaven som fanns ovanpå kolven och hur många ringar jag hade, så jag ska se om dom kan reda ut dimensionen...men det löser sig! It shall live again...someday:3freak

Men gött för dig att du fått ihop den o tagit en liten runda, då blir det rakan för dig idag?:D

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!