Cagiva Mito-tråden

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Hur bra ska en Ostrypt gå? :confused: Min göra ca 170-180 och kan nog gå upp på bahjulet på ettan bara genom att gasa men den klarar knappt att köra iväg från att stå stilla på 2an :va

Då lär den vara ostrypt. Kan du varva ut fullt?
Det beror på att du har en 2-taktare, du måste ju upp på varv för att få nån effekt.
Jag är jävligt glad att jag har 165cc på, för jag har inte dom problemen för fem öre, jag behöver knappt gasa för att komma iväg, även om det är 1an, 2an eller 3an.

Matteh!

Näee?
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
Mellanhoj vilken?? + Cross
Hur bra ska en Ostrypt gå? :confused: Min göra ca 170-180 och kan nog gå upp på bahjulet på ettan bara genom att gasa men den klarar knappt att köra iväg från att stå stilla på 2an :va

Faan altså jag undrar vad som kan va fel på min, om ja har en mysko strypning?!
Min gör 140 på 7an o 150 i nerförsbacke men det tar tid. Nån som vet vad felet kan vara?? :confused:
Den borde gå bättre tycker jag.

Grejjen är det att den går som fan upp dit sen tar det ju stopp :va (vid 140)

Det är en 95a evo...

Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Faan altså jag undrar vad som kan va fel på min, om ja har en mysko strypning?!
Min gör 140 på 7an o 150 i nerförsbacke men det tar tid. Nån som vet vad felet kan vara?? :confused:
Den borde gå bättre tycker jag.

Grejjen är det att den går som fan upp dit sen tar det ju stopp :va (vid 140)

Det är en 95a evo...

Fel huvudmunstycke så att den inte får nån ork på högre varv?

Zahlin

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Hoj
Cagiva Mito 125
Då lär den vara ostrypt. Kan du varva ut fullt?
Det beror på att du har en 2-taktare, du måste ju upp på varv för att få nån effekt.
Jag är jävligt glad att jag har 165cc på, för jag har inte dom problemen för fem öre, jag behöver knappt gasa för att komma iväg, även om det är 1an, 2an eller 3an.

Ja det kan jag,:tummenupp jag har varvat 13.. man vill ju inte varva den mer direkt...

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Ja det kan jag,:tummenupp jag har varvat 13.. man vill ju inte varva den mer direkt...

okej, då är den nog inte strypt ;)

Aaa det skulle det kunna vara...Men var får jag tag på ett nytt sånt då, och vad ska man ha på en otrimmad evo? :confused:

Jag vet inte, men eftersom det är en dellorto så har nog många moped/mc handlare munstycken till dom.
Det vet jag inte heller. Jag har 310 i min men det är på tok för stort för din. Dessutom har jag en Mikuni och deras munstycken är lite större. Men fråga dom andra Mito snubbarna ;)

Last edited:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
3060754 KTM med isdäck!!! :yoparty

Joe, man behöver en järn röv, och en massa pengar, soppar rinner ju igenom rätt snabbt.

Och så får man ont i öronen, har kört 15mil idag i en 150 medel ungefär, tusan va det ringer i öronen.

BTW! jag gjorde nytt hastighets rekord på hojjen ideg, 175 mätar fart, med nedförsbacke iof... fan vad jag behöver byta upp mig. :gnissla
Hade jag kört 15 mil i 150 hade den varit död för länge sedan. :3freak

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
3065295 hmm, jag har ju aldrig gjort det på en mito så jag kan ju inte lova ;) men kom upp så testar vi :tummenupp
Hade varit jävlit gött att bli av med det. :) Å andra sidan lär det bara medföra fler ras... :hihi

3065298 Nä, det är bara skitsnack, du kan varva typ 55 000 RPM om du vill det.
:fakta

3065021 Ja det kan jag,:tummenupp jag har varvat 13.. man vill ju inte varva den mer direkt...
Din lär inte vara strypt, låter helt ok. :tummenupp Min gör inte mer än knappa 160. :gnissla

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hade jag kört 15 mil i 150 hade den varit död för länge sedan. :3freak

Njaeh, skrammlar lite bara, jag har inte haft några problem...

Nä, det är bara skitsnack, du kan varva typ 55 000 RPM om du vill det.

Tror den går i bitar långt före 55000rpm, den orkar ju inte varva hur långt som helst, men en 15k går nog i 1:an och 2:an om man nu absolut tycker att det är en bra idé.

haha, ja risken finns ju ;) Men jag växlar alltid upp vid 9k. All effekt kommer vid 7 och varar till 9k, så jag varvar aldrig mer än 9-10. förutom när jag åker väldigt fort dårå ;)

Brukar växla vid 12k, har noll effekt under 9k, så nålen får ju inte sjunka så långt.

Last edited:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
3065314 haha, ja risken finns ju ;) Men jag växlar alltid upp vid 9k. All effekt kommer vid 7 och varar till 9k, så jag varvar aldrig mer än 9-10. förutom när jag åker väldigt fort dårå ;)
Brukar också växla runt 9-10k rpm, kommer inte så mkt mer effekt på min hoj. :)

3065329 Njaeh, skrammlar lite bara, jag har inte haft några problem...

Tror den går i bitar långt före 55000rpm, den orkar ju inte varva hur långt som helst, men en 15k går nog i 1:an och 2:an om man nu absolut tycker att det är en bra idé.

Brukar växla vid 12k, har noll effekt under 9k, så nålen får ju inte sjunka så långt.
Daem, din hoj verkar få jobba hårt. :hihi

Last edited:

Zahlin

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Hoj
Cagiva Mito 125
okaj.. Är det någon av er som har sådna där "vurp knoppar" som ska ta emot så att inte hela hojjen går sönder när man vurpar?

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!