Cagiva Mito-tråden

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Jofan, kommer imorron så blir väl inkörningen klar lagom tills jag ska hem. :rolleyes: Segt att man inte får gasa nu när man är så jävla sugen. :(

Vet inte än, men det känns till att gå bra iaf. på de låga varven. :) Den kan knappt ha funkat innan, efter en natts bad i avfettning fick vi ändå dra ur den med stora kofoten. :näsblod

Förresten verkar den gå mkt, mkt mjukare nu än när jag bytade kolven... :)

Yeey, äntligen nån att åka med :rolleyes:
Jag har aldrig åkt med nån, alltid ensam :huvet

Kollade du så att den öppnades helt då?
Najs :)

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
3060073 Okej:tummenupp Då får det bli en beställning från geiwiz efter beachhandbollen...:)

När jag rindge Biscaya så frågade de efter bokstaven som fanns ovanpå kolven och hur många ringar jag hade, så jag ska se om dom kan reda ut dimensionen...men det löser sig! It shall live again...someday:3freak

Men gött för dig att du fått ihop den o tagit en liten runda, då blir det rakan för dig idag?:D
Nja, rakan vågar jag inte idag, men nästa vecka så jävlar. :yoparty

Hoppas det löser sig för dig också, så vi kan ut och gazza igen. :)

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
3060112 Yeey, äntligen nån att åka med :rolleyes:

Va? Alltid ensam? Fan vad tråkigt. :( Jag har säkert kört med 15 olika 125:eek:r och ett gäng stora. :) Och det kommer mer, vi är ett gäng småttingar som ska ut och gazza så snabbt som möjligt nu. :) Ett gäng med tre Mitos. ;)

Kollade faktiskt inte det, ville bara ha ihop den jävelen. :hihi Får se hur det går när jag kan testa på lite högre varv, annars får det bli en ny djupdykning. :) Verkar itne vara för jobbigt att ställa om den. :)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Yeey, äntligen nån att åka med :rolleyes:

Jafan, vet hur det känns... Åker också nästan alltid själv.

Har kört med farsan nån gång också, men det är ingen höjdare kan jag lova. :gnissla

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Va? Alltid ensam? Fan vad tråkigt. :( Jag har säkert kört med 15 olika 125:eek:r och ett gäng stora. :) Och det kommer mer, vi är ett gäng småttingar som ska ut och gazza så snabbt som möjligt nu. :) Ett gäng med tre Mitos. ;)

Kollade faktiskt inte det, ville bara ha ihop den jävelen. :hihi Får se hur det går när jag kan testa på lite högre varv, annars får det bli en ny djupdykning. :) Verkar itne vara för jobbigt att ställa om den. :)

Japp, alltid ensam.. En polare har ju en GSX-R 750, men hur kul är det att åka med honom? Dessutom så vill jag inte åka långt på min. Med en gixxer eller R1 så kan man ju åka lite överallt, men det skulle jag inte göra med Miton..

Fyfan, 3 Mitos, hur ofta händer det? ;)

Okej, får hoppas att den funkar bra nu då :tummenupp

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
3060401 Japp, alltid ensam.. En polare har ju en GSX-R 750, men hur kul är det att åka med honom? Dessutom så vill jag inte åka långt på min. Med en gixxer eller R1 så kan man ju åka lite överallt, men det skulle jag inte göra med Miton..

Nej, långturer med Miton är vad det är. :gnissla

Eller hur, att en av dem är bästa polaren gör ju inte saken sämre... Fatta hur sugen jag är på att gazza. :)

Mmm, orka klödda med den också. :3freak

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj

Eller hur, att en av dem är bästa polaren gör ju inte saken sämre... Fatta hur sugen jag är på att gazza. :)

mm, jag har tappat så många grejer så att jag har slutat räkna :hihi

Nä, det måste vara kul som fan! :)

Fan vad sugen jag är på att sälja hojen nu, jag vill leka av mig med en fiddy i vinter, sen blir det motard :)

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
3060658 mm, jag har tappat så många grejer så att jag har slutat räkna :hihi

Nä, det måste vara kul som fan! :)

Fan vad sugen jag är på att sälja hojen nu, jag vill leka av mig med en fiddy i vinter, sen blir det motard :)
Haha, jag har ju inte problemet med att tappa saker iaf. :)

En fiddy hade fan inte varit dumt. En gatreggad 125:a hade varit överkul fram till våren. :D

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Haha, jag har ju inte problemet med att tappa saker iaf. :)

En fiddy hade fan inte varit dumt. En gatreggad 125:a hade varit överkul fram till våren. :D

KTM med isdäck!!! :yoparty

Joe, man behöver en järn röv, och en massa pengar, soppar rinner ju igenom rätt snabbt.

Och så får man ont i öronen, har kört 15mil idag i en 150 medel ungefär, tusan va det ringer i öronen.

BTW! jag gjorde nytt hastighets rekord på hojjen ideg, 175 mätar fart, med nedförsbacke iof... fan vad jag behöver byta upp mig. :gnissla

Last edited:

Zahlin

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Hoj
Cagiva Mito 125
Strypning

Ni vet det jag trodde var strypning, jag har snackat med några av min farsas mekarkompisar och de säger att det är en sak för att ta bort onödiga luftstömmar i insuget.. och ifall ni kollar så är hålet i den till och med större än det i gummit mellan förgasaren åh reedventilerna :va så jag tror inte det är en strypning längre.. den kan till och med göra att hojen går sämre om man tar bort den :rolleyes:

Last edited:

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Japp, alltid ensam.. En polare har ju en GSX-R 750, men hur kul är det att åka med honom? Dessutom så vill jag inte åka långt på min. Med en gixxer eller R1 så kan man ju åka lite överallt, men det skulle jag inte göra med Miton..

Va fan, vi skulle ju ta någon sväng sa vi ju men det har ju inte blivit av. Nu är den ju fullt avstrypt så kanske kan jag hänga på lite bättre på din 165:a då ;).
Dock är jag borta i en-två veckor framöver men vi får väll höras av!

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Va fan, vi skulle ju ta någon sväng sa vi ju men det har ju inte blivit av. Nu är den ju fullt avstrypt så kanske kan jag hänga på lite bättre på din 165:a då ;).
Dock är jag borta i en-två veckor framöver men vi får väll höras av!

Ja vafan, det ska vi ju. Ja, det lär du ju göra nu :)
Okej, hör av dig sen då!

Matteh!

Näee?
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
Mellanhoj vilken?? + Cross
Sök är nere och det handlar om en mito så.:confused:
Jag undrar hur en CDI funkar, stryper den ner så man bara kan varva ett visst varvtal eller kan man varva mycket fast det inte går så fort?:va

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Sök är nere och det handlar om en mito så.:confused:
Jag undrar hur en CDI funkar, stryper den ner så man bara kan varva ett visst varvtal eller kan man varva mycket fast det inte går så fort?:va

Eeeh, kan du skriva det där på ett språk jag förstår? :va

Madass_

Omogen
Gick med
22 Nov 2006
Hoj
KTM 640
ah lite spamm, men vafan MatteH jag tror jag såg dig i lördags inne i falun vid stora rondellen alledes bredvid shellmacken :va Finns väll inga fler mitos i falun?

Matteh!

Näee?
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
Mellanhoj vilken?? + Cross
ah lite spamm, men vafan MatteH jag tror jag såg dig i lördags inne i falun vid stora rondellen alledes bredvid shellmacken :va Finns väll inga fler mitos i falun?

Nej, har aldrig sett en enda mito IRL förutom min och jag tror jag är ensam i falun med en sån också. Så det var nog jag, kör inprincip lite varje dag så :tungan

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!