Cagiva Mito-tråden

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
3132664 en motard? :va
Nopp

http://www.blocket.se/vi/12727077.htm?ca=23_5_s :drool

Ska kolla på en motard nån gång snart framöver också...

3132844 Det går lite långsamt. Många som är grymt intresserade, har pengarna och så, men måste klara av kortet. Man ba; jaja, hör av dig sen då.
Vem säger att man måste ha kort för att köpa hoj? :va

Man måste förfan snarare ha hoj så man kan köra när man väl får kortet...

Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Grattis! :)

Själv startade jag min precis, efter att ha lyft cyllen för 3:e gången den här säsongen. :3freak Hoppas du vet vad som väntar...

Skojsigt inatt? :hihi

Gissa vad jag var och kollade, teståkte och sånär provkörde idag?

Hehe, då kan du också plocka ner hojen i sömnen alltså? ;)

Jodå, det var riktigt trevligt. :hihi Jag stavade ganska hyfsat ändå, brukar vara lite värre :rolleyes:
Det var Malins lillasyster som hade fest. Och vi slapp städa, för vi var bara "festdeltagare". Det var nice :)

Nopp

Vad fan, din jävel :tungan
Hur var den att köra då? strypt till 25kw på pappret eller i verkligheten?

Precis, det sa jag till en av dom, och han hade redan en äldre hoj, så han skulle köpa min när han hade kortet.

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nopp

har sett den ja, jag blir avis:gnissla .

vill också ha 25kw! men, måste nog skaffa en annan 125:a för nästa säsong, jäkla trafik avelnings nazister...

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Grattis! :)

Själv startade jag min precis, efter att ha lyft cyllen för 3:e gången den här säsongen. :3freak Hoppas du vet vad som väntar...

Har fattat att det kommer bli en del skruvande.. men jag tror ändå på att den ska hålla ihop om man ser till att köra på bra oljor och varmköra riktigt innan man drar iväg. men den uppfattningen kanske ändras snart:confused:

första mecket blir i alla fall att koppla in avg. porten. nu går den helt ok på lägre växlarna men orkar inte varva på 5,6,7 och går inte mer än typ 120-130 så jag antar att den är urkopplad. Någon som vet hur man kopplar in den?

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
3132865 Hehe, då kan du också plocka ner hojen i sömnen alltså? ;)

Jodå, det var riktigt trevligt. :hihi Jag stavade ganska hyfsat ändå, brukar vara lite värre :rolleyes:
Det var Malins lillasyster som hade fest. Och vi slapp städa, för vi var bara "festdeltagare". Det var nice :)

Vad fan, din jävel :tungan
Hur var den att köra då? strypt till 25kw på pappret eller i verkligheten?

Precis, det sa jag till en av dom, och han hade redan en äldre hoj, så han skulle köpa min när han hade kortet.
Jadu, kan exakt vad som ska göras, endå är det såå tråkigt nuförtiden. :(

Najs. :)

Vet inte, körde inte själv iom. att jag inte har körkort, samt att det blåste jävel och hans väg bestod av lera. :näsblod Men jag åkte bakpå honom, och visst gick den jävligt fint, men den var strypt på riktigt = inte mkt bättre ös än i Miton. :( Dock berättade han hur den var utan strypningar. :drool

Skumt resonemang...

3132920 har sett den ja, jag blir avis:gnissla .

vill också ha 25kw! men, måste nog skaffa en annan 125:a för nästa säsong, jäkla trafik avelnings nazister...
Fan, känns bra att slippa tvåtaktaren nästa säsong kan jag säga... :D

Last edited:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
3133163 Har fattat att det kommer bli en del skruvande.. men jag tror ändå på att den ska hålla ihop om man ser till att köra på bra oljor och varmköra riktigt innan man drar iväg. men den uppfattningen kanske ändras snart:confused:

första mecket blir i alla fall att koppla in avg. porten. nu går den helt ok på lägre växlarna men orkar inte varva på 5,6,7 och går inte mer än typ 120-130 så jag antar att den är urkopplad. Någon som vet hur man kopplar in den?
Jag har alltid kört på bästa oljorna, varmkört så jag spyr på de och varit sjukt rädd om hojen, ändå har den jävlats. :gnissla Resonerade som dig en gång i tiden, och det gick bra en hel sommar, men denna säsongen har den strejkat en del...

Nja, vet inte om dom brukar koppla ur avgasporten. :va Min är strypt i insuget till luftburken. :tummenupp

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Jag har alltid kört på bästa oljorna, varmkört så jag spyr på de och varit sjukt rädd om hojen, ändå har den jävlats. :gnissla Resonerade som dig en gång i tiden, och det gick bra en hel sommar, men denna säsongen har den strejkat en del...

Nja, vet inte om dom brukar koppla ur avgasporten. :va Min är strypt i insuget till luftburken. :tummenupp

får väl hoppas att jag får tro vad jag tror så länge som möjligt i alla fall..

jahaa, ja jag vet inte. läste i stickyn att det plus cdiboxen var hur miton var strypt och jag tycker den beter sig som det också. Inte för att jag har något att jämföra med men.. får ta en titt på det imorrn :tummenupp ska man köra strypt kan man lika bra köpa 4-t

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Hur ofta byter ni växellådsolja??:O

MIN LJUDDÄMPARE ÄR AV:D HAHAH så får bli att svetsa:D

Last edited:

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
det fästet som ska hålla i dämparn till ramen hade vibrerat loss så hade kört utan ett tag utan att jag märkte det^^ så märkte en som åkte bakom att den vibrerade som fan...så jag märkte att den var lös så löste det dära med fästet men jag hade för mig att det var 4stag i dämparn och ett hade lossnat i svetsloppan men så var inte fallet:D så nu igår skulle jag plocka isär den coh då visade sig det att det inte var några stag. utan hela innerröret var av:D

oj blev väldigt konstigt skrivet utan punkt:D men skiter jag i

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
3133226 får väl hoppas att jag får tro vad jag tror så länge som möjligt i alla fall..

jahaa, ja jag vet inte. läste i stickyn att det plus cdiboxen var hur miton var strypt och jag tycker den beter sig som det också. Inte för att jag har något att jämföra med men.. får ta en titt på det imorrn :tummenupp ska man köra strypt kan man lika bra köpa 4-t
Klart vi hoppas den går. :tummenupp

Aha, har aldrig brytt mig om strypningar då den var borta vid köpet och inte har fått komma nära cykeln sen dess. :D

3134400 det fästet som ska hålla i dämparn till ramen hade vibrerat loss så hade kört utan ett tag utan att jag märkte det^^ så märkte en som åkte bakom att den vibrerade som fan...så jag märkte att den var lös så löste det dära med fästet men jag hade för mig att det var 4stag i dämparn och ett hade lossnat i svetsloppan men så var inte fallet:D så nu igår skulle jag plocka isär den coh då visade sig det att det inte var några stag. utan hela innerröret var av:D

oj blev väldigt konstigt skrivet utan punkt:D men skiter jag i
Låter inte så bra. :S

Last edited:

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Klart vi hoppas den går. :tummenupp

Aha, har aldrig brytt mig om strypningar då den var borta vid köpet och inte har fått komma nära cykeln sen dess. :D

Haha ok :) nej men jag får ta en titt på det när jag får tid.. först måste jag blästra och lacka röret, då det har stått och rostat i nästan två år :gnissla lite ytrost, ingen fara men det gjorde ju att priset sjönk en del :D sen får vi se hur det blir..

kanske skulle ta kortet på den innan man stryper av. är det överhuvudtaget möjligt att köra krypbanan med den? :confused: svängradien är ju så gott som noll..

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Haha ok :) nej men jag får ta en titt på det när jag får tid.. först måste jag blästra och lacka röret, då det har stått och rostat i nästan två år :gnissla lite ytrost, ingen fara men det gjorde ju att priset sjönk en del :D sen får vi se hur det blir..

kanske skulle ta kortet på den innan man stryper av. är det överhuvudtaget möjligt att köra krypbanan med den? :confused: svängradien är ju så gott som noll..

Du ska nog inte blästra röret. Det kommer gå hål på det då. Behövs bara lite slipning, om det är ytrost. :tummenupp

Lyckas du klara konbanan med Miton är du min idol. Jag testade 2-3ggr, sen gav jag upp och fixade en CBR som jag kunde köra up med :tungan

Köp HM:en ffs! Fast KTM:en var ju inte heller så dålig. Vafan, Köp båda!

Last edited:

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
om jag bara hade haft pengarna så:D

men vad vet ni om dem??:O vilken är mest hålbar minst service krävande m.m??

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Du ska nog inte blästra röret. Det kommer gå hål på det då. Behövs bara lite slipning, om det är ytrost. :tummenupp

Lyckas du klara konbanan med Miton är du min idol. Jag testade 2-3ggr, sen gav jag upp och fixade en CBR som jag kunde köra up med :tungan

Tror du inte röret borde tåla blästring? det är inte genomrostigt utan bara lite på ytan. aja.. jag har aldrig varken blästrat eller slipat ner rostbelagd yta förut, så bäst jag lyssnar på er som kan:tungan

haha joo man får väl fjäska för någon på skolan som kör någon 125a med bättre svängradie :tummenupp

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
jag lärde det mig ganska snabbt:D fast då var det typ 6 av 10 försök som jag klara och då gav jag mig fan på att jag skulle klara det:D
jag tränade typ 20min varje kväll i 1 vecka

Last edited:

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Det var tänkt att jag skulle titta på vart strypningen/arna sitter på miton idag men farsan låste garaget och tog med sig nycklarna när han åkte till jobbet i morse :gnissla men avgasporten är utesluten. När jag vrider på tändningen ser och hör man hur vajern lyfter den och släpper ner den snart igen.

Så då är det kröken och insuget som gäller. Någon som vet om miton kan vara strypt i cdiboxen och hur man ev. åtgärdar detta?:confused:

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024