Cagiva Mito-tråden

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
3141309 vaad är SLT? Svenska Lcagiva mito Träffen eller?

Då blir jag arg :6surkart

:rolleyes:
Söder om Landsvägen Tour. :tummenupp

Arrangörer: MCK Vilse. :hihi

Cirkus 100 hojar, också vi med våra anabolamoppar. :hihi De é najs! :yoparty
Gissa om man är styv i kroppen efter att ha jagat större pågar i 35 mil. :näsblod

3141555 Nu måste jag meddela dig att där har du fel. Min Mito kan vara så där jobbig att starta, om jag inte lämnat bränslekranen öppen, då går den igång direkt.
... Och min surar när kranen varit igång och den stått för länge. ;) Föggen håller väl inte riktigt tätt på min, olika från hoj till hoj. :)

Last edited:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
3141358 jag har några stycken som vill köpa den och har råd med det, men dom måste ta körkort först. Alltså ingen seriös än :(
Men en av dom skulle ha uppkörning den 11/9, så vi får se om han köper den då. Fan jag trodde att den skulle vara lättsåld, men folk hakar väl upp sig på årsmodellen.. Jävla årsmodellsfixeradeskitungar..

:yoparty
Helt säkert årsmodellen som fuckar det, ja. :( Folk läser papperna så jävla noga, vafan det är väl inte årsmodellen eller serviceboken man kör med? :yoparty

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Gasgas 450 quad
jag har några stycken som vill köpa den och har råd med det, men dom måste ta körkort först. Alltså ingen seriös än :(
Men en av dom skulle ha uppkörning den 11/9, så vi får se om han köper den då. Fan jag trodde att den skulle vara lättsåld, men folk hakar väl upp sig på årsmodellen.. Jävla årsmodellsfixeradeskitungar..

:yoparty

Jag skulle ha hakat upp mig på att det inte är 125 kubik, kanske det som skrämmer bort köpare?

Hamlin89

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
cagiva mito -91
cagiva 91 startproblem

Problem!!

Körde en sväng efter att ha bytt kolv och ringar, kanske 10mil. Och när jag kom hem märkte jag att den inte gick o starta med elstart (var tvungen o löpa igång den).

Testade idag igen och den vägrar starta med elstart / choke om man inte sprayar en dos startgas i luftburken. då startar den och går på höga varm men så fort man släpper ner den i ca 3k varv dör den dir.

Vad kan vara problemet? tänkte köpa nytt tändstift imorrn för att se om det hjälper.

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Kolla om vattennivån har sjunkit... . för i så fall kan det vara att den läcker in vatten i cylindern.

Men testa att byta stift

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
jag lyckas ju helt enkelt inte hitta strypningen:huvet avgasporten är inkopplad, kröken är fri från strypningar, ingen blockad i insuget. Det kan väl omöjligt vara ostrypt?:confused: går i ca 120-130 och gasres eller något sånt är inte att prata om. kan den vara elektroniskt strypt enbart?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
jag lyckas ju helt enkelt inte hitta strypningen:huvet avgasporten är inkopplad, kröken är fri från strypningar, ingen blockad i insuget. Det kan väl omöjligt vara ostrypt?:confused: går i ca 120-130 och gasres eller något sånt är inte att prata om. kan den vara elektroniskt strypt enbart?

Kanske kolven/ringarna börjar bli trötta?

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Kanske kolven/ringarna börjar bli trötta?

mjo började också fundera på det.. men kolven/ringarna ser inte så sliten ut (i mina oerfarna ögon). Kan försöka ta en bild på det lite senare. Har även en lös kabel (blå, ligger i samma "sladdslang" som den gröna och vita) under sadeln som jag undrar vad den går till. Någon som vet?

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..

Du, gasres kan du glömma.. Det har inte ens jag på min. Ska du ha gasres, då jävlar får du trimma och dreva om..

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
3143598 Problem!!

Körde en sväng efter att ha bytt kolv och ringar, kanske 10mil. Och när jag kom hem märkte jag att den inte gick o starta med elstart (var tvungen o löpa igång den).

Testade idag igen och den vägrar starta med elstart / choke om man inte sprayar en dos startgas i luftburken. då startar den och går på höga varm men så fort man släpper ner den i ca 3k varv dör den dir.

Vad kan vara problemet? tänkte köpa nytt tändstift imorrn för att se om det hjälper.
Låter inte bra... :(

3145020 jag lyckas ju helt enkelt inte hitta strypningen:huvet avgasporten är inkopplad, kröken är fri från strypningar, ingen blockad i insuget. Det kan väl omöjligt vara ostrypt?:confused: går i ca 120-130 och gasres eller något sånt är inte att prata om. kan den vara elektroniskt strypt enbart?
Hur ser luftfiltret ut?

Last edited:

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
cordite. har du kollat tändstiftet??? kolla hur det ser ut, den kanske får aldeles för lite soppa.... det ska bara brunt.!!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln