Cagiva Mito-tråden

Headbitch

Husabusa
Gick med
28 Sep 2006
Ort
Henån City
Hoj
Husaberg Fs 650e
Hejsan någon som har haft problem med tändningen med sin cagiva? För de har nämligen jag fått, den börjar misstända på höga varv eller så dör den. Någon som har nån teori? Mvh Jim
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
jepp, men det där är inte heller så svårt. Räcker ju med att punkta på 4 ställen. Eller ska du lägga en helsöm?

inte jag som ska göra det, men en kompis ska... det kommer inte gå att bar adra på trodde han för att det skulle bara smälta.. så han gör tar två stag och drar över hela och svetsar i båda botten plattorna, sedan så punktar han bara löst så att det inte smälter, då blir det ännu mer hållbart
 

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Hejsan någon som har haft problem med tändningen med sin cagiva? För de har nämligen jag fått, den börjar misstända på höga varv eller så dör den. Någon som har nån teori? Mvh Jim

troligen tändstiftet som spökar. Vad kör du med för tändstift? En del stift, ex. NKGs serie ES stift (ex. br8ES) är i första hand till för fyrtaktare och lågvarviga motorer. Dom har en tendens av att slå igen och misstända på högre varv, då tändspolen inte orkar leverera all spänning som behövs för att det ska bli gnista. EG stiften har mindre kraftig gnista (pga. mindre elektrod) men kräver mindre energi och därmed en mycket säkrare gnista över hela registret. Kolla detta i första hand :tummenupp
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
inte jag som ska göra det, men en kompis ska... det kommer inte gå att bar adra på trodde han för att det skulle bara smälta.. så han gör tar två stag och drar över hela och svetsar i båda botten plattorna, sedan så punktar han bara löst så att det inte smälter, då blir det ännu mer hållbart

Okej, det ska nog hålla. :)
 

Headbitch

Husabusa
Gick med
28 Sep 2006
Ort
Henån City
Hoj
Husaberg Fs 650e
troligen tändstiftet som spökar. Vad kör du med för tändstift? En del stift, ex. NKGs serie ES stift (ex. br8ES) är i första hand till för fyrtaktare och lågvarviga motorer. Dom har en tendens av att slå igen och misstända på högre varv, då tändspolen inte orkar leverera all spänning som behövs för att det ska bli gnista. EG stiften har mindre kraftig gnista (pga. mindre elektrod) men kräver mindre energi och därmed en mycket säkrare gnista över hela registret. Kolla detta i första hand :tummenupp

Tack för tipset det uppskattas:tummenupp ska ut å kolla de imorrn :) Hör av mej om de funkar:rolleyes:
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
var ute och böjde lite i den nu:D kan nog bli bra:D så kom han med moppen och hämtaden:D

ska gå i morgon på rasten och kolla hru det går för han:D
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Har ingen data än nu när jag bor på internatet, men det ska fixas:tummenupp Jag har fått mitt KN-filter från biscaya idag så det blir att hämta det imorrn, fick modifiera det andra idag så den gick o nu gjorde den iaf 150:) får hoppas att den gör några till med det nya filtret...

Men hur har det varit o se på stora hojar tewdie? man borde ju bli så sugen:D
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Motorinfästning

Motorbultarna, går de rakt igenom eller hur ser de ut? Jag funderar på om det skulle gå att montera krashpuckar. :va
 

Johanssson

The One And Only
Gick med
13 Nov 2006
Ort
Trollhättan
Hoj
Cagiva Mito Evo (såld)
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top