Cagiva Mito-tråden

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det var tänkt att jag skulle titta på vart strypningen/arna sitter på miton idag men farsan låste garaget och tog med sig nycklarna när han åkte till jobbet i morse :gnissla men avgasporten är utesluten. När jag vrider på tändningen ser och hör man hur vajern lyfter den och släpper ner den snart igen.

Så då är det kröken och insuget som gäller. Någon som vet om miton kan vara strypt i cdiboxen och hur man ev. åtgärdar detta?:confused:

mmmhm, men drar den i vajern när du varvar också?

Orginal strypningen i kröken är en blindtarm, dvs att det är ett till rör som bara slutar, den är rätt uppenbar när man tittar på det.

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
mmmhm, men drar den i vajern när du varvar också?

Orginal strypningen i kröken är en blindtarm, dvs att det är ett till rör som bara slutar, den är rätt uppenbar när man tittar på det.

Nej någon blindtarm finns det inte. Inte heller några spår efter ett svetsat hål där den kan ha suttit:confused: ang. vajern till avgasporten så får jag försöka kolla det imorrn. tack för hjälpen :tummenupp

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Nej någon blindtarm finns det inte. Inte heller några spår efter ett svetsat hål där den kan ha suttit:confused: ang. vajern till avgasporten så får jag försöka kolla det imorrn. tack för hjälpen :tummenupp

Kan också vara att det bara gäller för 6 växlade. '00 och framåt.

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
jag tror knappt det är sant. tänkte jag skulle gå ut och starta upp cykeln och kolla om avgasporten är inkopplad. ut med dedn ur garaget, i med nyckeln, vrider om, trycker in startknappen och vad händer? motorn snurrar men inget mer. den visar inte det minsta tecken på liv. den har då rullat 4 km sen jag köpte den och gick då utan problem. jag fattar ingenting :huvet

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
3139202 jag tror knappt det är sant. tänkte jag skulle gå ut och starta upp cykeln och kolla om avgasporten är inkopplad. ut med dedn ur garaget, i med nyckeln, vrider om, trycker in startknappen och vad händer? motorn snurrar men inget mer. den visar inte det minsta tecken på liv. den har då rullat 4 km sen jag köpte den och gick då utan problem. jag fattar ingenting :huvet
Länge sen du hade igång den?

Polaren har problem med att den "torkar ut". Har den stått några dagar får han plocka stiftet och hälla soppa rätt i cyllen...

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Länge sen du hade igång den?

Polaren har problem med att den "torkar ut". Har den stått några dagar får han plocka stiftet och hälla soppa rätt i cyllen...

lördags gick den senast. och då gick den problemfritt. tog av stiftet och kollade och torrt var det verkligen inte. får väl gå ut och fortsätta felsöka..

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
jag tror knappt det är sant. tänkte jag skulle gå ut och starta upp cykeln och kolla om avgasporten är inkopplad. ut med dedn ur garaget, i med nyckeln, vrider om, trycker in startknappen och vad händer? motorn snurrar men inget mer. den visar inte det minsta tecken på liv. den har då rullat 4 km sen jag köpte den och gick då utan problem. jag fattar ingenting :huvet

batteriet inte tillräkligt med laddning? prova knuffa igång.

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
batteriet inte tillräkligt med laddning? prova knuffa igång.

plockade av tändstiftet och det va surt, så jag gjorde rent det och slipade lite försíktigt på ytorna mellen elekrtoden och ledaren. Skruvade tillbaks stiftet och körde startmotorn och vips, så startade den:yoparty konstigt ändå att den inte startade från början.. aja, den går nu och det är bra nog för mig :D

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
den kanske var sur^^

joo men hur blev den det? :va får se hur den beter sig imorrn. förresten har jag kollat avgasporten och den är inkopplad :yoparty öppnar sig vid typ 8-9000 varv så den är väl som den ska. ska ta bort avgasröret imorrn och kolla om det finns någon plugg där. vill helst inte plocka bort förgasaren och kolla insuget om det inte nödvändigtvis behövs

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
3139596 joo men hur blev den det? :va får se hur den beter sig imorrn. förresten har jag kollat avgasporten och den är inkopplad :yoparty öppnar sig vid typ 8-9000 varv så den är väl som den ska. ska ta bort avgasröret imorrn och kolla om det finns någon plugg där. vill helst inte plocka bort förgasaren och kolla insuget om det inte nödvändigtvis behövs
Du glömde stänga soppakranen...

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Nu har jag en hoj som näästan fungerar som den ska:banana

Och det va som jag trodde, den fick för lite luft för det jävla filtret var rent åt helvete:huvet Så det blir att beställa ett filter från biscaya idag:)

Så nu är det snart riktigt gazz igen:yoparty

och avgasporten verkar fungera som den ska i alla fall,tror jag:rolleyes:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
3140356 Nu har jag en hoj som näästan fungerar som den ska:banana

Och det va som jag trodde, den fick för lite luft för det jävla filtret var rent åt helvete:huvet Så det blir att beställa ett filter från biscaya idag:)

Så nu är det snart riktigt gazz igen:yoparty

och avgasporten verkar fungera som den ska i alla fall,tror jag:rolleyes:
Najs. :tummenupp

I bra skick till SLT då. ;)

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
får du sålt mittan lr ?:yoparty

jag har några stycken som vill köpa den och har råd med det, men dom måste ta körkort först. Alltså ingen seriös än :(
Men en av dom skulle ha uppkörning den 11/9, så vi får se om han köper den då. Fan jag trodde att den skulle vara lättsåld, men folk hakar väl upp sig på årsmodellen.. Jävla årsmodellsfixeradeskitungar..

:yoparty

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...