Cagiva Mito-tråden

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Köpte ett BR10EG stift å slängde på ida men felet e de samma:(

hmm ok.. restrerande delar av tändsystemet är jag inte så erfaren av. Men jag antar att det bästa är att först kolla alla lätta saker, såsom tändkabel och tändhatt osv och försäkra sig om att det inte är där problemet ligger. Någon med mer erfarenhet av detta får hjälpa dig vidare. För mig löste sig allt när jag bytte till ett EG stift..
 

Headbitch

Husabusa
Gick med
28 Sep 2006
Ort
Henån City
Hoj
Husaberg Fs 650e
hmm ok.. restrerande delar av tändsystemet är jag inte så erfaren av. Men jag antar att det bästa är att först kolla alla lätta saker, såsom tändkabel och tändhatt osv och försäkra sig om att det inte är där problemet ligger. Någon med mer erfarenhet av detta får hjälpa dig vidare. För mig löste sig allt när jag bytte till ett EG stift..
Okej jo såna saker har jag allt kollat;) Antagligen e de tändplattan som inte hänger med vid höga varv å börjar misstända. Min e ju ändå 18 år gammal:p
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Men frågan kvarstår. Jag vet ju att några av er har demonterat och monterat era Mitor.
Har nån nån aning om Motorn sitter fast med en lång bult som går igenom hela paketet från sida till sida eller om det är olika bultar?
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
3149779 Har ingen data än nu när jag bor på internatet, men det ska fixas:tummenupp Jag har fått mitt KN-filter från biscaya idag så det blir att hämta det imorrn, fick modifiera det andra idag så den gick o nu gjorde den iaf 150:) får hoppas att den gör några till med det nya filtret...

Men hur har det varit o se på stora hojar tewdie? man borde ju bli så sugen:D
Gissa om... :gnissla
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Men frågan kvarstår. Jag vet ju att några av er har demonterat och monterat era Mitor.
Har nån nån aning om Motorn sitter fast med en lång bult som går igenom hela paketet från sida till sida eller om det är olika bultar?

är 95% säker att bultarna "går igenom" motorn..
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Längesen det skrevs i tråden:D Men när man inte har nåt o göra så kan man lika bra skriva lite:)

Nu börjar jag tröttna duktigt på Mitons effekt, jag vill ha nåt man kan uuiiila med!!:yoparty

Men man får väl vänta tills nästa år:gnissla
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Jo, jag vet hur det känns.. Köp min då? :) haha
Jepp, jag har "bara" 6 månader kvar :gnissla
Haha nä så desperat är jag inte :D men visst där är ju nog lite mer pulver i din:) Är det någon som ringt o varit seriös ännu?:)
3161208 Då får man ju övningsköra. ;)

Själv hade man ett halvår kvar i onsdags, men inte fan har man hoj. :( Jävla pissdyra försäkring. :4skrika
Ja jag sitter här o kollar R6,Honda600rr,zx636rr o allt möjligt:) man blir sugen som faan men sen när man kommer att tänka på försäkringen:död :7peta :4skrika
 
Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Haha nä så desperat är jag inte :D men visst där är ju nog lite mer pulver i din:) Är det någon som ringt o varit seriös ännu?:)

Ja jag sitter här o kollar R6,Honda600rr,zx636rr o allt möjligt:) man blir sugen som faan men sen när man kommer att tänka på försäkringen:död :7peta :4skrika

Hehe okej. Ja kanske en hk till ;)
Ja, det är en kille som har uppskrivning den 11:e, sen skulle han höra av sig igen. Han skulle iaf köpa min hoj. Hans farsa hade lovat honom att han skulle få min, han var riktigt sugen på den.
Men sen vet jag inte om han ska klara uppkörningen också.


mm, jag vill också ha en R6, cbr eller nån sportis, men jag har inte råd på långa vägar, därför får det bli en motard till att börja med. Men man kan ju ha jävligt roligt på en motard med. :hihi
 

Cruzz

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2006
Ort
Finspång
Hoj
Honda NSR -91
Last edited:

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
3161450 Hehe okej. Ja kanske en hk till ;)
Ja, det är en kille som har uppskrivning den 11:e, sen skulle han höra av sig igen. Han skulle iaf köpa min hoj. Hans farsa hade lovat honom att han skulle få min, han var riktigt sugen på den.
Men sen vet jag inte om han ska klara uppkörningen också.


mm, jag vill också ha en R6, cbr eller nån sportis, men jag har inte råd på långa vägar, därför får det bli en motard till att börja med. Men man kan ju ha jävligt roligt på en motard med. :hihi
Okej det låter ju lovande i alla fall:) Får vi se om han klarar den där uppkörningen också bara:hihi

Jaa jag har också funderat på motard skarpt, visst det är billig försäkring och nog otroligt kul...men driftkostnader o massa byta olja o mecka med annat skit:huvet fast nu kanske jag överdriver lite grann:rolleyes:

Men sen går det ju inte lika snabbt så det bör ju vara lite bättre om man vill hålla sig vid liv ett tag till eller i alla fall ha kvar körkortet:hihi

Men fan vi får se!:)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top