Anndreeaas
otursfågeln
farsans kontakter, och ja jag har dig i minne också svenne
Jag skulle kunna tänka mig en sån här Mito (nedan) i utbyte mot typ ALLT smör i Småland...
Don’t be fooled by the near standard looks of the bike, this is a comprehensive engineering makeover that has taken a 30bhp two-stroke Cagiva Mito and replaced the motor with a 55bhp single-cylinder motor from a CRF450X with a total weight of 119kg.
Hej alla glada cagiva ägare =)
Har en fråga till er proffs, dom där gummiplupparna som det sitter en mutter igenom kan man få tag på dom här hemma eller måste man hämta hem dom från landet i söder?
Det är en av dom där cylinderformade sakerna i gummi om ni vet vad jag menar.
Tack på förhand
Jag köpte ett gäng från Biscaya racing för något år sedan. Kostade typ 15-20 spänn stycket, och jag vet inte om företaget ens finns kvar idag, men kan ju vara ett tips.
(Svarta var de också... )
Måste bara fråga, hur uttalar ni Cagiva? Uttalar ni G:et som ett G eller som Cadjiva? Min italienska granne kom och kollade på min och han uttalade det Cadjiva
Haha jo det är det =)Men måste erkänna att det låter lite fräckare att säger Cadjiva
Haha jo det är det =)
Hatar när folk undrar vad man har för cykel som inte e så insatta.Så när man svarar på det så ba jaha caejiva är det något kinsesiskt eller?
Då får jag ett litet aggressionsrus genom kroppen
Haha, exakt samma jag med!
Håller med till fullo!
Det uttalas ju egentligen "cadjiva", men blir lättare med ett "G" på svenska. Knappt någon som vet vad det är för något så då behöver man inte göra så att folk kollar ännu sneare på en
nja, spenderar du dagarna med att uttala italienska och franska maträtter och founder så får du in de, dock e G:et svenne style
Le chef dú tu tu?
Hej alla.
Har nyligen införskaffat en Cagiva Mito från 91 men är osäker på året då jag har svårt att utläsa detta från de italienska papper jag fick med så kan någon tipsa om hur jag fastställer årsmodell så är jag tacksam. Vidare så undrar jag över korrekt blandning av tvåtakts-olja. Tror ej tidigare ägare använt oljetanken samt pump för detta så jag är rädd att den kanske gått torr så blandar nu direkt i tanken. Förslag och hjälp med detta önskas. Tack för all annan matnyttig info ni postat här.
Mvh
Jonas
Hej!
Om du postar en bild på den så kan vi kanske avgöra vilken årsmodell det är. Om den ser ut som den på Andreas avatar så är det en EVO-modell, alltså 95 och framåt. Annars har du förmodligen en mkII, den gamla miton.
Om pumpen fungerar kan du använda den.
om du tar av höger sidokåpa sen motorkåpan ser du munstycket där oljeslangen från motorn->förgasarn sitter, sen ser du halvmåne hjulet som ska snurra när du gasar, gasa och se om oljan pumpas, försök ej spänna om linan, den e kopplad till förgasaren och leder till gas bara,
Hoppas du blir nöjd över din cagiva mito, ett bra tips är att rengöra absolut allting för o se skicket, använd ej högtryckstvätt
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |