Cambike eller Sportscam hjälmkamera?

Cambike eller Sportscam hjälmkamera?

• Antal röstningar
    0

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Jag kan avslöja att Sportscam kommer att få hem en mediainspelare som man även kan koppla direkt till sin tv föruppspelning!
Upllösning på 640x480 @ 25~30 bilder i sekunden • 320x240 @ 30 bilder i sekunden.
Överför till datorn med en medföljande docka och USB 2.0.
Har även en display på 2,4 tum så du kan kolla in ditt material samt annat du lägger in på den!
Pris ca 2000:- inkl moms! :tummenupp
Låter mycket intressant :tummenupp

MikkE

Guest
Jag kan avslöja att Sportscam kommer att få hem en mediainspelare som man även kan koppla direkt till sin tv föruppspelning!
Upllösning på 640x480 @ 25~30 bilder i sekunden • 320x240 @ 30 bilder i sekunden.
Har även en display på 2,4 tum så du kan kolla in ditt material samt annat du lägger in på den!

Grymt!! Kvalitén på grejerna är bra eller?
När kommer bilder och mer info om den?

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
625SC Offroad/Motard
Ingen som har testat Archos mediaspelare med tillhörande hjälmkamera?? iofs. hårddisk på den, men man få la packa in den lite så den pallar me lite..
inte så jäkla dyrt heller.. 4000:- drygt på pixmania

Har köpt en å ska testa vilket som är bäst, jag har även en sportscam med dvkamera så det blir ganska lätt att jämföra.. Änsålänge har jag bara testat archosen medans jag cykla, det funkar klockrent.. Men får jag bara fart på hojen så kommer det en film från den..

abborro

abborro
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
gsx-r600
Har köpt en å ska testa vilket som är bäst, jag har även en sportscam med dvkamera så det blir ganska lätt att jämföra.. Änsålänge har jag bara testat archosen medans jag cykla, det funkar klockrent.. Men får jag bara fart på hojen så kommer det en film från den..

jajamen.. det såg ut som om att kabeln till kameran va lite kort på archosen, äre så?? blir nog en sån, bra pris, åsså har man en shyst mediaspelare oxå :D

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!

wow! Nu snackar vi grejor igen. Håll tråden uppdaterad!
:tummenupp

Tankbuster

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2007
Hoj
Ninja
Hmmm, vad göra?
sitter och undrar om jag ska satsa på en suv-cam eller om jag ska vänta tills sportscam får in mediaspelaren och köpa till en högupplöst kamera.
min vän arbetar på securitas och de har utrustat sina butikskontrollanter med suv-cam och de är supernöjda med den men den kostar nästan 9000kr på topguard security, det är mycket pengar.
Någon som kan ge tips och råd?

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!
Hmmm, vad göra?
sitter och undrar om jag ska satsa på en suv-cam eller om jag ska vänta tills sportscam får in mediaspelaren och köpa till en högupplöst kamera.
min vän arbetar på securitas och de har utrustat sina butikskontrollanter med suv-cam och de är supernöjda med den men den kostar nästan 9000kr på topguard security, det är mycket pengar.
Någon som kan ge tips och råd?

Du kan ju också köpa andra DVR på www.helmetcamera.com eller www.rfconcepts.co.uk På helmetcamera kan du köpa paket.

Tankbuster

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2007
Hoj
Ninja
Du kan ju också köpa andra DVR på www.helmetcamera.com eller www.rfconcepts.co.uk På helmetcamera kan du köpa paket.
Mmm, borde kanske gjort så, men jag kunde inte vänta och jag har köpt en SUV-Cam från topguard. Fått ett bra jobb på sommaren så det ska inte vara några problem betala den, man kan tydligen köpa saker på avbetalning hos dem så jag är safe.
Hur mycket säljer SWT racing den för?

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Mmm, borde kanske gjort så, men jag kunde inte vänta och jag har köpt en SUV-Cam från topguard. Fått ett bra jobb på sommaren så det ska inte vara några problem betala den, man kan tydligen köpa saker på avbetalning hos dem så jag är safe.
Hur mycket säljer SWT racing den för?

Skall bli kul att se vad den presterar för de pengarna...

Tankbuster

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2007
Hoj
Ninja
Skall bli kul att se vad den presterar för de pengarna...
Nu har jag fått suv-cam, har inte hunnit hårdtesta den än men första intrycket är kanon! Kameran är lite större än vad jag hade önskat men DVR:en däremot är super, bra format, riktigt bra funktioner och lagom stor display.
Plus för snabbREc, gör så man direkt kan börja spela in när saker börjar hända, även plus för upplösningen på 480TVL, det är kanonupplösning jämfört med de andra bärbara lösningar jag sett och de övervakningskameror vi har på jobbet.

Kameran ska vara vattentätt så jag provade använda den i duschen imorse(fråga inte varför) och det fungerade jättebra plus att en av försäljarna på topguard sa att den är så slagtålig och robust att jag kan stå på den och det gjorde jag(Han lovade att om nåt hände skulle de ersätta kameran), jag väger ca 100kg och kameran höll!!!
Enda minuset är väl att SD-kort har en gräns på 4Gb och det blir 8h insplningar per kort, dock höggupplösta men ändå...synd att den inte klarar av SDhc.
Men annars är jag kanonnöjd, men det är bara första dagen och jag ska dra ut på klättring nästa vecka och testa den ännu mer i naturen.

Förresten, om ni ringer och pratar med killarna på TopGuard så pruta, jag gjorde det och de sänker priset lite, bättre än ingen rabatt alls...:D

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!
Nu har jag fått suv-cam, har inte hunnit hårdtesta den än men första intrycket är kanon! Kameran är lite större än vad jag hade önskat men DVR:en däremot är super, bra format, riktigt bra funktioner och lagom stor display.
Plus för snabbREc, gör så man direkt kan börja spela in när saker börjar hända, även plus för upplösningen på 480TVL, det är kanonupplösning jämfört med de andra bärbara lösningar jag sett och de övervakningskameror vi har på jobbet.

Kameran ska vara vattentätt så jag provade använda den i duschen imorse(fråga inte varför) och det fungerade jättebra plus att en av försäljarna på topguard sa att den är så slagtålig och robust att jag kan stå på den och det gjorde jag(Han lovade att om nåt hände skulle de ersätta kameran), jag väger ca 100kg och kameran höll!!!
Enda minuset är väl att SD-kort har en gräns på 4Gb och det blir 8h insplningar per kort, dock höggupplösta men ändå...synd att den inte klarar av SDhc.
Men annars är jag kanonnöjd, men det är bara första dagen och jag ska dra ut på klättring nästa vecka och testa den ännu mer i naturen.

Förresten, om ni ringer och pratar med killarna på TopGuard så pruta, jag gjorde det och de sänker priset lite, bättre än ingen rabatt alls...:D

Fanns det möjlighet att bara köpa DVR:en

"duccen" eller vad du nu heter, ungefär när skulle du få in dina DVR:er??

Tankbuster

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2007
Hoj
Ninja
....men helst inte från duschen imorse! =)
Hehehehe, jag ska lägga upp ett klipp snart och då ska det inte vara den ökända duschklippet...!!!!
Hmmm, ring och kolla med dem om man bara kan köpa DVR:en, jag har iaf ingen aning om de gör så.

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Jag tog hem en modell som jag INTE tänker sälja då den inte höll måttet samt att de inte ens svarar på support-mail! :mad:
Nu väntar jag på en ny modell som jag har beställt ifrån en annan leverantör.
Priset skall fortfarande ligga på ca 2000:- så håll ut! :tummenupp

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!
Jag tog hem en modell som jag INTE tänker sälja då den inte höll måttet samt att de inte ens svarar på support-mail! :mad:
Nu väntar jag på en ny modell som jag har beställt ifrån en annan leverantör.
Priset skall fortfarande ligga på ca 2000:- så håll ut! :tummenupp

GR8! :tummenupp Jag blir din första kund om de ser bra ut :yoparty

Tankbuster

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2007
Hoj
Ninja
Mmm, jag köpte den för 9 kakan men nu har topguard security sänkt elmo suv-cam till 7995kr.Ska fan ringa och kolla om de har prisgaranti så jag får en tusing tillbaka!!! Har tom en vän som köpte den för drygt tio kakan när den precis började säljas för bara ett par veckor sedan.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år