Cambike eller Sportscam hjälmkamera?

Cambike eller Sportscam hjälmkamera?

• Antal röstningar
    0

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Varför inte, brukar ju åka ut dit med jämna mellanrum. Nästa gång får jag väl göra ett pitstop hos dig :)

Eller så hör du av dig till mig så kan vi mötas upp för en guide i hur du går tillväga... :D

Räcker gott och väl!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Sen att det finns dom som vill köra en Golf och andra som vill köra en Porsche är ju helt ok!! :pannkyss
/Fürstenhoff.

Golf!? Här snackar vi hjälmkamerornas Ducati men om du vill köra bil så... :tungan

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Mycket bra pris även om vi pratar om en lins med endast 420 tv linjer!! :tummenupp

/Fürstenhoff.

Test filmen i från Nürburg ring i höstas finns att beskåda i butiken from nästa vecka & vi har alltid våra kit i lager/i butiken!! :tummenupp

Så du och andra är välkomna förbi för att klämma lite & ta en kopp kaffe!! :pannkyss

/Fürstenhoff.

Dunder!

Ska bara få tillbaka lappen, sen kommer jag farande :D

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Hoj
CRF250R
Såg en liten notis i senaste numret av PB, med länk till hjälmkameror och inspelningsmackapärer. En minneskortsinspelare verkar rätt ok, den heter MobiBOX, kan den vara nåt att ha?

www.fastfilmsshop.co.uk

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Såg en liten notis i senaste numret av PB, med länk till hjälmkameror och inspelningsmackapärer. En minneskortsinspelare verkar rätt ok, den heter MobiBOX, kan den vara nåt att ha?

www.fastfilmsshop.co.uk

Jag har kollat på den tidigare men eftersom det är en utgången produkt så var det inget att satsa på för min del...

Däremot har jag lite andra enheter på ingång just nu... :tummenupp

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Ville bara tipsa om ytligare en kamera/videokamera/DVR
den är allså utrustad med AVin/utgång.

Finns hos www.teknikmagasinet.se

Aosta DV680 1499:-
Artnr760049

"Digital videokamera som du med fördel använder på semestern, fester och födelsedagar. Det lilla formatet gör att den lätt kan bäras i t.ex. en kavajficka eller handväska. Skärmen är på 2,5" och vridbar i 290°. Inspelning sker direkt till MPEG4 (VGA, 30 bilder/s). När det gäller stillbilder är DV680 minst lika bra som en "riktig" digitalkamera. Den har t.ex. 6 Megapixels upplösning, blixt och flera motivprogram. Tröttnar du på att filma/fota kan du spela spel eller lyssna på MP3-musik i de medföljande hörlurarna. Uttag för AV in/ut. 32 MB inbyggt minne samt SD-minneskortplats. Kamerans funktioner kan även styras via en medföljande fjärrkontroll – utmärkt när du visar semesterbilder och -filmer! Mått 105x60x28 mm. Vikt 115 g. Lev inkl batteri, laddare, USB-kabel, AV-kabel, ministativ, fodral, fjärrkontroll och programvara."

Hur värdelös kvalité kan man förvänta sig med ovanstående manick?
För mig kommer användningsområdet enbart vara att spela in onboard-filmer. Till stor del för att visa på nätet, så om kameran själv komprimerar känns spontant inte som ett jätte problem då det måste utföras i slutändan iaf.

Känns ju som en lagom prislapp ihop med en pennkamera för att det inte ska vara hela världen om man krashar sönder prylarna :rolleyes:

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Honda XRV 750

Bifogat

• 583.jpg
    583.jpg
    7.3 KB · Visningar: 657

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Honda XRV 750
Funderade på at bli ÅF för den där men de har problem med att den stänger av sig själv...
Finns en del filmklipp på nätet där man kan se kvalitén på den.

Ja, och kvaliteten på klippen är ju inte något vidare, men om man bara vill ha den till lek kanske det funkar... Själv skulle jag satsa på något dyrare.

Att den stänger av sig är ju inget plus i kanten direkt...

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Hur gör man när moderna kameror i dag inte har RCA A/V in längre? Tänker på alla kameror idag som spelar in på DVD/HD/Minneskort i högre kvalitet.

Ingen av dessa har RCA A/V in.

Asplind

Hojåkare i vila, numera Fotograf
Gick med
25 Sep 2006
Hoj
R1
jag har en sån dära kamera som ja tog hem från usa, är det någon som är intresserad så kan ja sälja den för 800:-.. vill ni ha med 2gb minneskortet till den så vill jag ha 1200:- enda är dock att jag har bara 1 fäste till den.. typ ett fäste man sätter på hojen.. själva "hjälm"fästet har ja sumpat.

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Hur gör man när moderna kameror i dag inte har RCA A/V in längre? Tänker på alla kameror idag som spelar in på DVD/HD/Minneskort i högre kvalitet.

Ingen av dessa har RCA A/V in.

Antingen köper man 10,000 + videokamera eller så tittar man på beg marknaden... :tummenupp

Finns även mediainspelare med 30gb hårddisk för 3995:-.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
jag har en sån dära kamera som ja tog hem från usa, är det någon som är intresserad så kan ja sälja den för 800:-.. vill ni ha med 2gb minneskortet till den så vill jag ha 1200:- enda är dock att jag har bara 1 fäste till den.. typ ett fäste man sätter på hojen.. själva "hjälm"fästet har ja sumpat.
Vilken modell är det?

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Hoj
GSXR600 -04
den dära ATC2000....
fett när jag kan filma hopp i vågor/under vattnet, men mindre kul när jag inte ens kan cykla med min utan att bilden skakar i höjdled.

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
den dära ATC2000....
fett när jag kan filma hopp i vågor/under vattnet, men mindre kul när jag inte ens kan cykla med min utan att bilden skakar i höjdled.

Här ser du vilken kvalité du kan förvänta dig av ATC2000... :va

[YOUTUBE-ID]pDBHrY2oGRM[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...