Det förekommer var och varannan F1-helg.BTW: Underbart F1-klipp. Hade de kört så nuförtiden kanske man hade orkat se mer än ett par varv.
Det förekommer var och varannan F1-helg.BTW: Underbart F1-klipp. Hade de kört så nuförtiden kanske man hade orkat se mer än ett par varv.
Okej, ber om ursäkt om jag var otydlig
Och Stoner visar respekt för Rossi när han kör om på yttern. Det är precis det jag menar med att en del verkar ha lite svårt med att analysera och väga olika situationer mot varandra. Ingen knystade om bestraffningar på Laguna eller efter Japan förra året där Rossi och Grin-Jörgen fajtades precis på gränsen.
Såg du verkligen vad som hände? Det verkar inte så...
Zarco är inte förbi förrän han har puttat av Terol och de ser ut att ha exakt samma fart när det händer:
[YOUTUBE-ID]5UAmtq2RnSc[/YOUTUBE-ID]
Jag tror att det är du som ska rätta till stringtrosan istället, den verkar skava och påverka ditt omdömeSläpp taget och inse att du har fel nu.
0,55 in i klippet ser man att Zar är före Ter som är ute och balanserar på yttre Curbsen. Hans spår kommer leda utanför banan när han försöker köra om på yttern. Tight hård racing ända in på mållinjen som vinnaren passerade först av alla.
Bild från racet, detta är fanimej stört:
Jag har ändrat min åsikt en aning
Det förekommer var och varannan F1-helg.
Den evige F1-optimisten har talatDet förekommer var och varannan F1-helg.
Äsch, det är bara höga curbs och vi kan göra likadant, om vi villStört är ordet! Helt djävla stört! Han HÅLLER IN armbågen för att inte skrapa den för mycket!!!
0,55 in i klippet ser man att Zar är före Ter som är ute och balanserar på yttre Curbsen.
Äsch, det är bara höga curbs och vi kan göra likadant, om vi vill
Svenska curbs är ju tyvärr gjorda för stödhjulsracing och målet måste ha varit att få dem att helst undvika att köra på demOm jag skulle skrapa kerb skulle den behöva vara 50 cm hög, och då skulle den troligen kallas mur! STÖRT är vad det är!!!
Stört är ordet! Helt djävla stört! Han HÅLLER IN armbågen för att inte skrapa den för mycket!!!
Vad är det som förekommer var och varannan helg? Att det är tre olika ledare på sista varvet? Som dessutom byter plats fem gånger?
Svenska curbs är ju tyvärr gjorda för stödhjulsracing och målet måste ha varit att få dem att helst undvika att köra på dem
Men du, nästa gång vi syns på någon tävling släpar vi ut våra hojar till närmsta kurva och fejkar bilder där de ser ut som att vi lägger ner lika mycket som Stacey. Vi kan nog lura barn under 10 år iaf
Ja bedömningen känns ju inte helt konsekvent när Folger istället belönas med en pallplats till skänks efter sitt vinglande där Faubel fick styra av.
Problemet är ju att han (från högerkanten av kerbsen) gör en helt onödig förflyttning åt vänster på ca 3-4 decimeter; han har svängt färdigt, rätat upp, kör rakt, upptäcker att Ter fortfarande är med i matchen, och då flyttar sig åt vänster! Inte bara djävligt osportsligt utan även farligt!
Slappt och dåligt; Zarco borde få äta tyska EHEC-böngroddar i ett helt år!
Jag tycker det är bra att de börjar ta till hårdhandskarna mot folkracefolket i Road racing.
Folkracefolket i Roadracing??? Är du från mars eller? Man har väl ändå rätt att kämpa om sin placering? Blir jag omkörd under race gör jag allt som står i min makt för att ta tillbaka den. Självklart trycker jag inte folk av banan medvetet men race är race. Ger man sig in i leken får man leken tåla, det lärde man sig på dagis.
Men helt okej att de trycker dig av banan då alltså!!!!!
Hallå alla som tävlar mot Söderer vet nu att det är okej att trycka honom av banan.
Nej jag är inte från Mars och har varit inblandad i RR i många år, dock ej som förare utan som mek och inte fan beter man sig på det viset.
Visst race är race men att medvetet trycka folk av banan är käpp rätt åt helvete.
Då sysslar man med fel sport.
Vart skrev jag att det var ok att trycka av mig? Läs igen så ser du att jag skrev att ja INTE trycker av folk av banan. Lägg inte orden i mun på, mig kan tala för mig själv!
Men du uttrycker dig som att det var helt ok att trycka Terol av banan.
QUOTE]
Vet nån helt 100 att Zarco tryckte av Terol medvetet eller är det rena gissningar? Har tanken slagit dig att Zarco kanske också blev stressad i den situationen och omedvetet vinglade till följd att Terol åkte av banan?
Vill se!!! Har du ett klipp??
Du skrev:Självklart trycker jag inte folk av banan medvetet men race är race. Ger man sig in i leken får man leken tåla, det lärde man sig på dagis.
Då borde du tycka det är fritt att trycka dig av banan också.
Har jag rätt eller fel?
Ge sig in i leken, visst men att fuska sig till en seger då ska man straffas.
Dopade OS guldmedaljören igen.
Eller en som åker 1000 i 600 måste ju också vara ok då.
QUOTE]
Vet nån helt 100 att Zarco tryckte av Terol medvetet eller är det rena gissningar? Har tanken slagit dig att Zarco kanske också blev stressad i den situationen och omedvetet vinglade till följd att Terol åkte av banan?
Nej inte till 100% men han gör ett fel som kostar Terol en eventuell seger.
Klart är ju att citat som: " trycka honom av banan " nu fått delvis helt ny innebörd
Nu handlar det om att märka ord.
nu när jag tittar igen så ser det inte ut som vinglingen har något med avåkningen att göra...... rätt fult att inte släppa upp han på banan när kurbsen tar slut
Var curbsen slut när Zarco "vinglade" åt vänster?
Du uttrycker dig som om det vore stenklart att Zarco "fuskade" och att han borde utplånas.
Ingen var dopad, ingen körde högre kubik än tillåtet och ingen fuskade.
Fusk är det väl när man på ett ojust sätt tar sig förbi.
Har aldrig påstått att han ska utplånas bara att han ska ha ett straff som märks.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|