CB 600 Hornet

magnus123

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2009
Ort
Västra götaland
Hoj
Vtr Firestorm
Valde att lämna in den iaf! Ska iväg på långtur till Hamburg sedan vidare till Belgien, Holland och slutligen köpa en flaska champagne så hojen måste vara körbar till nästa onsdag! Känns bra med nya grejjer tills dess man ska avverka 300 mil!

Har däremot bestämt mig för att själv synka ventiler vid 4800 mil! Ska köpa bok innan ;) Har du möjlightvis gjort det?

aha va häftigt, nån sån resa drömmer jag med om att göra, får se när det blir av ! är det vid 4800mil man skall göra det ? jag har inte gjort det, min har gått 3000.
 

Christian1

Köra kan jag och fort går det
Gick med
6 Dec 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Honda 600 hornet
Tjena

ska köpa undertail till hojen 600 hornet 2006a. frågan är vilken ska man köpa och vara, någon som har någon bra butik/websida i sverige.

Gärna någon som har lite bilder på olika modeller och gärna en bild hur det ser ut på insidan under sadeln


Mvh christian :tummenupp
 

Littlelen

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Lidköping
Hoj
Honda Hornet 600 -03, Svart
Tjena

ska köpa undertail till hojen 600 hornet 2006a. frågan är vilken ska man köpa och vara, någon som har någon bra butik/websida i sverige.

Gärna någon som har lite bilder på olika modeller och gärna en bild hur det ser ut på insidan under sadeln


Mvh christian :tummenupp

Jag köpte min iofs från tyskland, men kanske kan vara intressant ändå...

Annars är de väl S-racing som gäller.


Ricambi weiss... 30 EUR + 12 EUR i frakt..
367_0.jpg


ser mer eller mindre ut såhär monterad, fast Ricambis är bra mycket "slickare" och snyggare =)
hornet6UT0306BIg.jpg


Vill du så kan jag ta bilder på hur mitt blev monterat med... Men för 411SEK inklusive frakt tyckte jag de va ett kanonpris!
Sen får du ju självfallet lacka och fixa själv. OBS du måste dremmla och Borra allt själv! :yoparty

Lenny
 
Last edited:

unbi

Ny medlem
Gick med
14 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
cb600 -08 SVERT!
Jag kollar en hel del på hornets på blocket just nu, sugen på en, men vad fan är det som har gått snett med marknaden? Ligger typ 500st och ingen verkar gå iväg. Var det en hornet-boom 2006-2009 eller? Nu verkar marknaden mättad iaf och det svider i blindtarmen när jag måste ringa och pruta ännu mer än deras redan sänkta priser eftersom jag är den enda som ringt dom.
 

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hornet 600
marknaden står generellt still just nu! Tror min fortfarande är uppe på blocket. En 98 som jag fixat det mesta på.. Har haft lite spekulanter men ingen som direkt slagit till. Nu har jag istället valt att behålla den, för rolig hoj :p
 

ante81

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2009
Ort
Haninge
Hoj
En skön grön
Funderat på att sälja min....men det låter som det är helt fel läge!?
Vad är rimligt pris för en 600, -03:a nyservad med diverse och 1800 mil på mätaren?
 

unbi

Ny medlem
Gick med
14 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
cb600 -08 SVERT!
Funderat på att sälja min....men det låter som det är helt fel läge!?
Vad är rimligt pris för en 600, -03:a nyservad med diverse och 1800 mil på mätaren?

Hmm, som det ser ut nu skulle jag nog spara till våren. Men det ligger några -06or som ingen ringer på runt 45-50,

Du kan få en 35 av mig iaf :D
 

Littlelen

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Lidköping
Hoj
Honda Hornet 600 -03, Svart
Funderat på att sälja min....men det låter som det är helt fel läge!?
Vad är rimligt pris för en 600, -03:a nyservad med diverse och 1800 mil på mätaren?

Priset ligger på 40-45 tusen... Köpte min med 1080mil för 40 jämt.. 03-04 är en unik modell....

Någon som har lust o vara smakråd åt mig då?
Står i valet och kvalet där jag MÅSTE bestämma mig snarast pga lackning....

Köpa eller inte köpa? MAGKÅPA


Obs, bilden med magkåpan är nån random från nätet...
galleri
 

Bifogat

  • 8934334_1.jpg
    8934334_1.jpg
    60.3 KB · Visningar: 211
  • Hornet04.jpg
    Hornet04.jpg
    261 KB · Visningar: 179

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Priset ligger på 40-45 tusen... Köpte min med 1080mil för 40 jämt.. 03-04 är en unik modell....

Någon som har lust o vara smakråd åt mig då?
Står i valet och kvalet där jag MÅSTE bestämma mig snarast pga lackning....

Köpa eller inte köpa? MAGKÅPA


Obs, bilden med magkåpan är nån random från nätet...
galleri

Hur är 03-04 unik? Den fick kat 03 och 05-06 så byttes instrumentering. Det är ju inte mycket som skiljer en 98 från en 06 egentligen.
 

Littlelen

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Lidköping
Hoj
Honda Hornet 600 -03, Svart
Hur är 03-04 unik? Den fick kat 03 och 05-06 så byttes instrumentering. Det är ju inte mycket som skiljer en 98 från en 06 egentligen.

98-00 Hade ju "litet hjul"...
Sedan vid 00-02 så fick den dubbla 17" till en början..
Vid 03-04 så har den fått det nya 03-06 nya chassit med bla spetsigare bakdel, nytt elsystem, inte alls lika svampig längre, bättre ljuse mm... OCH den har de ANALOGA mätarna!! Det enda för mig =)
05-06 så är ju chassit detsamma men den har fått digital intrusmentpanel med ett litet vindskydd, samt inverted forks...
07--> nja... mindre snygg o resten vet ni =P

Så anledningen till varför 03-04 sägs vara unik och det finns oftast inte många i bra skick ute på blocket (kika själv....)
Nyare och snyggare chassi med de analoga mätarna intakt, men ändå har den det nya HISS systemet osv.
BTW, 04 kom aldrig i europa....
Hänger du med på va jag menar?

Allt finns att läsa själv för den som är intresserad http://www.huntsmotorcycles.co.uk/NewsItems/NewsHornet600.htm :fyllisar
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
98-00 Hade ju "litet hjul"...
Sedan vid 00-02 så fick den dubbla 17" till en början..
Vid 03-04 så har den fått det nya 03-06 nya chassit med bla spetsigare bakdel, nytt elsystem, inte alls lika svampig längre, bättre ljuse mm... OCH den har de ANALOGA mätarna!! Det enda för mig =)
05-06 så är ju chassit detsamma men den har fått digital intrusmentpanel med ett litet vindskydd, samt inverted forks...
07--> nja... mindre snygg o resten vet ni =P

Så anledningen till varför 03-04 sägs vara unik och det finns oftast inte många i bra skick ute på blocket (kika själv....)
Nyare och snyggare chassi med de analoga mätarna intakt, men ändå har den det nya HISS systemet osv.
BTW, 04 kom aldrig i europa....
Hänger du med på va jag menar?

Allt finns att läsa själv för den som är intresserad http://www.huntsmotorcycles.co.uk/NewsItems/NewsHornet600.htm :fyllisar


Ja, i min värld så är då en 05-06 mer unik då den har allt som en 03a har plus just digitala instrumenten och USD gaffeln. Men smaken är väl som baken :D

Men den bästa featuren måste ju vara detta..

"New hazard lights with hazard-light position on ignition switch that turns off headlight and all other electrical functions. "

:yoparty
 

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Priset ligger på 40-45 tusen... Köpte min med 1080mil för 40 jämt.. 03-04 är en unik modell....

Någon som har lust o vara smakråd åt mig då?
Står i valet och kvalet där jag MÅSTE bestämma mig snarast pga lackning....

Köpa eller inte köpa? MAGKÅPA


Obs, bilden med magkåpan är nån random från nätet...
galleri

Jag tycker nej... känns som att sätta på lågprofil däck på en stadsjeep... naket ska vara naket..

De är vad jag tycker..



Hur länge kan man förvänta sig att ett batteri håller.. har en 600 -03 å nu är den tydligen svår att få igång 2ggn när man är ute.. alltså.. man startar den óch åker och tankar/fikar men sen när man ska iväg igen så bråkar den...

De är svärfar som har den och jag har tjötat hål i huvudet på han att han ska underhållsladda den över vintern men han envisas med att gå ut och gasa lite en gång i veckan.. troligtvis bara några minuter... Kan batteriet vara svagt tror ni? (han laddar den nu så batteriet är 100% när han åker från garaget)
 
Last edited:

Littlelen

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Lidköping
Hoj
Honda Hornet 600 -03, Svart
Jag tycker nej... känns som att sätta på lågprofil däck på en stadsjeep... naket ska vara naket..

De är vad jag tycker..



Hur länge kan man förvänta sig att ett batteri håller.. har en 600 -03 å nu är den tydligen svår att få igång 2ggn när man är ute.. alltså.. man startar den óch åker och tankar/fikar men sen när man ska iväg igen så bråkar den...

De är svärfar som har den och jag har tjötat hål i huvudet på han att han ska underhållsladda den över vintern men han envisas med att gå ut och gasa lite en gång i veckan.. troligtvis bara några minuter... Kan batteriet vara svagt tror ni? (han laddar den nu så batteriet är 100% när han åker från garaget)

Min startar som ett skott varje dag och gång...
Det har endast underhållsladdats under vintern och är samma som satt i när den införskaffades hösten 03.... dvs, den stod nästan i 1år innan den köptes på 0mil med..
 

evv

=P
Gick med
7 Nov 2009
Ort
Arboga
Hoj
Triumph street triple -11
Jag tycker nej... känns som att sätta på lågprofil däck på en stadsjeep... naket ska vara naket..

De är vad jag tycker..



Hur länge kan man förvänta sig att ett batteri håller.. har en 600 -03 å nu är den tydligen svår att få igång 2ggn när man är ute.. alltså.. man startar den óch åker och tankar/fikar men sen när man ska iväg igen så bråkar den...

De är svärfar som har den och jag har tjötat hål i huvudet på han att han ska underhållsladda den över vintern men han envisas med att gå ut och gasa lite en gång i veckan.. troligtvis bara några minuter... Kan batteriet vara svagt tror ni? (han laddar den nu så batteriet är 100% när han åker från garaget)

Inget annat som krånglar? När batteriet börjar sacka så till slut kan du stå i en korsning,ska iväg så dör den,lysen går på med inget mer så man gulligt får springa igång=) Kan du stå och segnöta på batteriet med snurr i motorn så kanske det är något annat?Annars byt batteri. Tar slut snabbare eller fortare dom med, beroende på hur många "urladdningar" dom klarar. Hur duktig man är att plocka ur det under "speciellt" vintern osv(jag plockar in mitt för enkelhetens skull) lätt att underhållsladda Ofta. Då kan man få ett batteri att klara sig länge!
 

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Inget annat som krånglar? När batteriet börjar sacka så till slut kan du stå i en korsning,ska iväg så dör den,lysen går på med inget mer så man gulligt får springa igång=) Kan du stå och segnöta på batteriet med snurr i motorn så kanske det är något annat?Annars byt batteri. Tar slut snabbare eller fortare dom med, beroende på hur många "urladdningar" dom klarar. Hur duktig man är att plocka ur det under "speciellt" vintern osv(jag plockar in mitt för enkelhetens skull) lätt att underhållsladda Ofta. Då kan man få ett batteri att klara sig länge!

...tackar! Jag testar med nytt batteri då det låter som på dig att de kan spöka lite tätt som oftast...
Som sagt.. gubben får ha hojen mästadels på sommaren i utbyte om att jag får ha den i hans garage över vintern... har haft på sådanna stroppar så de ska vara lätt att underhållsladda men han vill inte...*suck*.. han vill hellre öppna garaget och gasa lite så grannarna ser på vintern....

Nytt batteri är väl priset man får ta om man har en snygg hoj, en "cool-inför-grannarna" svärfar och ett gratis garage över vintern.. ;)
 

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Nytt batteri var boven nu går hon som en klocka igen!!

FRÅGA

Byta bromsbelägg - bara lossa skruven och av med plåtbiten så ramlar de ur eller ska de bökas och rygas nå också?

på duccen tar det 3min. är de typ nå sånt på Hondan också?
 

evv

=P
Gick med
7 Nov 2009
Ort
Arboga
Hoj
Triumph street triple -11
Nytt batteri var boven nu går hon som en klocka igen!!

FRÅGA

Byta bromsbelägg - bara lossa skruven och av med plåtbiten så ramlar de ur eller ska de bökas och rygas nå också?

på duccen tar det 3min. är de typ nå sånt på Hondan också?


Inte precis någon överkvalificerad tid att byta belägg på hyndan heller =P Lossa skyddskruv framför glidpinne nere med skruvmejsel-förmodligen lossar du glidpinnen med insekts innanför sen. (alla fall på min -00-a)Går ju att lossa hela oket sen om man vill med två bult:) Detta tar nog heela 5min i såfall fram jämfört med 3 på spaggehojjen=P
 

Christian1

Köra kan jag och fort går det
Gick med
6 Dec 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Honda 600 hornet
slip-on

Kort Fråga behöver man bestycka om hojen när man sätter på slip-on :va
cb600f hornet 2006
 

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Kort Fråga behöver man bestycka om hojen när man sätter på slip-on :va
cb600f hornet 2006

.....annars är väl hela grejen ogjort va jag kan se... du måste väl ändra flödet/blandingen också annars blir de väl ingen skillnad... :va

Jag är inte 100 men på mina effektburkar till min andra hoj har jag då annat chip..men de är ju en -96a så de nyare kanske ställer om sig själv??
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top