andersbrink
hasenfrasen
Vill du ha slangarna NU kan vilken lokal slangfirma som helst göra dem åt dig om du tar med de gamla slangarna som mall.Ändå funderat på att byta slangarna med tanke på ålder.
Vill du ha slangarna NU kan vilken lokal slangfirma som helst göra dem åt dig om du tar med de gamla slangarna som mall.Ändå funderat på att byta slangarna med tanke på ålder.
Är egentligen ingen brådska, skulle kunna vänta på original med, förutsatt att det går att få tag på till rimliga priser. Viktiga är att det blir braVill du ha slangarna NU kan vilken lokal slangfirma som helst göra dem åt dig om du tar med de gamla slangarna som mall.
Har själv köpt dubbla stålomspunna slangar till Busan. De var avsedda för att dra bakom gaffelbenen (=korta).Här är en sprängskiss. Ska ta några foton nästa gång jag är i garaget.
View attachment 469223
Tack, det är absolut värt ett försök att lyfta ena bromsoket och se om det gör skillnad.
Två slangar är också en möjlighet så klart. Ändå funderat på att byta slangarna med tanke på ålder. Vet inte hur det är med att få tag på original.
Och lik förbannat gillar många tillverkare att göra såY-koppling eller tillverka eget block med 3 x AN4 eller att borra/gänga nuvarande block och montera AN4 i ena änden av slangen. Att dra extraslang från det ena oket till det andra är en mindre bra lösning.
Bra bild. Precis så dragningen och T-kopplingen ser ut på min hoj, förutom att jag har mitt på högersidan istället. Mina slangar är troligen också 20 år gamla.Mina slangar på TDMen flexar inte. Ingen luft någonstans. Slangarna har fyllt 20 år. Samma slangdragning som på en massa andra hojar.
Vet inte när bromsvätskan är bytt. Före 2014 i alla fall.
Nu tror jag på comebacks förslag om att hänga upp bromsoket och lufta det. Kanske dagen efter. Normalt förfarande.
View attachment 469228
Då låter Y-koppling eller AN4 vettigast.Y-koppling eller tillverka eget block med 3 x AN4 eller att borra/gänga nuvarande block och montera AN4 i ena änden av slangen. Att dra extraslang från det ena oket till det andra är en mindre bra lösning.
Att fabrikerna inte gör det är att det blir dyrare och möjligen "mindre snyggt". Man behöver inte använda stålomspunnen slang - de nöter rackarns på detaljer den kommer i kontakt med.Är det något dåligt med att byta banjobulten och köra två slangar hela vägen från pump till ok?
Men inte de plastöverdragna, eller? De gamla, nu icke godkända, man skruvade ihop med "rå" fläta skavde som rena raspen. Been there, not going back.Man behöver inte använda stålomspunnen slang - de nöter rackarns på detaljer den kommer i kontakt med.
Långskott härifrån.Gjorde ett försök med att hänga upp oket och suga respektive pumpa. Det blev ingen skillnad.
Lyckades spräcka stänkskärmen när jag skruvade tillbaka slangfästena till bromsslangen. Så får hitta någon som plastsvetsar eller hitta en på skroten. Bike MC Demontering hade ingen.
Tröttnar och lämnar in hojen nu, så får en mek testa om det är pump, ok, slang eller luft i systemet.
Uppdaterar i tråden när jag fått reda på vad problemet är.
Har försökt det med, men bara ett dygn.Långskott härifrån.
Ibland har det hjälpt att låta locket vara av, ev med liiitet tryck på handtaget och låta bubblorna krypa ut av sig själv. Kan ta dagar. Kan inte verifiera metoden men har iaf 2 exempel där den har löst saken.
Har bara kört med klen gummisnodd.Har försökt det med, men bara ett dygn.
Jag hade förvisso bromshandtaget hela vägen bak, så något mer än ”liiitet” tryck.
Klok mekaniker.Jag har kommit över en originalslang som ska vara oanvänd ”plockad från en ny motorcykel” (dvs 20 år gammal), medan mekanikern tycker jag ska köra på en ny och stålomspunnen.
Note. Stålomspunnen är inte det som löser problemet utan att innerslangen är stabil teflonslang.
Brembo eller original bromsoump kvittar, köp det billigaste, det gjorde tillverkaren.
Det stålomspunna nöter annars rätt rejält och fort på plast och aluminium.Men att ha en genomskinlig plastslang utanpå stålflätan ?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |