Trodde detta var löst nu.
Det gjorde jag med, men då räknade jag inte med att mekanikern skulle rulla tummarna i två veckor.
Som jag ser det finns bara en tänkbar förklaring. Kolvarna i oket kryper tillbaka efter en stund. Hade bromscylindern varit dålig hade du inte kunnat hålla tryck på bromscylindern hela natten utan att handtaget hade glidit in hela vägen till handtaget.
Hade du haft luft i systemet hade du känt att det var svampigt hela tiden.
Hade det varit slangarna som flexat för mycket så hade du känt det hela tiden.
Kvar är oken. Kan vara packningarna som tvingar tillbaka kolvarna sakta men säkert. Om du testar att skruva loss oket, ta loss beläggen och håller in kolvarna max med tvingar och sedan pumpar upp lite tryck kan du kolla dagen efter om det är samma problem. Skulle det vara samma problem kan du utesluta oket.
Det som står i trådstarten stämmer inte längre.
Sen jag började rota med bromsarna har jag haft problem att bygga ordentligt tryck
också.
När jag renoverade bromspumpen med min renoveringssats upplevde jag att den blev sämre på att bygga tryck, så jag bytte tillbaka till originaldelarna. När verkstan renoverade pumpen med sin renoveringssats upplevde de att den blev bättre på att bygga tryck.
Så det kan finnas flera fel på mina bromsar.
Lika gärna som att jag testar oken skulle jag kunna byta packningar och renovera dem?
Hur hittar jag lämpliga packningar till mina ok? Ska man köpa något särskilt märke?
Läste felsökning för bromsar i verkstadsmanualen.
Air in hydraulic system - troligen inte.
Leaking in hydraulic system - inte sett några läckor.
Contaminated brake pad/disc - ser inte så ut.
Worn caliper piston seal - Är möjligt problem som Tegel nämner.
Worn master cylinder piston cups - Renoveringssats löste inte problemet.
Worn brake pad/disc - Finns gott om belägg och skivorna är relativt nya.
Contaminated caliper - Såg ok ut när jag hade av oken.
Rear caliper not sliding properly - ?
Low brake fluid level - nej.
Clogged fluid passage - Testat att det sprutar vätska ur det lilla hålet.
Warped/deformed brake disc - Nej. Bytte mina skivor just därför för några år sedan.
Sticking/
worn caliper piston - Sticking, nej. Worn? Möjligt.
Sticking/
worn master cylinder - Sticking, nej. Worn? Möjligt.
Contaminated master cylinder - Prövat att rengöra. Ingen skillnad.
Bent brake lever/pedal - Nej.