Censur hos GWB?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
t-rex skrev:
Då kom en gammal tant ut och sa "ni får väl sätta på radion". Då kände jag mig inte som den mest intelligenta personen på hela planeten....

Vilken dum tant... :hihi

t-rex skrev:
Jag vet, det är det som stör mig. Jag tror att det helt enkelt är ett uttryck för Bush uppfattning om omvärlden, dvs européer får inte rösta i Usa=då tar vi bort den för dem onödiga infon. Godtycklig censur helt enkelt.

Jag tror inte sanningen är så dramatisk. Det lär inte finnas något på den hemsidan som man inte kan hitta på gop.com

t-rex skrev:
Varför skulle jag inte argumenterat på samma sätt? Detta har inget med SC att göra, enbart det faktum att Usa anser sig behöva oberoende valobservatörer. Som vitryssland tex.

Det är skillnad på rent manipulerade val och val där man diskuterar giltighet etc då resultatet är ruskigt jämnt, jag förstår inte varför de vill ha de där observatörerna. Det passar inte in i bilden liksom att USA skulle be Det gamla Europa komma och kolla... Lurigt tycker jag. beträffande argumentation och valets faktiska utgång: Vad dig som person beträffar så vet jag inte hur du reagerat, men att svensk media inte gjort så stor deal av det hela om Gore vunnit och fortsatt på Clintons väg - det är jag fullständigt övertygad om.

t-rex skrev:
Ja? Den dagen landet består av perfekta människor utan fel och brister flyttar jag. Det som hände är ju naturligtvis förkastligt, men vi har en bit kvar till kaoset som uppstod i Usa 2000. Vi får väl se om de löst det bättre den här gången.

Ja, hoppas det går bättre. Själv tycker jag det är minst lika allvarligt med ett (s) som mer och mer liknar Partiet med stort 'P' som går ut och fuskar. De har skaffat sig makt genom ett antal olika manövrar (politiska utnämningar, lojala fackförbund etc) som övriga partier i Sverige bara kan drömma om. Att de är just de som går ut och fuskar gör det hela än värre, mycket värre än ett jämnt val i USA.
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Den här idén med att man måste "anmäla" sig först innan man får rösta verkar vara ett vettigt system.
Då slipper man massvis av röster.
 

Coola Ola

Guest
Markus skrev:
Vi har röstkort i Sverige också, försök rösta utan ett om du vill.



Och det vill så klart kandidaterna...not.

Fast du behöver iofs göra absolut ingenting för att få ditt röstkort, det kommer automagiskt hem i brevlådan till alla röstberättigade svenska medborgare.......

Tror för övrigt att vissa kandidater absolut vill slippa en del som röstande.
 
Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Markus skrev:
...



Jag tror inte sanningen är så dramatisk. Det lär inte finnas något på den hemsidan som man inte kan hitta på gop.com

...

Ja, hoppas det går bättre. Själv tycker jag det är minst lika allvarligt med ett (s) som mer och mer liknar Partiet med stort 'P' som går ut och fuskar. De har skaffat sig makt genom ett antal olika manövrar (politiska utnämningar, lojala fackförbund etc) som övriga partier i Sverige bara kan drömma om. Att de är just de som går ut och fuskar gör det hela än värre, mycket värre än ett jämnt val i USA.

Tja, makt korrumperar som bekant. Total makt korrumperar totalt. Kolla jänkarnas (lokala) regler om att straffade inte får rösta. Ett trevligt, legalt, sett att hålla en del väljare utanför.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Coola Ola skrev:
Fast du behöver iofs göra absolut ingenting för att få ditt röstkort, det kommer automagiskt hem i brevlådan till alla röstberättigade svenska medborgare.......

Ja, det är sant. Däremot kanske det är svårare/dyrare att administrera för 280 miljoner än för 9 miljoner...? Det är ju ändå bara 50-60% som röstar (tror jag). Men en annan sak, angående röstkort - undrar hur många som röstar dubbelt med kompisars röstkort. Mig har de aldrig kollat ID på.

Coola Ola skrev:
Tror för övrigt att vissa kandidater absolut vill slippa en del som röstande.

Ja, men det finns argument som är hållbara - osäker på om jag delar dem. Beroende lite på vad vi syftar på här. Straffade människor?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
t-rex skrev:
Tja, makt korrumperar som bekant. Total makt korrumperar totalt.

Ja, jag håller med. Vi pratar svensk socialdemokrati här va?

t-rex skrev:
Kolla jänkarnas (lokala) regler om att straffade inte får rösta. Ett trevligt, legalt, sett att hålla en del väljare utanför.

Ja, alltså att de som är straffade för småbrott inte får rösta är ganska skruvat. Men att de som antingen avtjänar straff, eller har begått grova brott inte får rösta är ingenting som upprör mig. Har du valt att stå över lagen ska du inte heller ha rätt att stifta lagar genom din representant.
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Nej det är klart, om de fattiga och uteliggarna skulle börja rösta också så kanske man måste fjäska för dom också. Det vore ju jobbigt för kanidaterna att lova de fattiga bättre levnadsförhållanden
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
eus skrev:
Det vore ju jobbigt för kanidaterna att lova de fattiga bättre levnadsförhållanden

Håller med helt. Plus att det är en samhällsgrupp som man ändå inte orkar bry sig om. Uteliggare? Ligg inne för helvete, puckon :kocko . Och de fattiga, de kan fan skaffa lite pengar själva och inte bara sitta och tigga.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Markus skrev:
Ja, jag håller med. Vi pratar svensk socialdemokrati här va?

Tja, går väl att applicera på allt, från saddam, till sossarna, till den lokala bordtennisklubben. Utan att dra några paralleller i övrigt.

Markus skrev:
Ja, alltså att de som är straffade för småbrott inte får rösta är ganska skruvat. Men att de som antingen avtjänar straff, eller har begått grova brott inte får rösta är ingenting som upprör mig. Har du valt att stå över lagen ska du inte heller ha rätt att stifta lagar genom din representant.

De som avtjänar straff skulle jag kanske känslomässigt kunna gå med på blir av med rösträtt, men knappast ideologiskt. Däremot, att man inte får rösta efter avtjänat straff ger uttryck för en mycket tragisk människosyn.
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Markus skrev:
Håller med helt. Plus att det är en samhällsgrupp som man ändå inte orkar bry sig om. Uteliggare? Ligg inne för helvete, puckon :kocko . Och de fattiga, de kan fan skaffa lite pengar själva och inte bara sitta och tigga.
Precis det är väl att göra sig av med dom? NAKCSKÅT! :kulspruta
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
t-rex skrev:
De som avtjänar straff skulle jag kanske känslomässigt kunna gå med på blir av med rösträtt, men knappast ideologiskt. Däremot, att man inte får rösta efter avtjänat straff ger uttryck för en mycket tragisk människosyn.

Varför inte ideologiskt? Varför ska någon som visat med handling att han skiter fullständigt i lagen få vara med och stifta lagar för andra människor?
När man har avtjänat, svårt att säga. Visst, avtjänat är avtjänat men det finns andra saker man inte får göra om man suttit i fängelse, bli polis t.ex - och en polis har långt mindre makt än riksdagen.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Ser ofta en slogan har borta som lyder:

"Lick Bush and Dick"

Sager val det mesta....
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Markus skrev:
Varför inte ideologiskt?

...


Jag gillar grundläggande rättigheter. Det finns vissa rättigheter som helt enkelt inte skall inskränkas.



Vad gäller den eventuella censuren, är prestandahänsyn ditt slutgiltliga svar?
*whiskymagnussonröst*
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Sitter och lyssnar på valvakan... bush tar nog hem det här tyvärr.

Vad är det för idiotiskt system att inte varje personröst ska väga lite tyngt? Då hade vi sluppit den här mannen från första börjen.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Stängde av radion när han vann ohio också :(

Förresten, vad är det för snicksnack om att valvakan skulle vara demokratvriden? Tycker att hela drösen av panelen verkade vara pro-bush. Den enda som varit uttalat anti-bush är amerikanen brian palmer.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Hur fan kan det amerikanska folket vilja ha en fundamentalistisk cowbow med hybris vid makten? Där här blir en sorgedag för min del.

Red: Bushsynonymer, topp 3

3. Maktgalen oljepresident
2. Korrupt cowboy
1. Djävulen inkarnerad
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
mb.
Känns det jobbigt? :pannkyss

:rofl :rofl :rofl

Markus skanderar:
"Four more years! Four more years!"

:hihi

Än är inte "hoppet" ute mb! Det kan vända. :skrämd
 
Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
När Usa skepticismen härjar som värst brukar jag försöka framhålla att den genomsnittlige amerikanen inte är dum, han är bara outbildad.

Jag börjar fundera på om jag inte har fel...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
t-rex skrev:
Jag gillar grundläggande rättigheter. Det finns vissa rättigheter som helt enkelt inte skall inskränkas.

Okidoki.

t-rex skrev:
Vad gäller den eventuella censuren, är prestandahänsyn ditt slutgiltliga svar?
*whiskymagnussonröst*

Nej, jag måste få fyra alternativ dummer! :fatta!
A. Prestanda
B. Konspirationsteori
C. ?
D. ?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top