Censur hos GWB?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Domifuling skrev:
Viktigaste för mig är dock att USA inte drar sig ur Irak utan att dom vågar slutföra vad dom kom för. Även om risken inte är jättestor att dom drar sig ur med Kerry som ledare så känns det bättre om Bush sitter kvar.
Kerry hade nog omedelbums dragit tillbaka all inblandning i irakfrågan :rolleyes:

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
KTM 525exc -04
Gixxer-Anders skrev:
Tycker fröken fuling ska ta och läsa MB's inlägg igen. Och igen.

Vilken del av hans inlägg tycker du jag missförstod? Jag har läst 2 gånger nu enligt ditt förslag men kan inte tolka det på annat sätt.

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
Domifuling skrev:
Jag är inte tillräckligt insatt i vad andra länder gjort för att dom skulle stått först i kön. Jag är inte helt med på ditt resonemang.
Klart du inte är med på resonemanget. Du säger ju själv att du inte är insatt.
Tips: Sätt dig först in, argumentera sen.

Domifuling skrev:
Jag tycker som så att det är bra att någon tar tag i problem som ingen annan änns vågar uttala sig om.

Och vilka är då problemen som ingen annan vågar uttala sig om?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Gixxer-Anders skrev:
Tycker fröken fuling ska ta och läsa MB's inlägg igen. Och igen.
...och igen. Äh, det är ett så kort inlägg så han kan ta det ett par ggr till också :hihi ;)

Som korvgubbe skrev; det finns en vilja att landet ska kunna klara sig självt om fem år. Och det är väl en sund tanke? Eller?

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
Domifuling skrev:
Vilken del av hans inlägg tycker du jag missförstod? Jag har läst 2 gånger nu enligt ditt förslag men kan inte tolka det på annat sätt.

Visade sig att det var jag som skulle läsa igen. Var nog lite het på gröten där. :död :1pajas

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Domifuling skrev:
Tolka det som ett litet retsamt inlägg för att tvinga fram en bättre motivering till varför irak bör hållas med järnhand.

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
KTM 525exc -04
Gixxer-Anders skrev:
Klart du inte är med på resonemanget. Du säger ju själv att du inte är insatt.
Tips: Sätt dig först in, argumentera sen.

Jag visst innan att du inte skulle kunna svara på min fråga eftersom ingen här har tillräckligt med kunskap eller information för att börja rangordna vilka länder som först borde bekämpas. Själv ser jag det possitivt att man börjar i någon ände istället för att argumentera i 11 år om vart man ska börja.

Och vilka är då problemen som ingen annan vågar uttala sig om?

Tex massmord? Seriöst, har du inte hört talas om några problem med Saddams styre?

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
KTM 525exc -04
mb skrev:
Tolka det som ett litet retsamt inlägg för att tvinga fram en bättre motivering till varför irak bör hållas med järnhand.

Tyckte mer det var konstigt eftersom jag skrev att Kerry förmodligen inte kommer dra sig ur. Passa liksom.. inte...

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
Domifuling skrev:
Tex massmord? Seriöst, har du inte hört talas om några problem med Saddams styre?

Du tycker alltså att detta är ett problem som ingen vågar tala om?

Sen ska du ju inte tro att sådana triviala saker som massmord hade ett dugg med USAs invasion att göra.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Gixxer-Anders skrev:
Sen ska du ju inte tro att sådana triviala saker som massmord hade ett dugg med USAs invasion att göra.

Det är sant, inte helt sant men ganska sant. Det var nog bara en bonus för beslutsfattaren. Däremot så gör det ju hela situationen till positiv, till skillnad från om US invaderat t.ex. Finland. Eller hur? Skälen, är som sagt otydliga och i vissa fall (medvetet eller omedvetet) felaktiga.

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
KTM 525exc -04
Gixxer-Anders skrev:

Ok, tala om var väll att ta i. Förlåt. Vi talade och talade och talade medans Saddam mördade och mördade och mördade.

Till skillnad mot dig så är jag inte tillräckligt högmodig för att kunna bedömma USA's intentioner med invasionen. Jag väljer att se på vad som görs och bedömma utifrån det. Saddam levde ett djävla liv som en hel planet (nästan) va för rädd för att göra något åt, utan USA.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Domifuling skrev:
Tyckte mer det var konstigt eftersom jag skrev att Kerry förmodligen inte kommer dra sig ur. Passa liksom.. inte...
Orka! Du skrev att det skulle kännas bättre att bush satt kvar, med motiveringen att sannolikheten var större att de skulle "slutföra vad dom kom för". Du byggde ditt resonemang på ett luftslott eftersom du inte förklarade på vilket sätt bush skulle sköta det hela bättre. Du skriver att "risken inte är jättestor att dom drar sig ur med Kerry som ledare", men ser det ändå som en risk och bygger hela resonemanget kring det.

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
Markus skrev:
Däremot så gör det ju hela situationen till positiv, till skillnad från om US invaderat t.ex. Finland. Eller hur?

Ingen jublade mer än mig när dom grävde fram det där skäggiga fanskapet ur rävgrytet han gömt sig i.

-Bra att Saddam inte är vid makten länge. Skönt för både Iraqs folk och hela världen.

-USA gjorde ändå fel.

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-lös
Domifuling skrev:
Ok, tala om var väll att ta i. Förlåt. Vi talade och talade och talade medans Saddam mördade och mördade och mördade.

Till skillnad mot dig så är jag inte tillräckligt högmodig för att kunna bedömma USA's intentioner med invasionen. Jag väljer att se på vad som görs och bedömma utifrån det. Saddam levde ett djävla liv som en hel planet (nästan) va för rädd för att göra något åt, utan USA.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen:
Ändamålet helgar inte alltid medlen. Så enkelt är det.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Domifuling skrev:
Jag visst innan att du inte skulle kunna svara på min fråga eftersom ingen här har tillräckligt med kunskap eller information för att börja rangordna vilka länder som först borde bekämpas.

...

Låt mig försöka;

Man skall inte invadera suveräna stater. I vissa undantagsfall, då i princip pågående folkmord (exvis Sudan) skall FN eller en koalition med mandat därifrån gå in. Inte annars.

Förebyggande krig är en extremt dålig idé, och på det sättet som internationell rätt byggs upp har USA satt ett utomordentligt farligt exempel, ett exempel vars följder vi får leva med under överskådlig framtid.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln