Censur hos GWB?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Gixxer-Anders skrev:
Visst. Verkligen kanonbra att oprovocerat anfalla ett annat land.

Skälen som angavs och sanningshalten i dem kan absolut diskuteras, men "oprovocerat"....? Att slakta sin egen befolkning, invadera Kuwait (inte heller det oprovocerat visserligen), strunta i 19 (?) resolutioner etc etc - det borde väl kvala in som provokationer?
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Markus skrev:
Skälen som angavs och sanningshalten i dem kan absolut diskuteras, men "oprovocerat"....? Att slakta sin egen befolkning, invadera Kuwait (inte heller det oprovocerat visserligen), strunta i 19 (?) resolutioner etc etc - det borde väl kvala in som provokationer?
Mjooo, men isåfall borde USA gå in i Israel det första dom gör, skillnaden är väl att dom inte slaktar sin egna befolkning.
 

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
-lös
Markus skrev:
Skälen som angavs och sanningshalten i dem kan absolut diskuteras, men "oprovocerat"....? Att slakta sin egen befolkning, invadera Kuwait (inte heller det oprovocerat visserligen), strunta i 19 (?) resolutioner etc etc - det borde väl kvala in som provokationer?

Finns väl ett och annat land de borde invaderat för länge sen i så fall. Bush är en krigshetsare, det är problemet.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Gixxer-Anders skrev:
Finns väl ett och annat land de borde invaderat för länge sen i så fall. Bush är en krigshetsare, det är problemet.

Det har de väl gjort också? (Vietnam och Liberia t.ex, två olika, och olika typer av, operationer) :va Eller ska de invadera alla länder på en gång? De kommande fyra åren kommer de shap'a upp Kuba, Nordkorea, Iran.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Gixxer-Anders skrev:
Men dom förtrycker en annan befolkning.

Nu förstår jag inte, förtrycker Israelerna det folk som inte erkänner Israel som ett land (således ett annat lands befolkning) eller menar du att de förtrycker de 20% av Israelerna som är araber?
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Gixxer-Anders skrev:
Men dom förtrycker en annan befolkning.
Jo, det väl ungefär det jag skrev?
Fast det är klart, dom är ju "terrorister". Om de också hade haft apache-helikoptrar och tanks så kanske det hade räknats som självförsvar?

edit: vänta nu, nu hamnade vi i Israel igen. Konstigt det här :va
 

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
-lös
Markus skrev:
Det har de väl gjort också? (Vietnam och Liberia t.ex, två olika, och olika typer av, operationer) :va Eller ska de invadera alla länder på en gång? De kommande fyra åren kommer de shap'a upp Kuba, Nordkorea, Iran.

Men vänta nu. Varför slogs man i vietnam då?
 

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
-lös
Markus skrev:
Nu förstår jag inte, förtrycker Israelerna det folk som inte erkänner Israel som ett land (således ett annat lands befolkning) eller menar du att de förtrycker de 20% av Israelerna som är araber?

Israelerna förtrycker palestinierna.
 

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
KTM 525exc -04
Gixxer-Anders skrev:
Finns väl ett och annat land de borde invaderat för länge sen i så fall. Bush är en krigshetsare, det är problemet.

Helt seriöst, först säger du oprovocerat och sedan ovanstående?
 

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
KTM 525exc -04
Menar du att bara för att USA kanske gör fel med Israelerna så gör det Irak till fel också?

Försöker du säga att USA gör det dom gör i fel ordning eller vad är du ute efter?
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Markus skrev:
Nu förstår jag inte, förtrycker Israelerna det folk som inte erkänner Israel som ett land (således ett annat lands befolkning) eller menar du att de förtrycker de 20% av Israelerna som är araber?
Israelerna erkänner ju inte att Palestina är ett land
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Domifuling skrev:
Menar du att bara för att USA kanske gör fel med Israelerna så gör det Irak till fel också?

Försöker du säga att USA gör det dom gör i fel ordning eller vad är du ute efter?
Nej, anledning till att vi kom in på Israel kan du läsa lite längre upp på sidan
 

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
-lös
Domifuling skrev:
Helt seriöst, först säger du oprovocerat och sedan ovanstående?

Ja?
Vad jag säger är att om Iraqs "provokationer" är tillräckligt för att rättfärdiga invasion så borde man invaderat ett antal andra länder också, vilket inte har skett.
Förstår du?
 

Gixxer-Anders

the story of my life..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
-lös
Domifuling skrev:
Menar du att bara för att USA kanske gör fel med Israelerna så gör det Irak till fel också?

Försöker du säga att USA gör det dom gör i fel ordning eller vad är du ute efter?

Var det riktat till mig eller??
 

Domifuling

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
KTM 525exc -04
Absolut, vilka länder och exakt varför ska USA attakera dom länderna först? Jag är inte tillräckligt insatt i vad andra länder gjort för att dom skulle stått först i kön. Jag är inte helt med på ditt resonemang. Jag tycker som så att det är bra att någon tar tag i problem som ingen annan änns vågar uttala sig om.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Ahhhh... en israeldiskussion igen. Grejt.

Håll kvar Arafat i Paris, deportera Sharon till Madagaskar och ge Bush en mellanösternexpert som begriper vad det handlar om. Vem vet, då kanske det kan gå framåt! Och förklara för Israelerna innebörden av FN-resolutioner med samma eftertryck som man gör det för Saddam.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top