Ulukai skrev:Någon som kan svara på ovanstående om vänstersväng?
Man kan också åka till närmaste höger sväng och vända där sen köra tillbaka dit man skulle.
#2 skrev:En fråga.
Hur gör man vid vändning med MC? nån speciell procedur där eller?
Ulukai skrev:Du håller hårt i frambromsen, gasar på rejält, släppet upp koplingen och till sist lutar hojen något. Då svänger du snabbt
Kay skrev:Om han ber en att stanna på 90-väg med väggren, ska man stanna ute på vägrenen då? Och ska man inte blinka ut på vägrenen heller?
Kay skrev:Låter bra
Frågan angående visir kvarstår: Måste man ha klarglas? Eller kan man köra på ett iridium?
Ulukai skrev:Du håller hårt i frambromsen, gasar på rejält, släppet upp koplingen och till sist lutar hojen något. Då svänger du snabbt
-PLM- skrev:Varför köra med iridiumvisir? De är mörka och kanske inte godkända.
TheDude skrev:Tänk på att använda både fot- och handbroms när du bromsar (både under bromsprov och uppkörning) Annars godkänner de inte dej!
Men det kommer gå fint!
Ang. visiret. Om du har original kvar så är det kanske säkrast att slänga på det eller ha med sej så att du kan byta det ifall de skulle gnälla?
Kay skrev:Japp!
För övrigt när jag testade bromsningarna idag i hamnen så låser sig bakhjulet skitlätt... så pass hårt bromsar jag med frambromsen... jag lättar även lite på rumpan, kanske där felet ligger? LIte stoppie-gener i mig
Räcker jag har foten på bromsen så kan den låsa sig ibland käns det som, men men, bara att träna på att visuellt bromsa med bakhjulet också, men i praktiken inte göra det
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |